"Subway България" ще отвори ресторанти и в бензиностанции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Subway България" ще отвори ресторанти и в бензиностанции

Иван Тодоров: За 2016 г. залагаме 10% ръст в общия обем продажби

"Subway България" ще отвори ресторанти и в бензиностанции

За 2016 г. веригата планира броят на заведенията в страната да достигне 45

Мара Георгиева
15267 прочитания

Иван Тодоров: За 2016 г. залагаме 10% ръст в общия обем продажби

© Subway България


Веригата ресторанти за бързо хранене Subway ще приключи 2015 г. с 5% ръст на оборота за страната, като при някои от обектите повишението ще е между 15% и 20%, съобщи за "Капитал Daily" Иван Тодоров, изпълнителен директор на "Subway България" и "Subway Румъния".

През 2015 веригата откри три нови заведения - в курорта Златни пясъци, на магистрала "Тракия" и във Варна. До края на годината предстои да бъде отворен нов сезонен ресторант в Банско, с което общият брой на Subway обектите в България ще достигне 38.

Плановете за 2016

"Ресторантът, разположен в зоната за отдих на автомагистрала "Тракия", е нетрадиционен. Стратегическото му позициониране в силния летен сезон донесе очаквани високи резултати и това дава възможност на веригата да мисли в посока отваряне на няколко заведения във верига бензиностанции. Този модел на бизнес партньорство съществува успешно навсякъде по света", обясни Иван Тодоров. И уточни, че все още става въпрос за предварителни договорки, но най-вероятно първоначално обектите в бензиностанции ще са в Пловдив и София, като Тодоров не посочи имената им.

Плановете на Subway за следващата година ще бъдат фокусирани и върху изграждането на нови ресторанти в градове, в които все още веригата няма присъствие. "Виждам възможности за развитие на марката във Велико Търново, Благоевград, Плевен и Русе", даде примери Иван Тодоров. По думите му целта на компанията за 2016 г. е общият брой ресторанти в страната да достигне 45. "Залагаме и 10% ръст в общия обем продажби, като разчитаме на новите сандвичи и съставки, които ще бъдат включени в продуктовата гама на Subway в България и са в процес на тестване", обясни той.

Бизнес на франчайз

Веригата се развива чрез франчайз партньори. Тенденцията е те да купуват повече от един лиценз и да отварят повече от един ресторант под марката Subway. По данни на компанията една трета от получателите на франчайз права държат 80% от общия брой ресторанти на веригата в страната.

"Така нареченият MUO (Multi-unit owner) - собственик на повече от два ресторанта, е пример за асоцииране с марката и желание за развитие чрез нея. Статистиката потвърждава, че нашите франчайз партньори вярват в успеха и отчитат положителни финансови резултати от оперативната дейност", коментира Иван Тодоров. И уточни, че няма ограничение в броя ресторанти, оперирани от един франчайзополучател, стига той "да покрива стандартите на бранда и да върши оперативната си работа, спазвайки изискванията на системата Subway".

Пазарът на заведения за бързо хранене продължава да расте, като през тази година в България бяха открити няколко нови ресторанта от световни вериги. В края на октомври компанията "Синема ентъртейнмънт" отвори първите си заведения от веригата Texas Chicken, а през ноември добави  още един бранд - Roadhouse Grill, на италианската Cremonini Group.

"Разнообразието е важен белег на модерното общество, дори в контекста на избора на ресторант. Стъпването на световни брандове в България и тяхното развитие прави страната равностоен играч в Централна и Източна Европа и желана бизнес територия. Разбира се, всяка компания търси своята ниша – в случая ние сме позиционирани като веригата, предлагаща здравословна алтернатива на бързите храни, където нямаме конкуренция", коментира Иван Тодоров.

За 4 години - 24 ресторанта в Румъния

Изпълнителният директор на "Subway България" отговаря и за развитието на бранда в Румъния. За четири години там са отворени 24 ресторанта, 12 от които са в Букурещ. "В момента са налице много добри предпоставки за по-нататъшното развитие и разгръщане на марката на румънския пазар, тъй като благодарение на правителствено решение ДДС за храните бе намален на 9%. Това стимулира и подобри обема на реализираните печалби", обобщи Иван Тодоров. Плановете на веригата включват развитие и в други райони в Румъния, както и други съседни държави.

Според Търговския регистър приходите само на държателя на правата на веригата "Сабуей България" за 2014 г. са 1.433 млн. лв. при 765 хил. лв. година по-рано.

Бизнес моделът

Франчайз партньорът на Subway получава подкрепата на бранда при стартирането на своя бизнес, която включва достъп до рецептите и работните системи, насоки по проектирането и оборудването на ресторанта, обучителна програма, периодично оценяване и текущо съдействие. Франчайзополучателят е отговорен за:

- Първоначална франчайз такса в размер на 7500 евро

- Намиране на подходяща локация за обекта

- Обновяване и подобряване на наетите помещения, ремонт и поддръжка

- Наемане на служители за ресторанта

- Плащане на 8% лицензионна такса и 4.5% във фонд "Реклама" от продажбите.

Веригата ресторанти за бързо хранене Subway ще приключи 2015 г. с 5% ръст на оборота за страната, като при някои от обектите повишението ще е между 15% и 20%, съобщи за "Капитал Daily" Иван Тодоров, изпълнителен директор на "Subway България" и "Subway Румъния".

През 2015 веригата откри три нови заведения - в курорта Златни пясъци, на магистрала "Тракия" и във Варна. До края на годината предстои да бъде отворен нов сезонен ресторант в Банско, с което общият брой на Subway обектите в България ще достигне 38.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    finland avatar :-|
    Finland
  • 2
    jeanlucpicard avatar :-|
    Jean-Luc Picard

    Доста по-приятни ми бяха сандвичите им от макдоналдсите и кфс-тата (с уговорката, че хапвам подобни боклуци не повече от веднъж месечно). Ама откакто се замесиха с ония клоуни от Сейвуей, реших да не си купувам нищо от тях в обозримото бъдеще ...

  • 3
    ss avatar :-|
    SS

    Джънк фуд !

  • 4
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev

    Винаги ми е било много странно, че им казват ресторанти...! По нашенските разбирания, си е чиста закусвалня! На самооблужване, хапваш нещо набързо и бягаш. Стандартни полуфабрикати, примесени с малко подправки, домати, лук и някакви сосове! Голямата работа! Малко по-добре е от Мак Доналдс, примерно!
    Между другото, най-мръсното, миризливо и отвартително място за хранене, в което съм влизал е Събуей! Само че в Щатите, Далас ако не ме лъжат спомените...!

  • 5
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#4] от "tww09306483":
    В развитите държави са точно това - закусвални за най-масовият потребител. Състезават се по мръсотия наистина някои от тях. Но са толкова много обекти, че няма как да са в перфектен контрол от франчайзодателя. Контролира ги клиента - щом влиза и плаща, значи му е приемливо. Ще се съгласиш за Щатите мисля. В Европа също няма по-ниско ниво от въпросните закусвални. У нас не е съвсем така първо защото всички те започват тук "на чисто". Нов пазар, не повтарят грешки, а са си взели поуки. Освен това, парите които човек оставя в една "закусвалня" от въпросните джънк фууд вериги, често са два пъти повече, отколкото би оставил в една българска "закусвалня" - тип на гарата или нещо подобно. Един сандвич или меню от въпросните струва 8-10 лв. Българските еквиваленти са горе-долу наполовина. Даже едно обедно меню в някои ресторанти със сервитьор и сериозен интериор често струва 4-5 лв.
    Тук искам да подчертая не колко са добри храните в тези мултинационални вериги, а колко по-надолу дори от тях сме ние в културата си на хранене и компромисите, които правим. Ще кажете, че сме бедни толкова, че нищо не можем да си позволим. Ами тогава не се чудете, че наричаме Мак Доналдсоподобните - ресторанти! За подкрепа на мнението си ще ви споделя разочароващият факт, че няма нито един продукт сервиран в Мак Доналдс, който да се приготвя в България или да е от БГ доставчик. През годините са опитвали какво ли не, но винаги са се разочаровали - доставчиците или производителите ги "издънват". При положение, че имат ясно стандарти и количества, които биха купували. Например за картофките - мъка, мъка с български доставчици и накрая - пак от Полша.
    По темата за Събуей - те са най-големият франчайзодател в света. Имат добри резултати у нас и въпреки това действат със стъпки, които не бих определил и като плахи. Тази идея с бензиностанциите е стара като света. Няма нищо по-естествено от очевидната синергия между тези два бизнеса, като същевременно за бензиностанциите търговията с храна и напитки е непривичен бизнес. Биха го "аутсорсвали" веднага, стига да получат смислена оферта от сериозен партньор-професионалист. Стига да изкарват пари от това партньорство повече, отколкото сами да продават банички, сандвичи и кафе. Клиентопотокът така или иначе е налице. Особено по бензиностанциите на магистралите и ключовите пътища!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK