Български стартъп получи 325 хил. евро финансиране от три фонда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Български стартъп получи 325 хил. евро финансиране от три фонда

Мъри Иванов - основател на стартъп компанията Metrilo

Български стартъп получи 325 хил. евро финансиране от три фонда

Eleven, LauncHub и австрийският Speedinvest инвестираха в компанията за проследяване на електронна търговия Metrilo

Александра Козбунарова
12521 прочитания

Мъри Иванов - основател на стартъп компанията Metrilo

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Eleven и LauncHub вече вложиха 100 хил. евро в компанията.

Компанията Metrilo произвежда софтуер за анализ на онлайн магазини и е основана от българския предприемач Мъри Иванов в началото на 2014 г. Стартъпът е първият, в който инвестират и двата фонда Eleven и LauncHub. Сега към акционерите в дружеството се добавя и австрийският фонд за финансиране в по-напреднал етап от развитие, а сумата, която трите компании ще вложат заедно, е 350 хил. долара. Metrilo ще вложи средствата в развиване на продукта, разрастване на екипа и маркетинг.

До момента стартиращата компания е получила общо 425 хил. евро инвестиции. Първият рунд е през пролетта на 2014 г., когато LauncHub и Eleven финансират с общо 50 хил. евро срещу съответно 5.8% и 8.3% от бизнеса. Около година по-късно Metrilo получи второ финансиране, този път само от Еleven, от 50 хил. евро. В началото на декември 2015 г. приключиха преговорите и за третия сийд рунд на компанията - LauncHub, Eleven и Speedinvest влагат общо 325 хил. евро, като най-голямата инвестиция е от страна на австрийския фонд, а мажоритарният дял от компанията продължава да се държи от основателите заедно.

Измерения на бизнеса

Metrilo проследява движението и дейността на потребителите в онлайн магазините и анализира данните с цел да оптимизира бизнеса на търговците. Компанията е регистрирана през април 2014 г. от Мъри Иванов и Петър Илиев, един от основателите на Grabo. Първият клиент се появява през есента на 2014 г., като оттогава бизнесът расте с около 15-20% месечно и в момента ползващите софтуера са над 100 фирми в 25 държави. Целевата група на Metrilo са нишови търговци, което прави и списъка им с клиeнти доста шарен - от продавачи на електроника в Индия, през онлайн магазин за омари в САЩ до платформа за бутиков шoколад в Австралия.

Софтуерът е на принципа на абонамент, който се подновява всеки месец. В момента цената, която варира между 59 и 299 долара месечно, зависи от броя на посещенията в сайта. Скоро  предстои промяна както на тарифите, които ще се увеличат приблизително двойно, така и на ценообразуването. Така цената на Metrilo скоро ще се определя от броя активни, т.е. пазаруващи потребители в конкретния онлайн магазин. От компанията предпочитат на този етап да не съобщават приходите си. Справка в Търговския регистър показва, че за миналата годиха финансовият резултат на дружеството е загуба от 42 хил. лв. Според Иванов бизнесът би могъл да започне да печели до около година, но целта на този етап е разрастване, а не самоиздържаща се малка компания.

Новият рунд финансиране ще бъде насочен към увеличаване на екипа, с което да се развива продуктът и да се поеме ръстът на клиентите. Стратегията на Мъри Иванов включва разрастване на  екипа с 11-12 души още през 2016 г. и разработването на още няколко микропродукта, които да допълват работата на Metrilo. Една от идеите в развитие е приложение, което отчита клиентите, които не са били активни известно време, и им изпраща персонални съобщения и предложения за отстъпки според специфичното им потребление. Ще се вложи и в контент маркетинг, чрез който Metrilo генерира по-голямата част от клиентите си, т.е. разпространение на специализирано бизнес съдържание, което препраща към платформата на компанията.

Speedinvest в България

За австрийския фонд за инвестиции в по-напреднал етап на развитие това е втора българска компания в портфолиото. До момента Speedinvest е вложил около 200 хил. евро в два рунда в друг технологичен стартъп. Сега инвестира и в Metrilo, а това, което привлича вниманието им, е, че в тях участват и двата български фонда.

Наскоро Speedinvest осигури от предимно частни инвеститори 90 млн. евро за нов фонд и смята да насочи две трети от средствата извън Австрия, като приоритетните региони са Централна и Източна Европа, разказа Мари-Елен Аметсрайтер, партньор в компанията. Дружеството, което инвестира изцяло в дигиталния сектор, насочва около 10% от средствата в компании в съвсем начален етап на развитие, 40% в сийд (за комерсиализация на продуктите), а останалото финансиране получават по-разработените компании, обикновено вече част от портфолиото им. Фондът предоставя до 500 хил. евро за сийд финансиране и до 3 млн. евро в по-късен етап. Средно първото финансиране е около 300 хил. евро. Фондът може да си позволи големите инвестиции благодарение на съвместната работа с инвестиционни ангели.

Eleven и LauncHub вече вложиха 100 хил. евро в компанията.

Компанията Metrilo произвежда софтуер за анализ на онлайн магазини и е основана от българския предприемач Мъри Иванов в началото на 2014 г. Стартъпът е първият, в който инвестират и двата фонда Eleven и LauncHub. Сега към акционерите в дружеството се добавя и австрийският фонд за финансиране в по-напреднал етап от развитие, а сумата, която трите компании ще вложат заедно, е 350 хил. долара. Metrilo ще вложи средствата в развиване на продукта, разрастване на екипа и маркетинг.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    beroni avatar :-?
    beroni

    Огромен фен съм на startup културата и съм щастлив, че в България еко-системата става все по-развита, но бих искал да попитам: има ли ориентировъчни данни доколко успешни са инвестициите на Eleven и LauncHub? Мисля вече са подкрепили стотици стартиращи компании, но почти не се чува за успехи на тези компании после. Разбира се, отнема и време, но някаква финансовата информация ще е любопитна.

  • 2
    ywk1435047414434331 avatar :-|
    Kostadin Stefanov

    Не разбирам защо когато фонд за рискови инвестиции финансира старт-ъп това е новина, дайте да има новина за всеки който си върши работата по предназначение.
    Иначе отговарям на колегата - необходима една успешна инвестиция за да избие всички останали неуспешни , какво те интересува дали са 2% или 10 % в този смисъл
    Едно мнение което покрива моето за Стартъп балона -
    http://truestory.bg/aleksandar-nenov-startup-obshetstvoto-tryabva-da-se-nauchi-che-ne-se-iziskva-samo-da-izlejdash-kato-stiv-djobs/

  • 3
    oyr1449755651482661 avatar :-|
    Daniel Georgiev

    Ето още един интересен български стартъп: Iris(http://iristech.co)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK