Дизеловият скандал сви годишните продажби на Volkswagen за пръв път от 13 години

Главният изпълнителен директор на групата Матиас Мюлер определя резултатите като положителни на фона на обстоятелствата, при които са постигнати.
Главният изпълнителен директор на групата Матиас Мюлер определя резултатите като положителни на фона на обстоятелствата, при които са постигнати.    ©  ALEX DOMANSKI
Главният изпълнителен директор на групата Матиас Мюлер определя резултатите като положителни на фона на обстоятелствата, при които са постигнати.
Главният изпълнителен директор на групата Матиас Мюлер определя резултатите като положителни на фона на обстоятелствата, при които са постигнати.    ©  ALEX DOMANSKI
2.5%

са намалели продажбите на германската компания през 2015 г. в глобален мащаб

Германският автомобилен концерн Volkswagen обяви, че глобалните му продажби през 2015 г. са намалели за пръв път от 2002 г., след като през септември стана ясно, че е мамил с резултатите от вредните емисии на част от дизеловите си двигатели, съобщава Wall Street Journal. През декември регистрациите на нови автомобили на групата са намалели с 5.2% до 834.8 хил., докато за цялата година свиването е с 2.5 до 9.9 млн. През 2014 г. германската компания беше втората по продажби в света след японската Toyota.

Ръководството е доволно

Въпреки по-слабото представяне главният изпълнителен директор Матиас Мюлер определя резултатите като положителни на фона на обстоятелствата, при които са постигнати. "Продажбата на почти 10 млн. автомобила е отличен резултат, особено на фона на продължаващите предизвикателства на пазара в някои региони, както и заради скандала в последното тримесечие на годината", заявява Мюлер.

През септември Volkswagen призна, че е монтирала на близо 11 млн. автомобила по света софтуер, който фалшифицира резултатите при тестовете за вредни емисии. Това доведе до удар по имиджа на компанията и брандовете й Volkswagen, Audi, Porsche, Seat и Skoda.

Европа компенсира спада на развиващите се пазари

Продажбите на Volkswagen в Западна Европа са нараснали с 4.8% през миналата година, а общо на Стария континент – с 2.5%. По-слабо е било представянето в Китай, където сделките са намалели с 2.1% през декември и с 3.44% до 3.55 млн. реализирани автомобила за цялата 2015 г. Конкурентът General Motors изпревари Volkswagen по продажби в Китай, където е пласирал 3.61 млн. автомобила. Американската компания обяви 14% по-добри продажби през декември и годишен ръст от 5.2%.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще