Продукти умират, продукти се раждат

Все повече предприемачи пробиват с онлайн платформа и интересен бизнес модел, без да е нужна скъпа технологична иновация

Шумпетер още преди сто години казва: "Предприемачът е субект, чиято функция е да налага нови комбинации и с това е активен елемент в развитието на икономиката." Той говори още за разрушителната сила, креативността и творчеството, които раждат нещо ново и иновативно.

Сто години по-късно неговите просветления звучат по-актуално от всякога, особено в ситуацията, в която се намира Европа: традиционните бизнеси са изложени на силната конкуренция на нови, иновативни, динамични, стартъп компании, които променят правилата, налагат се с нови бизнес модели и успяват да привличат все повече клиенти с креативност и творчество. Много от тях са част от така наречената икономика на споделянето - Sharing Economy, която американският икономист и съветник Джеръми Рифкин сравни неотдавна с революция. Благодарение на пълната дигиталзиация на отношенията икономиката на споделянето е способна да замени капитализма, казва още той.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал