Fashion Days добавя нови колекции и очаква да расте с 30% в България през 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fashion Days добавя нови колекции и очаква да расте с 30% в България през 2016 г.

Изпълнителният директор на Fashion Days Габор Чех

Fashion Days добавя нови колекции и очаква да расте с 30% в България през 2016 г.

Онлайн търговецът ще намали срока на доставките до три работни дни за стоките на склад

Александра Козбунарова
4788 прочитания

Изпълнителният директор на Fashion Days Габор Чех

© Капитал


Електронният магазин вече ще предлага и нови колекции.

Онлайн търговецът на модни дрехи и артикули Fashion Days ще концентрира бизнеса си върху пазарите, на които се представя най-добре - Румъния, България и Унгария. Компанията вече ще предлага и нови колекции, като около половин милион артикули ще се държат на склад в индустриалната зона на Букурещ, откъдето ще се извършват доставките. По този начин изпълнението на поръчките ще намалее до най-много три работни дни в трите страни. Компанията очаква приходите от бизнеса й в България догодина да се увеличат с 30%.

Нови складове

Складовете в румънската столица са с обща площ близо 9 хил. кв.м, в него ще се съхраняват 500 хил. артикула от над хиляда бранда. Електронният магазин вече ще разполага с големи наличности на средна стойност от 10 млн. евро.

Доскоро компанията е оперирала на седем пазара, но в средата на годината е предприела преструктуриране и е решила да се оттегли от Словения, Словакия, Полша и Чехия. Дружеството се преориентира към трите си най-добре развиващи се пазара, като смята да инвестира приоритетно в България, Унгария и Румъния. В Полша остават част от сървърите на е-магазина, а централата на компанията се мести от Швейцария в Букурещ. За момента не се планира изграждането на нови логистични и складови бази извън румънската столица.

Оптимизация на процесите

Част от промените в модела на компанията включва и сливането с другия голям онлайн търговец eMAG. Сделката всъщност е част от стратегическа промяна на структурата на компаниите в региона, които имат общ собственик – базирания в ЮАР фонд за инвестиции в електронна търговия Naspers. В неговото портфолио влиза и онлайн аукционът OLX - ребрандираният бивш "Продавалник".

Покупката на Fashion Days от eMAG беше обявена през май, когато придобиващата компания подаде документите за одобрението на сделката от Комисията за защита на конкуренцията. Макар и да засяга два от големите онлайн търговци в страната, тя не променя реално пазарната ситуация, защото те и досега са част от една група, в която влиза и трети такъв. Целта на сливането е оптимизиране на логистичните и финансовите процеси на двата магазина. Екипите, компаниите и платформите на магазините обаче остават напълно самостоятелни, коментира Зарена Кънчева, брандмениджър за България на Fashion Days.

Единственото, което на този етап се изменя, е, че Fashion Days до голяма степен ще поеме операциите на eMAG в модния сегмент.  

Бизнесът в България

България е вторият по големина пазар на Fashion Days след Румъния. На местно ниво компанията оперира чрез дружеството "Фешън дейс шопинг", където промени не се очакват. Развитието на бизнеса остава възходящо и за 2015 г. се очаква ръст на оборота от 20%, а следващата година - 30%, коментира за "Капитал Daily" изпълнителният директор на групата Габор Чех.

За изминалата година приходите в България са били 20.6 млн. лв., но финансовият  резултат остава отрицателен, като загубата се е увеличила повече от двойно до 2.9 млн. лв. при сходни обороти за 2013 и 2014 г. Резултатите на компанията могат да се обяснят с голямата начална инвестиция на дружеството, която се очаква да бъде компенсирана до 2016 г., когато се очаква да излезе на печалба.

Допълнителни приходи

Компанията очаква добро представяне от тридневната акция Black Friday, която започва на 20 ноември. Само на пазара в България Чех очаква утроен трафик към платформата на Fashion Days и продажба на до 100 хил. артикула. За сравнение - миналата година трафикът е бил четири пъти над обичайния и общо на всички пазари са продадени 200 хил. продукта. Сега компанията се е запасила с 600 хил. артикула на склад. Срокът за доставка по време на кампанията ще е до 6 работни дни.

Електронният магазин вече ще предлага и нови колекции.

Онлайн търговецът на модни дрехи и артикули Fashion Days ще концентрира бизнеса си върху пазарите, на които се представя най-добре - Румъния, България и Унгария. Компанията вече ще предлага и нови колекции, като около половин милион артикули ще се държат на склад в индустриалната зона на Букурещ, откъдето ще се извършват доставките. По този начин изпълнението на поръчките ще намалее до най-много три работни дни в трите страни. Компанията очаква приходите от бизнеса й в България догодина да се увеличат с 30%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK