С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 дек 2015, 17:13, 3492 прочитания

Fraport подписа договора за концесия на 14 гръцки летища

Сделката беше забавена повече от година от гръцките правителства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
 
Германската Fraport и гръцкият й партньор Copelouzos Group подписаха договора за 40-годишна концесия за управление, поддръжка и развитие на 14 регионални летища в Гърция, съобщава Reuters. Подписването на споразумението с гръцкия приватизационен фонд идва цяла година след като Fraport беше обявена за победител в конкурса.

Сделката предвижда еднократно изплащане на 1.234 млрд. евро от страна на Fraport, като то трябва да бъде извършено до другата есен, когато транзакцията се очаква да бъде формално финализирана и компанията да поеме управлението на летищата. Споразумението включва и концесионна такса от 22.9 млн. евро годишно, която според Fraport представлява 25% от приходите от оперативната печалба. Освен това концесионерът се задължава да инвестира 330 млн. евро до 2020 г. и общо 1.4 млрд. евро до края на периода.


През миналата година 14-те регионални летища са обслужили общо около 22 млн. пътници, като през 2015 г. се очаква броят им да надмине 23 млн. Международните пътници отговарят за около 77% от трафика през тези летища. Концесията обхваща три летища в континенталната част на страната – Актио, Кавала и Солун. Останалите летища се намират на островите Ханя, Керкира, Закинтос, Кефалония, Родос, Кос, Скиатос, Миконос, Санторини, Самос и Митилини. Fraport ще има мажоритарен дял в концесионните компании, като останалите акции ще се държат от Copelouzos. Според условията на сделката реалната собственост на летищата остава на гръцкото правителство.

Забавено решение

Приватизационният фонд започна процедурата по концесиониране на регионалните летища през 2013 г., като през ноември 2014 г. търгът беше спечелен от Fraport, която управлява и летищата във Варна и Бургас. Сключването на сделката беше забавяно от правителствата на Андонис Самарас и Алексис Ципрас. То обаче беше поставено от европейските партньори на Гърция сред условията за трети кредитен меморандум на стойност 86 млрд. евро. В резултат на това през август гръцкото правителство одобри официално концесията, като тогава Fraport реагира предпазливо и обяви, че това представлява просто подновяване на преговорния процес. Тогава компанията изтъкна и опасения за възможностите да се осигури финансиране за транзакцията предвид политическата нестабилност в страната.



След подписването на договора обаче председателят на борда на германската компания Стефан Шулте коментира, че след спечелването на търга Fraport и Copelouzos са останали напълно ангажирани с проекта, "който е печеливш за всички". "Fraport ще използва значителния си опит в управлението за тези 14 летища, които са жизненоважни за гръцката икономика и особено за огромния й туристически сектор", изтъква той. Основателят и председател на Copelouzos Group Димитрис Копелузос от своя страна изтъква, че проектът е една от най-големите и най-полезни инвестиции на компанията от гледна точка на националния и обществния интерес. "Без съмнение тази инвестиция е база за засилване на гръцката икономика, особено в този критичен период за страната", изтъква той.

Световно присъствие

Германската компания присъства в България от десетина години. "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" спечели конкурса за аерогарите във Варна и Бургас през 2006 г. и ги пое за 35 години. Регистрираното в България дружество е 60% собственост на Fraport. Останалите 40% от пролетта на 2008 г. официално са на компания от групата "Химимпорт", собственик и на авиопревозвача "България ер". Освен двете български черноморски летища Fraport управлява аеропортовете на Франкфурт, Хановер, Санкт Петербург, Анталия, Ню Делхи, Дакар и Лима.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 680 прочитания

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1157 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Календар на панаирите и изложенията за януари - март 2016

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10