Седмични новини за ритейл

Пазарът на храни в ЦИЕ навлиза в период на растеж

След няколко години застой пазарът на хранителни продукти в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) ще навлезе в период на растеж, прогнозира агенцията за пазарни анализи PMR. През ноември тя публикува анализ на сегашното състояние и перспективите за развитие на сектора на шест европейски пазара - България, Унгария, Полша, Румъния, Словакия и Чехия. Според анализаторите растежът ще се дължи главно на Полша, която има най-голям дял на регионалния пазар (над 50%), и на продажбите на хранителни продукти в България. Ръст ще има и на останалите пазари в региона, но с различни темпове по държави. Популярността на хипермаркетите ще продължи да намалява за сметка на по-малките формати магазини, които ще стават все по-предпочитани. Това се обяснява с променящите се предпочитания на потребителите, които продължават да търсят търговски обекти в близост до мястото, където работят или живеят. Тази тенденция се забелязва във всички страни в региона освен в България, където хипермаркетите са все още във фаза на разрастване, смятат експертите.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се