"Кауфланд" е заблудил клиенти, че предлага най-ниски цени
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кауфланд" е заблудил клиенти, че предлага най-ниски цени

"Кауфланд" е заблудил клиенти, че предлага най-ниски цени

ВАС окончателно потвърди глоба от 543 хил. лв. за веригата

Мара Георгиева
12895 прочитания

© Надежда Чипева


"Кауфланд" ще трябва да плати глоба от 543 хил. лв., защото е подвел потребителите със своя реклама. Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) окончателно е потвърдил решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за санкцията. Глобата е 0.05% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2013 г.

Проучването на регулатора през 2014 г. е установило, че посланието "най-ниски цени", използвано в рекламна кампания на "Кауфланд", има заблуждаващ характер, тъй като дружеството не предлага най-ниска цена на пазара.

Проверката

Проверката установила, че "Кауфланд България ЕООД енд ко" рекламира "гаранцията за най-ниски цени" чрез печатна, интернет и външна реклама (билбордове, плакати, информационни табла), на фирмения сайт и в седмичния рекламен вестник на дружеството. Посланието, отправяно до потребителите, е, че "Kaufland гарантира "Най-ниски цени" и "Ако в рамките на един и същи ден за същия или сравним продукт, обозначен с "най-ниска цена", клиенти на веригата са платили в нея по-скъпо, отколкото са го видели при конкуренти, в "Кауфланд" ще им изплатят разликата в цената". Рекламираната цена обаче не е най-ниската, предлагана на пазара. В голям процент от случаите маркираните по този начин стоки се предлагат на еднаква цена с най-ниските оферти на сравняваните конкурентни продукти, установява проверката.

Подвеждане

Като твърди, че гарантира "най-ниска цена", "Кауфланд" демонстрира пред клиентите и конкурентите си задълбочено познаване на пазара, целейки да ги убеди категорично, че стоките, обозначени с такъв стикер в неговите търговски обекти, се предлагат на "най-ниска" цена. Използваната в рекламата сравнителна степен означава, че към определения момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от "Кауфланд". Поради това на средния потребител се внушава, че е най-изгодно за него да купи тези определени стоки в този момент в магазин на веригата. Това обаче се разминава с реалностите на пазара. Според ВАС тези рекламни послания са подвеждащи, затова той потвърждава наложена от КЗК санкция за заблуждаваща реклама.

От КЗК съобщават, че според Закона за защита на конкуренцията всяко физическо или юридическо лице, на което са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, има право на обезщетение. А решението има обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение.

"Кауфланд" ще трябва да плати глоба от 543 хил. лв., защото е подвел потребителите със своя реклама. Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) окончателно е потвърдил решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за санкцията. Глобата е 0.05% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2013 г.

Проучването на регулатора през 2014 г. е установило, че посланието "най-ниски цени", използвано в рекламна кампания на "Кауфланд", има заблуждаващ характер, тъй като дружеството не предлага най-ниска цена на пазара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.