Дизеловият скандал сви продажбите на Volkswagen в САЩ с 25%

През ноември германската компания е продала под 24 хил. автомобила отвъд океана, като най-голям спад има при моделите Golf и Passat

   ©  STEFAN WERMUTH
   ©  STEFAN WERMUTH

Скандалът с вредните емисии на дизеловите двигатели все повече се отразява на продажбите на Volkswagen. През ноември германската компания е продала с 24.7% по-малко автомобили в САЩ в сравнение със същия месец на миналата година. Компанията заяви, че понижението отразява "въздействието на неотдавнашното спиране от продажба на всички двулитрови 4-цилиндрови TDI превозни средства, както и на трилитровите V6", съобщава BBC.

През октомври компанията отчете по-слаби резултати и в Европа - спад от 0.8% при ръст 8.3% месец по-рано. Делът й на пазара на Стария континент е намалял до 25.2% спрямо 26.1% през октомври 2014 г. В глобален мащаб Volkswagen e продал 490 хил. коли през октомври, което е с 5% по-малко в сравнение с година по-рано, отбелязва CNBC.

Резултатите

Най-големият автопроизводител в Европа и втори в света беше принуден да спре продажбата на 2- и 3-литрови дизелови двигатели автомобили, след като стана известно, че те съдържат софтуер, който прикрива нивата на вредни емисии. Volkswagen е продал през ноември по-малко от 24 хил. автомобила в САЩ, като най-голям спад има при моделите Golf и Passat. През октомври понижението беше доста по-малко - 0.24%, но тогава все още не бяха напълно ясни щетите от избухналия скандал през втората половина на септември. Германската компания призна, че проблемите засягат 11 млн. автомобила по света, и обяви план за разрешаването им.

САЩ са сравнително малък пазар за Volkswegen и още преди разкриването на измамите от американските власти германският автопроизводител се стремеше да увеличи влиянието си отвъд океана, където по-популярни са по-големите ванове. Новият изпълнителен директор на компанията Матиас Мюлер по-рано се извини за скандала и обяви: "Моята най-спешна задача е да спечеля отново доверието към компанията."

По-нисък рейтинг

Малко след като германската компания обяви резултатите си в САЩ, международната агенция Standard and Poor's понижи кредитния рейтинг на Volkswagen от А- до BBB+. Рейтинговата агенция посочва, че скандалът с вредните емисии е фактор за решението й. Тя също така очаква кредитната оценка на Volkswagen да продължи да се влошава, съобщава CNBC.

Как се представят конкурентите в САЩ

За разлика от Volkswagen други производители на автомобили отчитат постоянно нарастване на продажбите в САЩ тази година. При General Motors увеличението е с 1.5% през ноември. Toyota и Fiat Chrysler отчитат 3% увеличение в продажбите си през ноември в сравнение с миналата година.

Германската автоиндустрия очаква скромен ръст през 2016 г.

Германската автомобилостроителна промишленост прогнозира стабилно увеличение на продажбите тази година и скромно нарастване през 2016 г., съобщава ДПА. Очаква се регистрациите на колите да нараснат с 4% тази година спрямо миналата до 3.17 млн., прогнозира ръководителят на Асоциация на германската автомобилна промишленост Матиас Висман. Организацията предвижда, че през следващата година продажбите ще се увеличат с 1% до 3.2 млн. Само през ноември увеличението на продажбите в Германия е било с 9% до 272 хил. Браншовата организация прогнозира ръст от 2% на глобалните продажби догодина до 78.1 млн.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България