Пазарният дял на Volkswagen продължава да се свива

Продажбите на автомобили в Европа нарастват за 27-и пореден месец през ноември

През ноември продажбите на нови пътнически автомобили в ЕС отчитат силен ръст с 13.7 на годишна база до 1 085 259 броя. Така миналият месец става 27-ият поред, в който автомобилният пазар се възстановява. Данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) обаче показват, че резултатите на най-големия европейски производител – Volkswagen, продължават да се влошават като следствие на скандала с манипулираните тестове на вредни емисии.

Повишени продажби

Всички големи пазари в региона се представят силно през ноември, като най-значителен ръст на регистрациите има в Испания и Италия – съответно 35.4 и 23.5 на сто. Френският пазар е нараснал с 11.3%, а германския – с 8.9%. Единственото изключение сред големите страни е Великобритания, където продажбите са спаднали с 3.8% на годишна база, продължавайки негативната тенденция от октомври. За 11-те месеца от началото на годината новите регистрации в ЕС са достигнали 12.6 млн., което представлява ръст с 8.7% спрямо същия период на 2014 г. В България продажбите са нараснали с 35% до 1595 автомобила през ноември и с 14.8% до 21 152 от началото на 2015 г.

Пазарния дял на германския концерн Volkswagen е спаднал до 24.5% спрямо 26.8% за същия месец на миналата година. Все пак Volkswagen отчита ръст на продажбите си, но с много по-бавен темп от средното за индустрията – 4.2%

Загубата на дял е била за сметка на производители като Ford, Daimler и Fiat. Освен реакцията на потребителите на разкритията за измамите на Volkswagen конкурентите й се представят по-добре и заради по-силните си позиции при спортните високопроходими автомобили, чиито продажби нарастват благодарение на икономическото възстановяване в региона.

Забавен ефект

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще