"Шел България" връща седем от бензиностанциите на "Литекс комерс"
Холандския търговец на горива оптимизира мрежата си


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"Шел България" се отказва от седем от бензиностанциите си в полза на едно от основните дружества на Гриша Ганчев - "Литекс комерс". Холандската верига смята, че въпросните обекти не са рентабилни. Те няма да бъдат използвани и от придобиващото дружество.
При подобни сделки страните са длъжни да уведомят КЗК, ако общите обороти на участниците в концентрацията за предходната финансова година надхвърлят 25 млн. лв. В началото на ноември в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) постъпва и искането да се даде отговор дали концентрацията може да се осъществи, или ще се отрази негативно на конкуренцията. На 9 декември излиза и решението на комисията: сделката няма да засегне ефективната конкуренция на съответния пазар и може да бъде извършена.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
На ШЕЛ!! България подчертавам в България ,не спирам дори и да ПИКАЯ!!
Две коли с повредени двигатели -СТИГА!
Трима от експертите казаха -проблемът е от горивото.Последно автомобил на приятел зареден с гориво в ШЕЛ Пазарджик успя да скапе двигателя/ да изгорят клапаните на тойтата/ преди тунела даже.
Оказа се че миризмата на ацетон ,не е случайна.
Толкова за ШЕЛ-България и великите Литекс .Такъв е 80% от Бг. бизнеса тук.
това е тревожен сигнал за бизнес активността след трайния спад в цените на петрола. Енергийните фирми ще продължат да оптимизират разходите си, което ще на първо време съкращаване на обекти и работни места
За съжаление и аз имам същия печален опит от фалшива нафта. Само че не беше на Шел, а на една от онези мутренски бензиностанции които на времето се бяха нароили навсякъде. Намира се на излизане от Нова Загора по посока Стара Загора - Пловдив. Не си спомням как се казваше, но докато стигна до Шумен и двигателя изпуши. Още като зареждах ми направи впечатление, че ми мирише някак странно, но не обърнах особено внимание. Чак като стана белята се сетих, че това е миризма на толуол (който го е помирисвал знае колко характерно мирише).
Извикаха ме в сервиза да ми покажат резултата: единият цилиндър се беше сцепил на две и парчетата се крепяха само благодарение на буталния болт и сегментите, а другите се бяха нацепили по ръба. Оттогава много внимавам къде зареждам, но не съм очаквал, че това може да се случи на Шел!
Въобще не съм изненадан специално за бензиностанциите при Антоново. Мнозинството живеещи в региона си зареждат в градовете и остава тези, които пътуват София-Варна, а те са твърде малко, за да оправдаят обектите. Едно време там имаше и ресторант на Хепи, но и с това се приключи. Всъщност, както каза и автора, драма няма. :)
До коментар [#1] от "!D !":
Бихте ли споделили къде зареждате сега? А ШЕЛ не се ли снабдява с гориво от ЛУКОЙЛ?
До коментар [#5] от "acarid":
Няма да правя реклама но е верига не свързана с Лукойл.
И всъщност от скоро има и втора на която се доверявам.
Символите им сътветно са сини на жълт и чèрвен фон.
Според мен ШЕЛ България са си 60% франàйз със Гриша Ганчèв и Литекс комерс им доставят кой знае какви "експерименти" наричàни за кратко -гориво.
След 5-6 години пълнене само на Шел, отговорно мога да заява, че няма две бензиностанции от тази верига където да сипват еднакъв бензин. Карам по 15000 км на година и сипвам само 100 октана. Сега сипвам на ЕКО и е много трудно на намериш разлика в бензина. На всички е еднакво добър.
Шел не вложиха нищо в тези обекти , от една страна , а Литекс лъгаха яко при отдаването им под наем през 1998 г. Бяха изписали през обектите си цялата си контрабанда за Сърбия и обектите изглеждаха привлекателни с обороти от по 6,7 - 10 000 литра на ден, а всъщност нямаха и по 500. Шел тогава си мислеха, че като вземат 28 обекта наведнъж никой от големите други вериги няма да навлезе в България , което очевидно не стана. Сделката тогава между другото стана в централата за източна Европа в Унгария и местното ръководство се изправи пред свършен факт. Колкото до горивата на Шел те винаги са купували единствено и само от Нефтохим после Лукоил. И всички реклами с Ферарита , лаборатории, добавки и т.н са си просто маркетинг.
До коментар [#2] от "plamenhristov5":
Това са първосигнални разсъждения. Единственото, което ще намалее са работните места по бензиностанциите (може би и складовете). Това не са места, които са жизнено необходими за растяща икономика, нито пък наемат висококвалифицирани специалисти (наемат, но са малък брой от работните места). Като се включи изключително добрият ефект за икономиката от ниските цени на петрола, подобни работни места ще се разкриват достатъчно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.