Търговия: Нови магазини и повече български доставчици
Мениджърите на някои от най-големите вериги прогнозират продължаваща консолидация в бранша
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Търговските вериги вземат все по-голям пазарен дял, традиционните магазини губят позиции. Докато през 2005 г. хипермаркетите и дискаунтърите не присъстват на българския пазар, през 2015 делът им от пазара на бързооборотни стоки достига 42% заедно със супермаркетите. В резултат делът на продажбите през минимаркетите се свива от 50% през 2005 на 27% през 2015 г.
Хората пазаруват по-рядко бързооборотни стоки, но средната стойност на покупката се увеличава без значителна промяна в обема. Интернeт и мобилните устройства стават все по-важни за пазаруването.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
И в резултат на тази консолидация, безработицата става все по осезаема, народа масово се изнася на запад и ще се окаже в крайна сметка,че за да привлекат Бг клиент,ще трябва да се приберат,веригите де, в родните си страни :)
Меренето на обороти, пазарен дял, филиали, ръстове......е единственото в главите на тези хорица. Желая нови успехи и върхове.. При тази ситуация на икономиката, това ще доведе до САМОИЗЯЖДАНЕ, .. В буквалния и преносния смисъл.
До коментар [#1] от "bzm":
Консолидацията е най-естественото нещо в страна с толкова вериги и малък пазар. Ако разчиташ на суперматкети за увеличаване на работните места, това говори за изкривена представа за икономиката. Докато в България не започне да се мисли за качеството на работните места пред количеството, икономиката няма как да мръдне много.
До коментар [#3] от "Георги Георгиев":
Не разчитам да създават нови работни места,а мисълта ми е, че около тях, в радиус 300-500 метра не остава малък магазин да работи или иначе казано фалират и се отправят да си търсят късмета на запад.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.