С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 ное 2015, 18:34, 8305 прочитания

Не очаквайте low-cost телекоми след отпадането на роуминга

Директорът на DG Connect в Европейската комисия Антъни Уелън пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Профил

Антъни Уелън е директор на дирекция "Съобщителни мрежи, съдържание и технологии" (DG Connect) в Европейската комисия. По образование е адвокат. Работил е като лектор по право в колежа Trinity в Дъблин. След това е бил юридически секретар в Европейския съд, а впоследствие - член на правния отдел на Европейската комисия. Бил е директор на кабинета на Нели Крус по времето, когато тя беше комисар по конкуренцията, както и по-късно, по време на мандата й като комисар по цифровите технологии. В България Уелън беше гост на годишната конференция на ETNO - асоциацията на европейските исторически оператори, домакинствана от БТК.
Догодина предстои ревизиране на всички европейски регулации за телекомите. Кои теми ще "докоснете"? Какво ще промените?

- Със сигурност - регулацията върху достъпа до фиксирани мрежи и инфраструктура. Ще поставим акцент и върху управлението на честотите. Също - и върху регулацията на мобилните оператори, които често се оказват в ситуация да са конкурирани от компании, които иначе не са в техния бизнес. Основната дискусия по темата за достъпа до инфраструктурата е дали сегашната регулация насърчава инвестициите или беше пригодена по-скоро за либерализиращи се пазари. Въпросът е трябва ли да се помисли за по-умни правила при новите обстоятелства. По отношение на честотите - целта е да се създадат правила, насърчаващи ефективното използване на спектъра. Ще обсъдим и продължителността на лицензите на операторите. По-дългосрочни лицензи ще им дадат по-голям стимул за инвестиции. Не мисля, че ще свършим този преглед на регулациите с въвеждане на общи европейски лицензи за операторите, но целта е да излезем с обща европейска база на правилата за лицензиране.


Каква е възможната регулация на Over the top услугите - очевидно имате тях предвид, говорейки за новия тип конкуренти на операторите?

- Това е голямата тема всъщност: "еднакви услуги - еднакви правила". Тази дискусия трябва според мен да се проведе не на плоскостта как да въведем регулации върху OTT приложенията, а от каква част от правилата вече нямаме нужда. Например трябва да се помисли кои от регулациите в телеком сектора, насочени към защита на потребителите, могат да се преместят в общото законодателство за правата на потребителите.

Тоест пътят не е да се наложат нови ограничения на новите услуги, а да се олекотят старите режими?



- Като цяло да. Става въпрос за елиминиране на някои регулации, защото вече не са необходими, и за нови, по-адекватни на услугите. Например имаме вече преносимост на номерата. Но има други неща освен номерата, които продължават да държат потребителя "заключен" към един оператор. Вземете преносимостта на данните. Данните в мейла ви се пазят от един доставчик и не можете да си ги вземете, ако го смените и си смените имейл адреса. Ако си складирате снимки при един доставчик, няма как да си ги вземете, отивайки при друг. Което няма как да не ви възпира от смяна на оператора. Важна е и темата за взаимното свързване. Правилата за взаимно свързване между операторите са регулирани от 90-те години. Сега въпросът е как да се регулира взаимното свързване между телекомите и доставчиците на OTT услуги. В момента сме организирали консултации по всички тези теми.

Кога можем да очакваме решение за новите правила, по които ще работят телекомите?

- Решение на ниво Европейска комисия, което означава предложение на комисията - до средата на 2016 г, преди лятната ваканция.

Колкото по-дигитална става Европа, толкова по-актуална става темата за авторските права. Ще има ли опит за регулация на тази тема, и по-конкретно - на цените на авторските права? С новите технологии можем да гледаме една и съща телевизия на различни устройства и дори в различни страни.

- От една страна, това е обект на ревизия на Директивата за аудио-визуалните медийни услуги, която се отнася до доставчиците на линейна телевизия и видео on demand. Но съществува въпросът как трябва да се третират операторите, които доставят произведено извън ЕС съдържание (например в САЩ) онлайн в страните от съюза. Това е сложен въпрос, защото повдига темата за лицензиране на самото съдържание. През декември ние правим първата стъпка в тази посока. Наричаме правилото "бърза достъпност" за потребителите. Ако те са абонати на телевизионна услуга в страната, където живеят - например България, и доставчика им има правата (за телевизионни предавания, шоута и каквото още излъчва) за тази страна, когато пътуват в чужбина, българите трябва да имат правото да консумират услугата по абонамента си, стига да са в рамките на ЕС, на базата на вече уредените авторски права за България. Все едно - роуминг, но при съдържанието. Смятаме, че това е в полза на потребителите. Но тази мярка не засяга сърцето на финансовите отношения при правата за съдържание. По-големият въпрос предстои да бъде повдигнат следващата година - при какви условия съдържанието трябва да се лицензира за мултитериториално излъчване. Тук ние се вслушваме в реакциите на много от играчите в бизнеса със създаването на съдържание, които казват, че националните лицензи се отнасят за съдържание, създадено ексклузивно за определени национални пазари.
Всичко, което правим в тази сфера, трябва да е внимателно, за да запазим жизнеспособни създателите на съдържание в Европа.

Какво очаквате да се случи в средата на 2017 г., когато отпаднат таксите за роуминг в ЕС? Например ще го има ли явлението определени оператори да навлязат на чужди пазари на дребно?

- Със сигурност не очакваме операторите от low-cost пазари да започнат да продават SIM карти на по-скъпите пазари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 493 прочитания

Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

21 окт 2019, 739 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Консултант на юриста

Защо сръбски софтуер за управление на кантори събра над 300 хил. евро финансиране, расте с по 10% на месец и избра България

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10