Volkswagen може да разпродава активи, за да погаси заем от 20 млрд. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen може да разпродава активи, за да погаси заем от 20 млрд. евро

Volkswagen може да разпродава активи, за да погаси заем от 20 млрд. евро

1764 прочитания

© TAMI CHAPPELL


Германският автомобилен производител Volkswagen (VW) е уведомил банките, предоставили му кредитна линия от 20 млрд. евро, че ще продаде част от активите си, в случай че не открие друг начин да погаси едногодишния заем, предава Reuters, като се позовава на двама запознати с темата източници.

Компанията, която е най-големият производител в Европа, е подложена на натиск за укрепване на финансовото си състояние. Причината е, че се очаква да бъде принудена да плати десетки милиарди евро за глоби, съдебни процеси и модификации на автомобили, след като призна, че е манипулирала тестовете за дизеловите си емисии в САЩ и е фалшифицирала данните за емисиите въглероден диоксид. Проблемът засяга 11 млн. автомобила в света.

Трудният достъп до дълговите пазари

Разразилият се след признанията най-голям корпоративен скандал в 78-годишната история на германското дружество доведе до отстраняването на дългогодишния му главен изпълнителен директор, изтри милиарди евро от пазарната му капитализация и удари сериозно облигациите му. Това значително оскъпи възможностите за компанията да се финансира чрез традиционно предпочитания от нея начин за набиране на средства – чрез дълговите пазари.

През седмицата VW си осигури мостов заем на стойност 20 млрд. евро от 13 банки, като възнамерява да го рефинансира чрез емитирането на облигации в следващите няколко месеца, посочват източниците на агенцията. Според договорените условия VW е уведомила кредиторите, че ще продава или ще качи на борсата активи, чиято стойност е значително по-висока от получените 20 млрд. евро, в случай че не намери други източници на средства, поясняват източниците. Единият от тях допълва, че не са били обсъждани конкретни активи, докато друг отбелязва, че възможен вариант е и евентуалното спешно емитиране на права. От Volkswagen са отказали коментар.

Възможностите пред компанията

По думите на източниците на Reuters инвестиционни банкери предлагат на VW различни идеи за потенциални начини за набиране на средства, макар че вземането на решения едва ли ще се случи, преди да има по-голяма яснота по отношение на наказателните плащания и разходите, които компанията ще трябва да направи за изтеглянето на автомобили от пазара.

Качването на борсата на подразделения като Audi, Porsche или бизнеса с тежкотоварни автомобили, който в момента се преструктурира, изглежда малко вероятно, но звената на дъщерната MAN, които не се занимават с камиони, се очаква да са в челото на списъка с потенциалните дейности за продажба, посочват източниците. Сред тях са например енергийните операции, чиито продукти включват корабни двигатели, миниелектроцентрали, подразделения за специално оборудване, двигателни компоненти и тестови системи, и които могат да бъдат оценени на 4-5 млрд. евро при евентуална сделка. Звеното е генерирало цялата оперативна печалба от 101 млн. евро на MAN за деветмесечието, както и над една четвърт от продажбите за периода в размер на 9.98 млрд. евро.

"Volkswagen може да обмисли и продажбата на луксозни автомобилни брандове като Bentley и Lamborghini или мотоциклетния бранд Ducati, въпреки че тези подразделения реално няма да отместят стрелката", казва единият от източниците.

Германският автомобилен производител Volkswagen (VW) е уведомил банките, предоставили му кредитна линия от 20 млрд. евро, че ще продаде част от активите си, в случай че не открие друг начин да погаси едногодишния заем, предава Reuters, като се позовава на двама запознати с темата източници.

Компанията, която е най-големият производител в Европа, е подложена на натиск за укрепване на финансовото си състояние. Причината е, че се очаква да бъде принудена да плати десетки милиарди евро за глоби, съдебни процеси и модификации на автомобили, след като призна, че е манипулирала тестовете за дизеловите си емисии в САЩ и е фалшифицирала данните за емисиите въглероден диоксид. Проблемът засяга 11 млн. автомобила в света.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK