С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 13 дек 2015, 17:38, 41493 прочитания

Българска фирма създаде биоразградими четки за зъби

Nordics са бамбукови, а продажбите им са нараснали три пъти за осем месеца

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Всяка година в света се произвеждат над 4.7 милиарда пластмасови четки за зъби. След като се изхвърлят, те започват да отделят доказано вредни токсични вещества", казва Атанас Арсов от софийската семейна фирма "Норте", ръководена от майка му - арх. Светла Тумангелова. Компанията е новосъздадена и от април т.г. предлага биоразградими бамбукови четки за зъби под бранда Nordics.
И Атанас Арсов, и арх. Светла Тумангелова се числят към "онези хора", които прибират фасовете си от плажа, събират след себе си отпадъците в планината, пазаруват биопродукти и въобще "уважават света около себе си". Искали да "дадат тон за нещо добро" и така се родила идеята за четка за зъби, щадяща околната среда.

Атанас Арсов и семейната му фирма "Норте" създават иновативния продукт, чиито продажби растат бързо


Фотограф: Юлия Лазарова
"Четката за зъби е универсален бързооборотен продукт. За продажбата й няма специални регулации, както при хранителните продукти например, а идеята тя да бъде изработена от бамбук, а не от пластмаса, е в съответствие с екомисленето на много хора", обяснява избора Атанас Арсов.


С натурален произход

Направили проучване на пазара, намерили и доставчик на бамбук в Малайзия, който започнал да произвежда корпуса и влакната за четките по поръчка на българската фирма. В България продуктите подлежат на допълнителна обработка и опаковане, уточнява Арсов.

"Всички материали при производството на нашите четки са с натурален произход. Дръжката е от 100% бамбук – абсолютно антимикробен материал. Както е известно, бамбукът има изключителни регенеративни свойства и на практика не се стига до изсичане на гори. Материалът преминава през процес на карбонизация и термична обработка, за да се постигне водонепромокаемост и защита от бактерии и плесени. Влакната са от висококачествен рециклиран найлон на DuРont. Опаковката е от 100% рециклиран картон и е напълно разградима. Дори найлоновото протекторче е от рециклиран материал, който не съдържа отровни химични съединения", обяснява Атанас Арсов.



Той пояснява, че има опит в отдел "Продажби" на козметична фирма и знае как се правят продукти под собствена марка на възложителя (private label). И за него, и за архитект Светла Тумангелова бамбуковите четки Nordics са странична дейност. "Ангажирани сме с работа в други фирми, не собствени, но сме хвърлили сърце и душа в тази идея", признава Атанас Арсов.

Три пъти повече продажби

Започнали с 500 бройки, без лого - един безименен продукт за тестване на пазара. Мострите били разпродадени за две седмици. Решили, че си струва да продължат.

Следващата партида е от 1000 четки – вече брандирани, допълнително обработени с активен въглен, който има избелващ ефект. Продават в биомагазини, дрогерии и онлайн и след около месец количествата са изчерпани.

Следват нови предложения - четки в различни цветове, както и четки за деца. Всяка партида се проверява от Столичната районна здравна инспекция, която издава протокол, че стоката е безопасна. Усъвършенстват дизайна, транспортните опаковки, логистиката. Разширяват градовете за продажба. Участват в изложения на биопродукти. Рекламират в социалните мрежи.

Поставят началото на партньорство с приятел на семейството, който работи в аптека в Париж и става дистрибутор на Nordics. "Във Франция засега продажбите са в един единствен обект, но за седмица там продават от нашите четки толкова, колкото целият български пазар за две седмици", отчита Атанас Арсов.

Фирмата зарежда около 30 магазина в София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора, Шумен, Русе, Хасково, Монтана, както и 15 онлайн магазина. Съотношението в продажбите е 60:40 в полза на търговията по интернет. Цената е между 4.50 и 5 лева за брой според надценката на търговците, а оборът е нараснал три пъти за осем месеца.

"Вече направихме по-голяма инвестиция и започваме да маркетираме по-сериозно продукта. В ход е процедура по регистрация на дизайна. Имаме запитвания от дистрибутори и в Румъния", разказва Атанас Арсов.

На биощандове във веригите

Плановете за 2016 г. включват разширяване на портфолиото, на обектите и градовете за продажба. Предстоят нови опити с дизайна, нови опаковки, нови предложения с комплекти за цялото семейство. Скоро в търговските обекти ще бъдат разположени брандирани стелажи от шперплат, за да бъдат изложени там четките. По-далечните планове са Nordics да се продават на биощандовете в търговските вериги, както и по-масово зад граница, изброяват създателите на компанията.

"Дотук сме инвестирали около 15 хил. лв. лични средства. Искаме да проверим дали нещата могат да се случат със собствени сили от абсолютната нула", казва Атанас Арсов.
0.7 четки годишно на всеки българин

Медиците препоръчват четката за зъби да се сменя на три месеца и всеки път след боледуване. Според маркетингови изследвания обаче потреблението на четки за зъби в България е изключително ниско - средно на човек от населението се падат 0.7 четки годишно, посочва Атанас Арсов. Продажбите се осъществява главно в хипермаркети (44%), големи хранителни магазини (19%) , аптеки (15.7%), магазини за битова химия (10.3%). В страната се продават над 20 марки механични четки за зъби на цени от 1 до 12 лева. Съотношението чуждестранни - български марки е 69% към 31%. Бамбукови четки за зъби се внасят от Швеция и са на цени от 8 до 11 лева за брой, показва проучване на Nordics.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 366 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 2 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 665 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ford инвестира 4.5 млрд. долара в електрически автомобили

До 2020 г. 40% от колите на компанията трябва да са с алтернативно задвижване

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10