С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 17 ное 2015, 17:51, 16149 прочитания

Планът за 2016

Осем компании от различни сектори очертаха прогнозите си за догодина. Всички са оптимисти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Илюстрация

Двуцифрени ръстове на приходи, нови пазари и модели. Така виждат 2016 г. собственици и мениджъри на компании от различни индустрии: производство, IT, търговия, управление на земеделска земя. По-умерени са очакванията на финансовия сектор - банки и лизинг. Плановете бяха презентирани на конференцията Next Year's Business Plan, на която "Капитал" за четвърта поредна година направи селекция на компании от различни сектори, които да покажат посоката на развитие на ключови индустрии за следващата година. Подбраните истории са на здрави и растящи компании, затова те в пъти надскачат прогнозите за икономиката като цяло. А ръстът за догодина там варира между 1.5 и 2.6%, което, макар и да е над доскорошните очаквания, изглежда като забавяне на фона на отчетените за третото тримесечие 2.9%. Въпреки умерения оптимизъм трябва да се има предвид, че 2015 г. беше белязана от няколко позитивни фактора, които имаха ролята на попътен вятър за икономиката и докараха по-добър от очаквания растеж - спад на цените на горивата, печатане на пари от ЕЦБ, евтино евро, рекордно ниски лихви… Част от тези фактори вероятно ще продължат да действат със забавящо влияние, но се задават и предизвикателства на хоризонта, а лошото е, че българското правителство не се възползва от по-добрата от очакваното година, за да балансира бюджета и да започне реформи, което ще става все по-трудно с времето.

Елена Маринова, президент на "Мусала софт":


До 2020 г. планираме да достигнем 1000 души персонал

Софтуерната компания отвори нов развоен център в Македония

Бурното развитие на софтуерната индустрия се пренесе в разрастване и на българските компании в сектора. Засили и амбициите им, които вече не се ограничават само с развитие в България, а и в съседните държави от региона. Такъв е случаят и с "Мусала софт", като софтуерният разработчик откри развоен център в Македония, който е първата крачка към една по-голяма цел – превръщането на фирмата в регионален лидер за IT аутсорсинг. Буквално преди дни компанията отвори развоен център в Скопие, а Елена Маринова, президент на дружеството, обяви, че ще го развива ударно през следващите година-две. Крайната цел е до 2020 г. офисът в Македония да достигне около 300 служители.



Маринова сподели, че две са причините българските софтуерни фирми да търсят развитие извън България. Първата е в хроничния вече недостиг на квалифицирани специалисти в страната, което се оказва основно предизвикателство за местните предприятия да поддържат силния досега растеж на приходите и печалбата. Според Маринова през следващите години дефицитът на кадри ще варира между 30 и 50 хил. души. Втората причина е, че клиентите, с които българските софтуерни фирми работят, са големи корпорации, основно от Западна Европа и САЩ, които предпочитат да дават проекти на разработчици, които имат офиси не само на една географска точка. Така се избягват различни външни рискове, като освен недостига на специалисти може да се избегне промяна в политическата и бизнес средата, да има достъп до различни по профил кадри и до по-пълен микс от услуги. 

Развитието на "Мусала софт" през настоящата 2015 г. е доста оптимистично – очаква се ръст на приходите от около 22% на годишна база до 16 млн. лева, а печалбата - от 25%, до 2 млн. лева.

"Дългосрочният ни план за 2020 г. е да поддържаме среден годишен ръст на приходите от 25% и да достигнем 1000 души персонал", обяви Елена Маринова. Тя допълни, че ще развива сегашните си офиси в София, Скопие, Бургас и Русе, като в момента служителите са около 300, а в края на 2014 г. са били 235. В стремеж за постигане на регионално лидерство "Мусала софт" оглежда съседните страни за отваряне на ново звено, но все още няма конкретни набелязани цели, допълни Маринова.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1118 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 816 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
easyJet отчете рекордна печалба и влага 3.8 млрд. долара в нови самолети

Нискотарифната авиокомпания засега не предвижда нови линии от и до България

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10