С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 дек 2015, 16:12, 1631 прочитания

Volkswagen може да разпродава активи, за да погаси заем от 20 млрд. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен производител Volkswagen (VW) е уведомил банките, предоставили му кредитна линия от 20 млрд. евро, че ще продаде част от активите си, в случай че не открие друг начин да погаси едногодишния заем, предава Reuters, като се позовава на двама запознати с темата източници.

Компанията, която е най-големият производител в Европа, е подложена на натиск за укрепване на финансовото си състояние. Причината е, че се очаква да бъде принудена да плати десетки милиарди евро за глоби, съдебни процеси и модификации на автомобили, след като призна, че е манипулирала тестовете за дизеловите си емисии в САЩ и е фалшифицирала данните за емисиите въглероден диоксид. Проблемът засяга 11 млн. автомобила в света.


Трудният достъп до дълговите пазари

Разразилият се след признанията най-голям корпоративен скандал в 78-годишната история на германското дружество доведе до отстраняването на дългогодишния му главен изпълнителен директор, изтри милиарди евро от пазарната му капитализация и удари сериозно облигациите му. Това значително оскъпи възможностите за компанията да се финансира чрез традиционно предпочитания от нея начин за набиране на средства – чрез дълговите пазари.

През седмицата VW си осигури мостов заем на стойност 20 млрд. евро от 13 банки, като възнамерява да го рефинансира чрез емитирането на облигации в следващите няколко месеца, посочват източниците на агенцията. Според договорените условия VW е уведомила кредиторите, че ще продава или ще качи на борсата активи, чиято стойност е значително по-висока от получените 20 млрд. евро, в случай че не намери други източници на средства, поясняват източниците. Единият от тях допълва, че не са били обсъждани конкретни активи, докато друг отбелязва, че възможен вариант е и евентуалното спешно емитиране на права. От Volkswagen са отказали коментар.



Възможностите пред компанията

По думите на източниците на Reuters инвестиционни банкери предлагат на VW различни идеи за потенциални начини за набиране на средства, макар че вземането на решения едва ли ще се случи, преди да има по-голяма яснота по отношение на наказателните плащания и разходите, които компанията ще трябва да направи за изтеглянето на автомобили от пазара.

Качването на борсата на подразделения като Audi, Porsche или бизнеса с тежкотоварни автомобили, който в момента се преструктурира, изглежда малко вероятно, но звената на дъщерната MAN, които не се занимават с камиони, се очаква да са в челото на списъка с потенциалните дейности за продажба, посочват източниците. Сред тях са например енергийните операции, чиито продукти включват корабни двигатели, миниелектроцентрали, подразделения за специално оборудване, двигателни компоненти и тестови системи, и които могат да бъдат оценени на 4-5 млрд. евро при евентуална сделка. Звеното е генерирало цялата оперативна печалба от 101 млн. евро на MAN за деветмесечието, както и над една четвърт от продажбите за периода в размер на 9.98 млрд. евро.

"Volkswagen може да обмисли и продажбата на луксозни автомобилни брандове като Bentley и Lamborghini или мотоциклетния бранд Ducati, въпреки че тези подразделения реално няма да отместят стрелката", казва единият от източниците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1051 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация 2 Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 897 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Империя онлайн" основа компания за IT аутсорсинг

Новото звено работи от шест месеца и има над десет проекта

Още от Капитал
Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10