С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 ное 2015, 17:51, 4677 прочитания

Fashion Days добавя нови колекции и очаква да расте с 30% в България през 2016 г.

Онлайн търговецът ще намали срока на доставките до три работни дни за стоките на склад

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Електронният магазин вече ще предлага и нови колекции.
Онлайн търговецът на модни дрехи и артикули Fashion Days ще концентрира бизнеса си върху пазарите, на които се представя най-добре - Румъния, България и Унгария. Компанията вече ще предлага и нови колекции, като около половин милион артикули ще се държат на склад в индустриалната зона на Букурещ, откъдето ще се извършват доставките. По този начин изпълнението на поръчките ще намалее до най-много три работни дни в трите страни. Компанията очаква приходите от бизнеса й в България догодина да се увеличат с 30%.

Нови складове


Складовете в румънската столица са с обща площ близо 9 хил. кв.м, в него ще се съхраняват 500 хил. артикула от над хиляда бранда. Електронният магазин вече ще разполага с големи наличности на средна стойност от 10 млн. евро.
Доскоро компанията е оперирала на седем пазара, но в средата на годината е предприела преструктуриране и е решила да се оттегли от Словения, Словакия, Полша и Чехия. Дружеството се преориентира към трите си най-добре развиващи се пазара, като смята да инвестира приоритетно в България, Унгария и Румъния. В Полша остават част от сървърите на е-магазина, а централата на компанията се мести от Швейцария в Букурещ. За момента не се планира изграждането на нови логистични и складови бази извън румънската столица.

Оптимизация на процесите

Част от промените в модела на компанията включва и сливането с другия голям онлайн търговец eMAG. Сделката всъщност е част от стратегическа промяна на структурата на компаниите в региона, които имат общ собственик – базирания в ЮАР фонд за инвестиции в електронна търговия Naspers. В неговото портфолио влиза и онлайн аукционът OLX - ребрандираният бивш "Продавалник".



Покупката на Fashion Days от eMAG беше обявена през май, когато придобиващата компания подаде документите за одобрението на сделката от Комисията за защита на конкуренцията. Макар и да засяга два от големите онлайн търговци в страната, тя не променя реално пазарната ситуация, защото те и досега са част от една група, в която влиза и трети такъв. Целта на сливането е оптимизиране на логистичните и финансовите процеси на двата магазина. Екипите, компаниите и платформите на магазините обаче остават напълно самостоятелни, коментира Зарена Кънчева, брандмениджър за България на Fashion Days.
Единственото, което на този етап се изменя, е, че Fashion Days до голяма степен ще поеме операциите на eMAG в модния сегмент.  

Бизнесът в България

България е вторият по големина пазар на Fashion Days след Румъния. На местно ниво компанията оперира чрез дружеството "Фешън дейс шопинг", където промени не се очакват. Развитието на бизнеса остава възходящо и за 2015 г. се очаква ръст на оборота от 20%, а следващата година - 30%, коментира за "Капитал Daily" изпълнителният директор на групата Габор Чех.

За изминалата година приходите в България са били 20.6 млн. лв., но финансовият  резултат остава отрицателен, като загубата се е увеличила повече от двойно до 2.9 млн. лв. при сходни обороти за 2013 и 2014 г. Резултатите на компанията могат да се обяснят с голямата начална инвестиция на дружеството, която се очаква да бъде компенсирана до 2016 г., когато се очаква да излезе на печалба.

Допълнителни приходи

Компанията очаква добро представяне от тридневната акция Black Friday, която започва на 20 ноември. Само на пазара в България Чех очаква утроен трафик към платформата на Fashion Days и продажба на до 100 хил. артикула. За сравнение - миналата година трафикът е бил четири пъти над обичайния и общо на всички пазари са продадени 200 хил. продукта. Сега компанията се е запасила с 600 хил. артикула на склад. Срокът за доставка по време на кампанията ще е до 6 работни дни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Toyota инвестира 400 млн. долара в компанията за автономни технологии Pony.ai Toyota инвестира 400 млн. долара в компанията за автономни технологии Pony.ai

Японската автомобилна компания цели да засили разработването си на атономни превозни средства

29 фев 2020, 363 прочитания

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 1097 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 3789 прочитания

28 фев 2020, 3031 прочитания

28 фев 2020, 2653 прочитания

28 фев 2020, 2575 прочитания

28 фев 2020, 2224 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Обходният път на Монтана се оскъпи с близо 6 млн. лв.

Консорциум на "Трейс груп холд" и Пи Ес Ай е поканен да извърши дейностите

Още от Капитал
"Белите" петна на София

Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10