ЕК ще разхлаби правилата за чужди инвестиции в авиосектора

Целта е да се повиши конкурентоспособността на европейската авиационна индустрия

През последното десетилетие авиокомпаниите от Залива Etihad, Emirates и Qatar Airways се разраснаха от относително малки играчи до глобални претенденти за много от основните маршрути
През последното десетилетие авиокомпаниите от Залива Etihad, Emirates и Qatar Airways се разраснаха от относително малки играчи до глобални претенденти за много от основните маршрути
През последното десетилетие авиокомпаниите от Залива Etihad, Emirates и Qatar Airways се разраснаха от относително малки играчи до глобални претенденти за много от основните маршрути    ©  ANDREW WINNING
През последното десетилетие авиокомпаниите от Залива Etihad, Emirates и Qatar Airways се разраснаха от относително малки играчи до глобални претенденти за много от основните маршрути    ©  ANDREW WINNING

49%
е таванът на акциите, които сега чужденци могат да притежават в авиопревозвачи от ЕС.
Европейската комисия (ЕК) обяви, че се подготвя да преразгледа правилата за чуждите инвестиции в авиокомпаниите от ЕС, съобщава Financial Times. В момента има праг от 49% на акциите, които чужденци могат да притежават в европейска авиокомпания. Правилата ще бъдат облекчени само за страните, които спазват строги регулации за държавните субсидии – ябълката на раздора между утвърдените авиокомпании в ЕС и превозвачи, базирани в Близкия изток.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал