С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 дек 2015, 16:55, 11627 прочитания

"Кауфланд" е заблудил клиенти, че предлага най-ниски цени

ВАС окончателно потвърди глоба от 543 хил. лв. за веригата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Кауфланд" ще трябва да плати глоба от 543 хил. лв., защото е подвел потребителите със своя реклама. Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) окончателно е потвърдил решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за санкцията. Глобата е 0.05% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2013 г.

Проучването на регулатора през 2014 г. е установило, че посланието "най-ниски цени", използвано в рекламна кампания на "Кауфланд", има заблуждаващ характер, тъй като дружеството не предлага най-ниска цена на пазара.


Проверката

Проверката установила, че "Кауфланд България ЕООД енд ко" рекламира "гаранцията за най-ниски цени" чрез печатна, интернет и външна реклама (билбордове, плакати, информационни табла), на фирмения сайт и в седмичния рекламен вестник на дружеството. Посланието, отправяно до потребителите, е, че "Kaufland гарантира "Най-ниски цени" и "Ако в рамките на един и същи ден за същия или сравним продукт, обозначен с "най-ниска цена", клиенти на веригата са платили в нея по-скъпо, отколкото са го видели при конкуренти, в "Кауфланд" ще им изплатят разликата в цената". Рекламираната цена обаче не е най-ниската, предлагана на пазара. В голям процент от случаите маркираните по този начин стоки се предлагат на еднаква цена с най-ниските оферти на сравняваните конкурентни продукти, установява проверката.

Подвеждане



Като твърди, че гарантира "най-ниска цена", "Кауфланд" демонстрира пред клиентите и конкурентите си задълбочено познаване на пазара, целейки да ги убеди категорично, че стоките, обозначени с такъв стикер в неговите търговски обекти, се предлагат на "най-ниска" цена. Използваната в рекламата сравнителна степен означава, че към определения момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от "Кауфланд". Поради това на средния потребител се внушава, че е най-изгодно за него да купи тези определени стоки в този момент в магазин на веригата. Това обаче се разминава с реалностите на пазара. Според ВАС тези рекламни послания са подвеждащи, затова той потвърждава наложена от КЗК санкция за заблуждаваща реклама.

От КЗК съобщават, че според Закона за защита на конкуренцията всяко физическо или юридическо лице, на което са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, има право на обезщетение. А решението има обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата "Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата

IT компанията увеличава капитала си с 3 млн. акции при емисионна цена от 3 лв.

28 яну 2020, 427 прочитания

Philips обмисля продажба на бизнеса си с домакински уреди Philips обмисля продажба на бизнеса си с домакински уреди

Решението е на дневен ред, след като печалбата на нидерландската компания спадна със 17% през последното тримесечие

28 яну 2020, 415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Swiss-Belhotel International ще управлява хотели в Родопите и Варна

Хотелската верига от Хонконг обяви първия обект - екоселището на певицата Диана Дафова, който ще се строи до 2017 г.

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10