Петролът от САЩ е твърде качествен и скъп за азиатския пазар
Отмяната на ограничения за износ не гарантират интереса на купувачите
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Подготвяната отмяна на ограниченията върху износа на петрол от САЩ поставя въпроса кои може да са международните клиенти за такава търговия. Най-големият пазар за петрол – Азия, обаче вероятно ще има малък интерес от внос на петрол от САЩ, пише Bloomberg.
Повечето рафинерии в Азия са оптимизирани за работа с по-нискокачествен, тежък и евтин петрол с високо съдържание на сяра. По-лекият и чист шистов петрол от САЩ има и друг недостатък – трябва да бъде пренасян на по-големи разстояния от конкурентните доставки от Близкия изток, което увеличава цената.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
За Азиатския пазар е ясно, но за европейския пазар нищо не казва статията.От САЩ до Европа е значително по-близко, отколкото до Япония и Китай.
Ние пък не се вписваме в никаква схема с американски петрол. Не само заради собствеността на рафинерията, ами и защото е конфигурана да работи основно с технологичен отпадък.
До коментар [#1] от "Само Левски":
Ю Ес кондензатът засега отива главно в Европа. Вазможно е и петролът да тръгне натам.
До коментар [#1] от "Само Левски":
А разстоянието няма толкова голямо значение. Има други фактори, които определят къде ще отиде петрола-цената на заместителите, цената на танкерите, търсене, и тн.
От Персийския залив през Суецкия канал е по-близо, отолкото от САЩ до Европа. Както статията сочи, суровият петрол в Дубай е по-евтин от този в САЩ. Като прибавим и по-късо разстояние за превоз, се получава почти същата картина, като за азиатските пазари. Може разликата да е по-малка, но ще я има.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.