Търговия: Нови магазини и повече български доставчици
Мениджърите на някои от най-големите вериги прогнозират продължаваща консолидация в бранша
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Търговските вериги вземат все по-голям пазарен дял, традиционните магазини губят позиции. Докато през 2005 г. хипермаркетите и дискаунтърите не присъстват на българския пазар, през 2015 делът им от пазара на бързооборотни стоки достига 42% заедно със супермаркетите. В резултат делът на продажбите през минимаркетите се свива от 50% през 2005 на 27% през 2015 г.
Хората пазаруват по-рядко бързооборотни стоки, но средната стойност на покупката се увеличава без значителна промяна в обема. Интернeт и мобилните устройства стават все по-важни за пазаруването.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове