easyJet отчете рекордна печалба и влага 3.8 млрд. долара в нови самолети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

easyJet отчете рекордна печалба и влага 3.8 млрд. долара в нови самолети

Изпълнителният директор на компанията Каролин Маккол: "Ще видим растеж на пътниците от 7% годишно"

easyJet отчете рекордна печалба и влага 3.8 млрд. долара в нови самолети

Нискотарифната авиокомпания засега не предвижда нови линии от и до България

Калина Горанова
2906 прочитания

Изпълнителният директор на компанията Каролин Маккол: "Ще видим растеж на пътниците от 7% годишно"

© easyJet


Рекордна печалба отчете нискотарифната авиокомпания easyJet. Финансовият резултат преди облагане с данъци е 686 млн. паунда (548 млн. е чистата печалба), показва отчетът за последната фискална година, приключила в края на септември. Печалбата на компанията е нараснала с 18.1% в сравнение с година по-рано, а приходите са се увеличили с 3.5% и достигат 4.6 млрд. паунда. При пътниците увеличението е 6% и клиентите на авиокомпанията за изминалата фискална година са били 68.6 млн.

Възвращаемостта на инвестирания капитал е достигнала рекордните 22.2%, съобщават още от авиокомпанията, която ще изплати 219 млн. паунда на акционерите. А към флотилията от 242 самолета ще бъдат прибавени ощe 36 Airbus - 30 Airbus 320neo и 6 Airbus 320 сегашно поколение, по рамковото споразумение с европейския производител от 2013 г. Те ще бъдат доставени между 2018 и 2021 г., като инвестицията ще е 3.8 млрд. долара, съобщиха международните медии.

"Ще видим растеж на пътниците от 7% годишно, поддържайки маржовете чрез строг контрол на разходите и извличайки ползи от увеличаване капацитета на самолетите във флота, което води до печалба", коментира тазгодишните резултати изпълнителният директор на компанията Каролин Маккол.

20 години по-късно

На 10 ноември се навършиха 20 години от първия полет на нискотарифната авиокомпания, основана от Стелиос Хаджи-Йоану, от Лутън за Глазгоу. "Отправихме предизвикателство към високоценовите монополи на традиционните авиокомпании и създадохме възможности за поколения хора от всички възрасти, с различни доходи", заяви по време на официалното събитие изпълнителният директор Каролин Маккол. "Започнахме с тарифи до Глазгоу от 29 паунда и както се рекламирахме по онова време – на цената на един чифт дънки. Чифт дънки Levis 501 сега ще ви струват £75, докато нашите сегашни тарифи до Глазгоу започват от 27.49 британски лири", заяви още тя.

Сега компанията превозва над 68 млн. пътници, от които 12 млн. пътуват по бизнес, като превозвачът следва политиката да каца на централни летища, за да е удобна и за бизнес пътуванията. Тя оперира 768 маршрута в 31 държави, а средният процент на запълняемост в самолетите е 91.5%. От компанията обясниха още, че не смятат да променят или усложняват бизнес модела си, тъй като той се е доказал като работещ. 

По-избирателно на изток

Компанията обаче ще е съсредоточена основно върху консолидирането на настоящия си бизнес и в по-малка степен върху разрастване на мрежата си на изток. Това стана ясно от думите на Томас Хаагенсен, регионален директор на easyJet за Германия и Швейцария и отговарящ за източните пазари. Политиката на компанията е да увеличава гъстотата на мрежата си от и до съществуващите вече основни точки. Компанията има 26 бази, които трябва да бъдат добре свързани помежду си, като иска да засили позициите си на големи растящи пазари като Германия, Франция и Италия например. Така Източна Европа остава леко встрани от основния бизнес на компанията.   

От София компанията лети целогодишно до лондонското летище "Гетуик" и до Манчестър. В зимното разписание на летище София за 2016 г. са и полетите до другото лондонско летище "Станстед". За кратко компанията имаше линия до Берлин, която обаче закри през март тази година, като преди това бяха спрени и полетите й до Милано и Мадрид.

Рекордна печалба отчете нискотарифната авиокомпания easyJet. Финансовият резултат преди облагане с данъци е 686 млн. паунда (548 млн. е чистата печалба), показва отчетът за последната фискална година, приключила в края на септември. Печалбата на компанията е нараснала с 18.1% в сравнение с година по-рано, а приходите са се увеличили с 3.5% и достигат 4.6 млрд. паунда. При пътниците увеличението е 6% и клиентите на авиокомпанията за изминалата фискална година са били 68.6 млн.

Възвращаемостта на инвестирания капитал е достигнала рекордните 22.2%, съобщават още от авиокомпанията, която ще изплати 219 млн. паунда на акционерите. А към флотилията от 242 самолета ще бъдат прибавени ощe 36 Airbus - 30 Airbus 320neo и 6 Airbus 320 сегашно поколение, по рамковото споразумение с европейския производител от 2013 г. Те ще бъдат доставени между 2018 и 2021 г., като инвестицията ще е 3.8 млрд. долара, съобщиха международните медии.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    1i avatar :-|
    Густав

    Няколко пъти съм летял до Манчестър и Изи не са ми особено любими. Цените са чувствително по-високи спрямо Райчо и Уиз, а отношението е на същото ниво, базирано на принципа "пътникът е багаж".
    Нещо, което е съзнателно премълчано от авиокомпанията, е че печалбата не е генерирана всъщност от "строг контрол на разходите" а от падането на цените на горивата. Когато петролът тръгне нагоре, билети хвръкват на следващия ден. Обратното още не съм го забелязал, особено пък при Изи.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK