Изчезващото летище
Аерогарата на Пловдив е на път да изгуби единствения си постоянен клиент Ryan Air, а с него и смисъла да работи
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"От Boeing и Airbus са разработили специален софтуер, който да предупреждава летище Пловдив за аварийни ситуации поне месец предварително." Тази шега започна да се споделя в социалните мрежи малко след като пловдивската аерогара се оказа изненадана от инцидентно кацане на два самолета заради силен вятър в София.
Самолетите на нискотарифната компания Wizz Air, пътуващи от Дубай и Валенсия, кацат на летището край Града на тепетата вечерта на 21 ноември. Там обаче е само охраната. Поради липсата на "жив човек", който да закара стълбата за слизане, пътниците прекарват в самолета два часа. После следва преминаване през тъмен и студен терминал, като усещането, че са кацнали в "една тъмна нива", "все едно в Конго", се затвърждават сред потърпевшите. Причината за това вяло посрещане е, че от лятото перонното обслужване на "Летище Пловдив" е с работно време от 6 сутринта до 22 часа заради оптимизации на персонала.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Колкото и хубав град да е Пловдив, колкото и хубави хора да живеят в него, той е обречен да е винаги втори. А и не е толкова голям, за да може да поддържа летище на високо ниво. Също така заради близостта със София се губи цялата идея за такова при положение, че по магистралата София-Пловдив се взима за 50-60 минути.
По население едва ли вече е втори, а по икономика изостава от всичките по-големи градове като Варна, Стара Загора и Бургас, дори и от някои по-малки като Търново и Габрово.
Средно населен град с нисък стандарт трудно може да издържа цяло летище. Туризмът в Пловдив също е много слабо развит, за да генерира трафик. Приходите от нощувки от чужденци са 30 пъти по-малки отколкото в Бургаска област, 20 пъти по-малко от Варненска област и 7-8 пъти по-малко от Добричка област и София.
Е, как да стане номерът при тази ситуация?
Язък за терминала.
в света сигурно има стотици летища до много помаки градове, всичко е в управлението, тук имаме крадене
[quote#4:"nage"]в света сигурно има стотици летища до много помаки градове, всичко е в управлението, тук имаме крадене[/quote]
е точно това е - не е нито икономиката нито населението на Пловдив - които се развиват доста добре въпреки паразита София и е на път да стане индустриалния център на България - Пловдив е много по-добър град за живеене от София както и да го погледнеш!
С развитието на летището и индустрията и засилването на туризма ще дръпва още по-напред стига да не се спъва нарочно
Терминала, защо не е от страната на ЖП гарата? сега е в нищото, пътника е оставен в ръцете на копърките и ...
Държавата е лош стопанин. Концесия. Веднага. Частникът ще намери начин това летище да работи - ако не като туристическо, то поне като карго летище. Държавата е лош стопанин.
Когато се повишат доходите на хората от региона, тогава ще се появи и смисъл от постоянно оперираща авиокомпания с редовни полети на летище Пловдив.
Летял съм за Франкфурт през това летище и ми направиха няколко неща впечатление:
1) Липсата на осигурен транспорт до летището - нито градски, нито маршрутки.
2) Направо трагичен път до там, разнебитен асфалт, неосветен и прочие.
Летището има голям потенциал. Намира се в центъра на Южна България, близо до магистрала Тракия и най-голямата индустриална зона в страната. ЖП линия минава на 1 км от летището. Недостатък е че това летище просто стои някак отделено от живота в града- нито транспорт, нито хубав път, осветеност, жп линия или др. неща за които се иска не толкова голяма инвестиция от общината. Недалновидната политика и липсата на управленски капацитет си казват своето. Ако има добра свързваща инфраструктура, инвеститорите ще се бият за него.
Публикувано през m.capital.bg
Комплексът всичко да се случва до бетона на "Ларгото" е уникален. Когато един град е събрал цялата комплексарщина на България, никой друг град, особено наи-стария в Европа няма шанс, нито с реалната си античност, нито с реалната си култура, нито с реалния си чар. В София, в този селски "център на света", трябва да се слъчва всичко, тя трябва да открадне пловдиския панаир, трябва смешно да убеждава, че един наблюдателен пост е бил нещо антично, че е столиза на нещо си...сиво, панелно и бликащо от неправилно, шумно комплексирано говорене на шопски. Как Пловдив да има инфраструктура, как да има летище, как да има туризъм, как да има бизнес, та нали всичко това се решава от един човек от Банкя. Боже, не ви ли е срам колко сте евтини...беком на къра и покопайте малко, така може би ще ви мин злобичката. Пловдив е град на 5000 години, имало го е и ще го има, добре, че чугденците знаят за него, за Копривщица и за Търново. Иначе няма да стъпят в бетонния ви псевдо водевил - "центърът на вселента" София. Какво е София, къде е това и има ли нещо там? Бате Бойко щеше да прави децентрализация, някой го беше посъветвал...."неправилно". Клета България....страната на комплексарщината.....събрана в едно панелно село!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.