С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 ное 2015, 15:00, 3946 прочитания

Зак Колиас: Ще отворим повече от седем заведения

Вицепрезидентът на Church’s Chicken пред в. "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Зак Колиас е вицепрезидент по международните операции на Church's Chicken в 25 държави. Базираната в Атланта компания отчете продажби от над 1 млрд. долара през миналата година. Той и екипът му отговарят за глобалната експанзия на веригата. Преди това е работил в Planet Hollywood.


Как избрахте България?

Поради няколко фактора. От една страна, заради консумацията на пилешко. Не знам дали сте чували, но България е на трето място в Европа по консумация на пилешко на глава от населението. Пред нея са само Великобритания и Германия. От бизнес гледна точка е добър пазар - има добра инфраструктура, производители на качествено пилешко, хора за работа в ресторантите, добър партньор, който разбира бизнеса, и т.н. Така че е отлично място за навлизането ни в Източна Европа. През следващата година ще отворим ресторант и в Минск, оглеждаме се за възможности и в Полша, както и в други държави в региона като Румъния.


Какви са плановете ви за експанзия в България?
През тази година отваряме три заведения. Оригиналните ни планове бяха за седем в следващите години, но дългосрочните ни са далеч по-амбициозни. Според нас пазарът може да издържи повече от седем наши заведения. Започваме от София - опитът ни показва, че трябва да тръгнем от столицата и марката първо да стане разпознаваема. След това ще навлезем и в други градове. Но плановете ни са първите седем обекта да са в София - близо до университети, търговски улици, молове, драйв тру и т.н.

А в кината?
Да, третият ни обект е в "Кино Арена". Особеното при такива комплекси е, че когато има популярни филми, заведенията също реализират добри продажби. И обратното. Така че тези локации имат и добри, и лоши страни. Отделно някои кина имат свои ресторанти, които са сериозна конкуренция. Но смятам, че кинобизнесът се променя - хората вече не искат само пуканки и напитка по време на филм, а може и да хапнат. Има възможности за растеж в този сегмент.

Вече оглеждали ли сте определени търговски центрове?
Не още, но скоро ще го направим. По света отваряме голяма част от заведенията си в молове - от около 500 наши ресторанти в международен план (другите 1200 са в САЩ) 200 са в молове. Много имотни проекти в Азия са търговски центрове и при развитие на бранд като нашия просто е задължително да присъстваш в тях. Тук продажбите ни на такива места ще са добри, когато времето не е хубаво, както и през уикендите. Така че има пазар, но не е задължително основната локация за нашите заведения. В Европа все още най-предпочитани са търговските улици.



Как се свързахте със "Синема ентъртейнмънт"?
Те се свързаха с нас. Наш служител в Москва е работил преди за Burger King, а те управляват ресторанти от тази верига. Така че от "Синема ентъртейн-мънт" се свързали с него, когато започнали да се оглеждат за нови възможности в бизнеса за бързо хранене. Според тях има място за още една верига за пилешко на българския пазар. Така се запознахме и след около една година подписахме сделката, а след още осем месеца отворихме и първия ресторант - това са нормални срокове за нашия бизнес. Отварял съм заведения в много държави - България е 25-ата страна, в която развиваме бизнес. И местният ни партньор е най-важната част. А със "Синема ентъртейнмънт" попаднахме на много добър партньор.

С местен производител на пилешко ли работите?
Да. Само пет съставки от менюто ни се внасят. Бизнес моделът ни е да работим с местни доставчици. Ако погледнете митата и въпросите около ГМО храните, е трудно да внасяш много неща в ЕС. Само медените ни бисквити идват от САЩ, а маринатата и подправките за пилешкото месо всъщност се правят във Великобритания. Всичко останало е локално - най-вече хората. Ние като франчайзьор получаваме комисионите, но всичко друго остава в българската икономика - инвестиции, работни места и т.н.

Защо извън САЩ компанията не се казва Church's Chicken, каквото е оригиналното име на веригата?
Брандът е създаден през 1952 г. от Джордж Чърч. Но не можехме да използваме името му в някои други държави както по религиозни причини, така и заради произношението - думата с две букви "Ч" е трудна на някои езици. Тъй като компанията е създадена в Сан Антонио, Тексас (вече е базирана в Атланта), решихме името да е Texas Chicken. Днес в Северна и Южна Америка използваме Church's Chicken, а във всички останали региони е Texas Chicken. И отваряме два пъти повече такива заведения. Така че един ден те ще надминат "домашния" ни пазар.

Доколко можете да променяте менюто според местните вкусове в дадена страна?
Можем да променяме само някои неща. Имаме основно меню, 95% от което е едно и също във всички страни. Имаме парчета пиле - пикантно и обикновено, както и сандвичи. Единственото нещо, което променяме при пилешкото, е нивото на пикантност, тъй като някои държави ядат по-люти храни от други. Установихме, че българските потребители ядат среднолютиви храни. Все още нямам точни данни, но по първи впечатления българите ядат еднакво и пикантно, и обикновено пиле. Живял съм във Варшава и там хората не искат и да чуват за такива храни.

Сред другите неща, които променяме в менюто си, е оризът - например в Китай продаваме много ориз и потребителите там не ядат пържени картофи. В България засега не сме променяли нищо по менюто. Обсъждахме дали да предлагаме студени салати - картофена, с майонеза и т.н., но решихме засега да не ги продаваме. Ако хората все пак пожелаят, ще променим менюто. Имаме и свежи салати.

Навсякъде ли работите с Pepsi?
На повечето места по света работим с Coca-Cola. Но в България "Синема ентъртейнмънт" си имат дългосрочни отношения с Pepsi и затова в заведенията на Texas Chicken се предлага Pepsi.

Как се развива глобалният сектор за бързо хранена, при условие че все повече потребители наблягат и искат по-здравословни храни?
Секторът все още продължава да расте. Смятам, че ще продължи да расте и в бъдеще, ако има баланс. Така че веригите ще трябва да добавят повече предложения към менютата - например още видове салати. В някои държави предлагаме и пиле без панировка. Опитът ми показва, че в крайна сметка хората все пак ядат това, което намират за вкусно. Няма да станем ресторант за здравословно хранене - не сме позиционирани така. Но сме пределно честни с клиентите си какво ядат, коя храна колко калории има и ще им предоставяме все по-голям избор.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции

Гарантирана доходност, атрактивни цени и възможността за семейна ваканция в домашен уют са сред основните фактори, които движат пазара

14 дек 2019, 508 прочитания

Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни 2 Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни

Motto и Spaghetti Kitchen, Manzo, Forno Cipollini, La Bottega, Mediterraneo, 33 Гастронавти, By The Way, Memento и др. са сред обектите, с които собствениците на сегашния пазар преговарят

13 дек 2019, 1691 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Късно пиле - пазар помества

С навлизането на веригата Texas Chicken конкуренцията при бързото хранене в България става още по-ожесточена

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10