С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 дек 2015, 15:30, 4690 прочитания

Седмични новини за ритейл

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на храни в ЦИЕ навлиза в период на растеж

След няколко години застой пазарът на хранителни продукти в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) ще навлезе в период на растеж, прогнозира агенцията за пазарни анализи PMR. През ноември тя публикува анализ на сегашното състояние и перспективите за развитие на сектора на шест европейски пазара - България, Унгария, Полша, Румъния, Словакия и Чехия. Според анализаторите растежът ще се дължи главно на Полша, която има най-голям дял на регионалния пазар (над 50%), и на продажбите на хранителни продукти в България. Ръст ще има и на останалите пазари в региона, но с различни темпове по държави. Популярността на хипермаркетите ще продължи да намалява за сметка на по-малките формати магазини, които ще стават все по-предпочитани. Това се обяснява с променящите се предпочитания на потребителите, които продължават да търсят търговски обекти в близост до мястото, където работят или живеят. Тази тенденция се забелязва във всички страни в региона освен в България, където хипермаркетите са все още във фаза на разрастване, смятат експертите.
В шестте анализирани държави онлайн продажбите имат все още незначителен дял, но се развиват бързо, успоредно с увеличаване на броя на електронните магазини за хранителни продукти. Според проучването големите търговски вериги в България все още не са готови да започнат продажби по интернет. Изключение правят "Пикадили", която предлага продукти онлайн чрез BgMenu, и електронният магазин на КООП (част от националната търговска верига КООП), който от 2014 г. продава електронни устройства, детско облекло, обувки, играчки и храна. Посочва се и партньорството между "Фантастико" и ebag.bg. Прогнозата на анализаторите е, че развитието на пазара в региона през следващите няколко години ще се направлява от ритейлърите, които развиват и канал за онлайн търговия.


КМБ отваря първите два Garrefour в Събрия


Фотограф: Надежда Чипева

Marinopoulos Group, ексклузивен собственик на франчайз правата за развитие на френската верига Carrefour в Югоизточна Европа, планира да отвори първите си два хипермаркета Carrefour в Сърбия, съобщи balkanpro.ru, като се позовава на сръбските медии.
Първият магазин ще бъде открит в Нови Сад през втората половина на 2016 г. Вторият ще е в Белград и ще бъде пуснат в експлоатация в началото на 2017 г. Дейността на веригата в Сърбия ще се управлява от компанията Carrefour Marinopoulos Balkans (КМБ), поделението на Marinopoulos Group, което държи правата върху марката Carrefour за България, за Гърция, Кипър, Албания и други страни на Балканите.
Навлизането на КМБ на пазара Сърбия се очаква от две години и половина.
"КМБ България" има 8 хипермаркета и 6 супермаркета. Компанията има забавени плащания за стотици милиони левове към доставчиците си в страната. От няколко седмици се говори, че в компанията ще влезе нов партньор, чиито свежи капитали ще помогнат за решаването на проблема.
В Гърция Marinopoulos Group разполага с общо 1022 магазина. В началото на октомври групата затвори 20 магазина в Атина и Солун. Местната преса нарече събитието изненада, макар "проблемите на компанията в страната да са отдавна известни".
По-рано през тази година изтече информации, че КМБ е продала албанските си магазини на местна компания.
Френската верига Carrefour, в чиято мрежа влизат 15 хил. магазина в 34 държави, обяви ръст на продажбите си през третото тримесечие от 4.2% на годишна база до 21.5 млрд. евро. Обяснението е в резултат на подобрената производителност в Южна Европа, добрата инерция във Франция и силните позиции в Бразилия въпреки забавянето на икономическия растеж в латиноамериканската държава.

Четири марки кисело мляко оглавиха анкетата на regal.bg



Четири марки кисело мляко се откроиха като предпочитани от потребителите в анкетата на regal.bg, проведена от 1 октомври до 30 ноември сред читателите на regal.bg, capital.bg и dnevnik.bg на принципа на отзовалите се. На въпроса "На коя марка кисело мляко имате най-голямо доверие?" отговориха 625 души. Фаворит на участниците в анкетата е марката "Верея" (16.26% ), следвана от "Лактима Балкан" (14.96%), Ел Би (13.98%) и "Боженци" (10.41%). Между два и пет процента от гласовете са получили седем марки, сред които "Елена" (5.2%), "Маджаров" (4.55%), Harmonica (4.39%) и "Домлян" (4.07%). "На баба" има 3.58%, а собствената марка на "Лидл" - Pilos - 2.28% . Осем марки са събрали между 1 и 1.99% от гласовете всяка, а 11 – между 0.1 и 0.99%. С нула гласа е само един бранд. В анкетата бяха включени общо 31 марки.
В момента на regal.bg тече анкета на тема "Коя марка уиски бихте купили за Коледа и Нова година?".

