Само 11% от българските компании предлагат "зелени продукти"

Причина за това е липсата на достатъчно финансови ресурси

Фирмите, които са въвели такива енергоефективни решения, отчитат намаляване на сметките за електричество с 10 до 20%
Фирмите, които са въвели такива енергоефективни решения, отчитат намаляване на сметките за електричество с 10 до 20%
Фирмите, които са въвели такива енергоефективни решения, отчитат намаляване на сметките за електричество с 10 до 20%    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Фирмите, които са въвели такива енергоефективни решения, отчитат намаляване на сметките за електричество с 10 до 20%    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Най-често срещаните "зелени мерки", въвеждани от фирмите, целят по-ниско енергийно потребление.

Българските малки и средни предприятия не са склонни да инвестират в екологично ефективни технологии и причина за това е липсата на достатъчно финансови ресурси. По-голяма част от  фирмите все още не са се възползвали от предимствата на енергоспестяващите и "зелените мерки" за намаляване на разходите. Страната заема последно място в ЕС по ресурсна производителност, което цялостно застрашава устойчивостта на икономиката. "Зеленият растеж" на България е все още относително бавен. Това са основни изводи в доклада "Зелени иновации.бг", подготвен за втора поредна година от фондация "Приложни изследвания и комуникации".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал