С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 дек 2015, 17:24, 7052 прочитания

В България има вакуум в предоставянето на IT аутсорсинг за местни фирми

Радослав Гайдарски, главен оперативен директор на "Империя мобайл"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Визитка

Радослав Гайдарски е главен оперативен директор на новата компания за софтуерен аутсорсинг "Империя мобайл", която е част от гейм разработчика "Империя онлайн". Той е завършил бакалавърска степен по бизнес администрация в City University в Сиатъл и впоследствие има магистърска степен по управление на проекти. Интересът му към IT индустрията е от повече от 15 години, като самият той е започнал да програмира от осми клас. Работи в сектора от близо девет години, като през последните пет се занимава единствено със софтуер аутсорсинг. В този сегмент е минал през всички нива на мениджмънта в различни фирми. Има успешни проекти на всички континенти.

Преди дни "Империя онлайн" обяви, че е основала отделно аутсорсинг дружество - "Империя мобайл". Какви са причините за създаването на новата компания?
- Идеята се роди в началото на годината и през май основахме "Империя мобайл". Намерението ни беше породено и от големия брой запитвания, които получавахме през годините от различни други фирми и познати – за изработването на софтуер по поръчка. Винаги отказвахме подобни предложения с мотива, че не сме аутсорсинг компания и разработваме само собствени продукти. Това ни накара да разберем, че има потенциал в подобен бизнес, и ни подтикна да навлезем в този сегмент.

С решението за създаване на аутсорсинг дружество се стремим повече да поддържаме растежа, а не толкова да диверсифицираме източниците на приходи. Това за нас се явява нещо като бонус ефект. Идеята ни е да позволим на холдинга да расте постоянно. Защото, когато развиваш собствени продукти, е много трудно да си в постоянен растеж. Аутсорсинг компаниите лесно растат – просто намират нови и нови клиенти. Истината е, че за да оцелееш в IT индустрията през 2016 г., трябва да поддържаш непрекъснат растеж.


Допълнително основаването на аутсорсинг дружество ни дава гъвкавостта да оптимизираме използването на нашите ресурси, както и постоянно да ги увеличаваме. Използването на експерти в различните проекти ни дава правото "Империя онлайн" да развива по-рискови проекти – други игри и разработки. При всички положения аутсорсинг бизнесът помага много на компанията майка.

Какъв е точният бизнес фокус на "Империя мобайл"?
- Името подсказва целите ни - "Империя мобайл" се фокусира върху разработването на мобилни приложения. Това беше първоначалната ни идея, защото в момента се занимаваме с всякакъв вид софтуер, който се прави по поръчка. Като цяло наистина се опитваме да запазим фокуса върху мобилните технологии и уеб базирани системи – най-вече single page applications. Също така се занимаваме и с вграден (т.нар. embeded) софтуер, като засега сме изпълнили само един проект, но имаме възможност да разработваме подобни продукти за всякакви устройства. Направихме един софтуер за американска компания, който е вграден в пейсмейкъри. Нашият продукт се използва за статистически данни за работата на пейсмейкъра и въобще на организма на пациента. Информацията после се използва не само от лекарите, но и от компанията, която произвежда медицинските устройства, за да може да усъвършенства продуктите си.

Колко проекта има компанията?
- За краткото време от основаването ни имаме над десет завършени проекта и в момента работим по още толкова, които трябва да приключим през първото тримесечие на 2016 г.



Кои са основните ви пазари и типове клиенти и няма ли вече конкуренция в областта на IT аутсорсинга?
- Като пазари основният ни фокус е България и съответно след това ЕС. Като типове индустрии – здравеопазване, телекоми, медии и видеорендъринг (видеообработка). Конкуренцията практически не съществува в България, ако трябва да сме честни. Защото всичките основни играчи се борят за различни клиенти в различни държави и е изключителна рядкост за някой проект да се конкурират български фирми. Основният фокус на всички тези български компании е извън страната, а там пазарът е безкраен. Поради това не смятам, че с подобни фирми сме директни конкуренти засега.

Това, за което се конкурираме с всички, реално са квалифицираните специалисти на пазара в страната.

Защо избрахте България като основен пазар?
- Смятаме, че българският пазар е буквално неразработен. Всички аутсорсинг компании в страната се стремят към чуждестранни проекти, при които цените са много по-добри. Но в България е останал абсолютен вакуум за големи клиенти и компании да успеят да изнесат своите IT проекти на голяма българска софтуерна компания. Това се налага заради разликата в парите, които една българска фирма може да задели за такава дейност и например сходна такава в Германия.

Какви са очакванията ви за растеж?
- Със сигурност не сме от компаниите, които си поставят цели от рода на "300 души 2016 г., 500 през 2017 г.". Имаме планове за растеж, особено аутсорсинг звеното, като към момента работят по външни проекти около 20 души, догодина може би ще бъдат около 40-50. Искаме да постигнем бавен, но стабилен, постоянен и управляем растеж. Не сме от тези аутсорсинг компании, които в момента са много популярни и искат да растат с темпове, които са прекалено големи, за сметка на собственото им развитие вътре в компанията.

Това донякъде налага ли се от факта, че се фокусирате към български проекти, които са с по-ниска стойност?
- Определено подобни проекти са с по-ниски стойности спрямо сходни в Германия например, но това по никакъв начин не ни прави песимисти. Аз смятам, че дори и на тези цени в България може да се работи, и "Империя мобайл" ще е една от малкото местни компании с над 150 служители (заедно с холдинга), които ще целят да разработват продукти предимно за вътрешния пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1175 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1421 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Yahoo се отказва от отделянето на дела си в Alibaba

Компанията сменя стратегията и ще търси купувач за основния си интернет бизнес

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10