Покупките на домакинствата на кафе се изместват към по-високите ценови сегменти


Фотограф: Георги Кожухаров

Българските домакинства
са похарчили с 2.7% повече пари за кафе за 12-те месеца до юни 2015 г. в сравнение със същия период на предходната година, сочат данните на "GfK България". Увеличението идва от повишаването на средната цена за килограм с 4%, повлияно от факта, че домакинствата купуват продукти, които са на по-висока от средната цена за категорията.
При насипното кафе продължава тенденцията на свиване. Въпреки че средната цена се увеличава с 1.4% за килограм, при него се наблюдава спад от 7.7% в стойност, което показва, че намаляването на закупените количества е още по-значимо.
Сегментът на мляното и пакетираното кафе също намалява спрямо останалите - от 47% на 46%. В стойност той остава сравнително стабилен, но поради това, че категорията нараства и той не следва ръста й, се оказва, че губи пазарни позиции. При този сегмент се регистрира и най-значимото покачване на средната цена с 5% - от 12 на 12.6 лв. за кг.
В стойност с 4.8% нараства сегментът на кафе специалитетите тип капучино и кафе миксовете при спад на средната им цена от 4.1%. Позициите на този сегмент спрямо останалите също се променят с 1 процентен пункт до 21% от общите похарчените пари за категорията. Това позитивно развитие се определя от засилен интензитет на покупките му, изразен в нараснала с 8% честота на пазаруване.
Най-значимата промяна в стойност се регистрира при разтворимото кафе – ръст от 9% при повишение в средната му цена с 2.6%. Все повече са домакинствата, които ползват разтворимо кафе. По отношение на каналите, от които се купува кафе, все още най-значими остават малките магазини, обслужвани от касиер. Много успешни през периода се оказват хипермаркетите и именно в тях се регистрира най-значимото нарастване общо за категорията.


Три магазина на Penny отварят отново под бранда на BILLA

 "Билла България" обяви в покани, че на 16 декември ще отвори едновременно три нови магазина в страната. Съдейки по адресите на двата софийски - в кварталите "Люлин" и "Хаджи Димитър", и на третия - във Варна, става дума за бивши магазини на дискаунтъра Penny. Преди три месеца стана известно, че компанията майка на "Билла" - REWE Group, ще изтегли веригата Penny от страната. Очакваше се част от 49-те магазина на дискаунтъра да бъдат затворени, а други - да минат към "Билла България".
С трите нови магазина общият брой на магазините BILLA в страната става 96, от които 34 са в София. Очаква се през следващите три години "Билла България" да увеличи магазините си до 150 обекта. Това каза през септември управителят на компанията Бойко Сачански на пресконференция по случай 15 години от влизането на веригата на пазара в България. Приоритет за компанията стават София, Варна, Пловдив и Бургас. В общия брой ще влязат и някои от магазините на Penny, каза тогава Сачански, без да уточни колко и кои.

***
Безплатен обяд в училищата за деца от социално слаби семейства и сираци е целта на благотворителната кампания, която провеждат Българският червен кръст и "Кауфланд". Желаещите да дарят може да го направят в кутиите с логото на БЧК, поставени в магазините.

***
Цените на храните в Русия ще скочат с до 25% заради ембаргото срещу Турция, прогнозира Европейската банка за възстановяване и развитие.

***
Lidl планира да вложи 9 млрд. чешки крони в изграждането на нови и в модернизацията на съществуващи магазини в Чехия в рамките на идните три години.

***
Със 78% намаля употребата на найлонови торбички за еднократна употреба, след като през октомври британското правителството въведе такса от 5 пенса за ползването им, съобщиха от Tesco.

***
Общинският съвет на Ню Йорк разпореди на веригите с над 15 заведения да поставят в менютата си предупредителен знак до храните, които съдържат над 2.3 г сол. Изискването влиза в сила от 1 декември.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Ускореният пулс на Ozone.bg Ускореният пулс на Ozone.bg

Компанията за онлайн търговия Ozone.bg закупи последната останала верига физически магазини за видеоигри Pulsar

13 сеп 2019, 5026 прочитания

Отгледано в България Отгледано в България

Биофермата "ТРЕЙС АНГЪС ФАРМ" доказва, че нейното висококачествено говеждо месо не отстъпва на вносните аналози

13 сеп 2019, 1184 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бизнес хроника - 9 декември

Спас Русев поиска разрешение от КЗК да купи БТК; Банско открива сезона в събота, а Боровец - при първия сняг; Млечна компания получи приза за износител на годината

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг