Ford инвестира 4.5 млрд. долара в електрически автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ford инвестира 4.5 млрд. долара в електрически автомобили

В момента 13% от автомобилите на компанията имат някакъв вид електрическо задвижване.

Ford инвестира 4.5 млрд. долара в електрически автомобили

До 2020 г. 40% от колите на компанията трябва да са с алтернативно задвижване

3926 прочитания

В момента 13% от автомобилите на компанията имат някакъв вид електрическо задвижване.

© Reuters


Ford изостава само от японската Toyota на пазара на електрически автомобили в САЩ.

Ford планира да инвестира 4.5 млрд. долара до края на десетилетието, за да увеличи няколко пъти броя на превозните средства с електрически двигатели, които предлага на пазара. Това ще е част от цялостно преразглеждане на подхода към разработката на продукти и справяне с предизвикателства като новите регулации и нарастващата урбанизация, съобщава Financial Times.

Пазарна стратегия

Решението означава, че след пет години около 40% от произвежданите от компанията превозни средства ще имат някакъв вид електрическо задвижване в сравнение с около 13% в момента. Вариантите ще включват напълно електрически превозни средства, които не разполагат с двигател с вътрешно горене, както и различни хибридни автомобили, които имат електрически двигател в допълнение към конвенционалния или могат да генерират електричество при използване на спирачките.  

Този ход е част от стратегията на втората най-голяма автомобилна компания в САЩ да се справи със затягането на регулациите за парникови газове, урбанизацията и променящото се отношение на потребителите към притежаването на автомобили. Главният изпълнителен директор на Ford  Марк Фийлдс заявява, че компанията ще надгражда действащата досега стратегия да предлага превозни средства с различни системи за задвижване.

Плановете изглеждат и като опит да се задмине конкурентът General Motors, които подготвят пускането на пазара на Chevrolet Bolt. Електрическият автомобил ще може да измине над 300 км с едно зареждане и благодарение на данъчни облекчения ще има конкурентна цена от 30 хил. долара.

Конкурентни предложения

Освен планираните нови превозни средства Ford ще обнови и основния си продукт в този сегмент – електрически вариант на Ford Focus. Колата ще получи нови възможности за бързо зареждане, което ще осигурява 80% капацитет на батериите само за 30 минути. Обновеният модел също така ще може да измине 160 км с едно зареждане спрямо около 120 км за предишните варианти.

Ръководителят на звеното за разработка на продукти Раж Наир изтъква, че по-ниските характеристики спрямо Chevrolet Bolt не се дължат на изоставане, а на това, че електрическият Ford Focus е много по-близо до конвенционалните автомобили спрямо предложението на General Motors. "Ние сме особено горди с възможностите на Focus от гледна точка на полезност и управляемост, при които не са жертвани изискванията за електрически автомобил", заявява той.  

Марк Фийлдс изтъква, че компанията вече има лидерска позиция при електрическите автомобили и надгражда тази основа. На пазара в САЩ Ford заема второ място при продажбите на напълно електрически автомобили след японската Toyota и първо при хибридните модели. Според Фийлдс, компанията скъсява дистанцията до Toyota.

Инициативите на Ford и други производители на автомобили отразяват развитието на технологиите за батерии, които бързо подобряват представянето на превозните средства с електрическо задвижване. Другият голям фактор са новите регулаторни изисквания. В САЩ властите изискват почти двойно увеличение на средната ефективност при потреблението на гориво до 2024 г. спрямо нивата от 2011 г.

Тези усилия обаче идват на фона на срива в цените на петрола и горивата, който съживява продажбите на пикапи и високопроходими автомобили. Раж Наир признава, че новите модели до голяма степен отразяват регулаторните изисквания, а не потребителското търсене. Той също така признава, че едно от основните предизвикателсвта е да намали стойността на електрическите превозни средства, които остават скъпи в сравнение с конвенционалните.

Ford изостава само от японската Toyota на пазара на електрически автомобили в САЩ.

Ford планира да инвестира 4.5 млрд. долара до края на десетилетието, за да увеличи няколко пъти броя на превозните средства с електрически двигатели, които предлага на пазара. Това ще е част от цялостно преразглеждане на подхода към разработката на продукти и справяне с предизвикателства като новите регулации и нарастващата урбанизация, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK