От Google и Amazon към компания в България

Тодор Калайджиев създава мобилното приложение Carista, което позволява на потребителите да разберат компютъра на колата си

Причините Калайджиев да се върне в България и тук да основе собствен бизнес са няколко: тук хората и атмосферата са по-приветливи и искрени, а стартирането на бизнес изисква много по-малък ресурс
Причините Калайджиев да се върне в България и тук да основе собствен бизнес са няколко: тук хората и атмосферата са по-приветливи и искрени, а стартирането на бизнес изисква много по-малък ресурс
Причините Калайджиев да се върне в България и тук да основе собствен бизнес са няколко: тук хората и атмосферата са по-приветливи и искрени, а стартирането на бизнес изисква много по-малък ресурс    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Причините Калайджиев да се върне в България и тук да основе собствен бизнес са няколко: тук хората и атмосферата са по-приветливи и искрени, а стартирането на бизнес изисква много по-малък ресурс    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
През лятото започна събирането на кандидатури за участие в конкурса "Най-добра българска фирма", организиран от Първа инвестиционна банка (Fibank), който цели да насочи обществения интерес към предприемачеството.

Тазгодишното четвърто издание събираше заявки за участие до 18 октомври и получи кандидатури от 240 компании. Класирането е в няколко категории: "Средни и големи фирми", "Микро- и малки фирми", "Стартираща фирма", както и новата категория "Проектно финансиране на бизнес таланти". Жури оценява участниците, които се конкурират на база финансови показатели като нетна печалба, възвращаемост на капитала, сума на активите, размер на краткосрочните и дългосрочните заеми. За да участват в конкурса, фирмите трябва да са основани с български капитал, да имат български мениджмънт и да налагат български бранд на пазара.

2 корпоративни истории ще разкаже "Капитал Daily" през следващите седмици. Първите седем бяха на компании, които са кандидатствали в конкурса "Най-добра българска фирма" и са подбрани от редакцията - "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, IT компанията "Скейл фокус", производителят на носии "Мели-М" - Пловдив, платформата за професионално почистване "Доместина", строителната "Фамоза 7", софтуерната Metrilo и шуменският производител на асансьори "Лифтком".

Ако преди години масово всеки собственик на автомобил беше и поне малко механик, днес електрониката в колите е толкова много, че докосванията са трудни, дори невъзможни без ходене до сервиз дори за най-обикновени настройки. Тази промяна адресира Тодор Калайджиев. Той комбинира опита си в Google и Amazon в САЩ с хобито си - автомобили и мобилни приложения. Компанията му "Призмос" изработва софтуер за смартфон, а после и Bluetooth устройство за връзка. Младата фирма вече има 30 хил. потребители и месечни приходи от 25 хил. лева.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    torbalan avatar :-|
    Торбалан
    • + 24

    Преди година се интересувах от подобно устройство, което да ми сигнализира на телефона за параметри и проблеми, които стандартното табло на колата пропуска.
    Намерих няколко:
    http://www.moj.io
    http://www.clickdrive.io
    https://dash.by
    Но проблема беше, че нито едно по онова време не поддържаше дизеловите автомобили в Европа.
    Ще трябва да си опресня знанията по темата...
    Carista изглежда обещаващо и искрено желая голям успех на този българин и компанията му!

    Нередност?
  • 2
    will avatar :-|
    V. Uzunov
    • - 8
    • + 4

    Рисковано е всеки да може да бърка в настройките... очаквам блокирани таралясници по пътищата... :)

    Нередност?
  • 3
    briton avatar :-|
    briton
    • - 7
    • + 3

    Това приложение за таралясници ли е? Понеже модерните коли имат интерфейс, чрез който можеш да си сменяш определени настройки "Първите опции са доста разнообразни – например дали да се светват фаровете автоматично при отключване на колата, дали тя да се заключва при потегляне, дали да се включва климатикът, когато се запали двигателят, на какъв език да бъде таблото".
    Относно диагностика какво? Като видя, че харчи повече гориво и т.н. да не би да знам какво да сменя или настроя, за да харчи по-малко. Или не, може би ще отида при майстора и ще му кажа, спести ми диагностиката, проблема е Х, само че не мога да си го оправя сам.
    Похвално иначе, по-добре да се занимава с нещо, току виж след няколко опита захване и нещо полезно :)

    Нередност?
  • 4
    majormajormajor avatar :-|
    Hans
    • + 3

    Добре бе, момче, защо като правиш 25К на месец, си губиш проценти от фирмата и приемаш партньори за 50К евро? Ми то само времето да говориш с тях ти струва повече. И не ми казвай ментори, съвети - тия на тебе нищо не могат да ти кажат. Само ще ти губят времето с мейли, статуси и мийтинги.

    Такъв добър буутстраппед бизнес си направил, за кво ти беше...

    Нередност?
  • 5
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev

    Проблема на всички стартъпи е как повече хора да научат за продукта и да почнат да го ползват. Пожелавам успех на Кариста. Аз лично не бих ползвал това приложение. Колата ми си върви и така, не ми трябва да я базикам. Това е по-скоро за запалените авто фенове. Виж ако го докарате да ми пести пари, някак си може би ще се заинтересувам. Иначе за проблема с програмистите е така, но ако толкова сте го закъсали може да се обадите на мен ;)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал