С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 10 яну 2016, 17:29, 33619 прочитания

Компанията за търсене на полети Skyscanner откри офис в София

Там ще работят 27 програмисти, планира се до средата на юни българският екип да се удвои

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фактът, че голяма чуждестранна компания от ранга на "еднорозите" започва да развива продукт тук, е сериозно постижение за страната.
Базираната в Единбург компания за търсене на полети Skyscanner отвори офис с 27 програмисти в сърцето на София, а до юни планира да удвои броя им. Skyscanner съвсем скоро може да се превърне в една от стартъп компаниите "еднорози", получили оценка от инвеститорите над 1 млрд. долара. Очаква се търсачката да набере още 100 млн. долара от нови инвеститори, за да финансира експанзията си, съобщи в края на миналата година The Sunday Times.

Компанията работи с малък екип в София още от октомври 2014 г., но след не повече от година решава да открие модерен офис в "Перформ бизнес център", където скоро ще работят общо 54 програмисти. "Много съм горд от факта, че България вече не е само аутсорсинг дестинация, но тук се разработват продукти с висока добавена стойност", коментира Филип Филипов, директор на международния b2b екип на Skyscanner, както и ръководител на българския офис на компанията. Според него фактът, че голяма чуждестранна компания (от ранга на "еднорозите") започва да развива продукт тук, е сериозно постижение за страната. Показателно за това е, че част от екипа в София е разработил изцяло решение за гиганта Microsoft. "Не са много фирмите и екипите, които могат да кажат - ние работим по продукт, който Microsoft използва. Обикновено е обратното", посочва Филипов. "Много сме горди от това, че можем да предложим нещо на подобна компания, която да ни се довери, че решението ни технологично е по-добро от това, което те биха разработили."


Защо Skyscanner

Въпреки че компанията несъмнено има конкуренти в нелеката задача да сравни хиляди полети, тя определено е сред водещите - най-вече на Стария континент. "Историята ни е доста интересна, понеже започнахме с нискобюджетни авиолинии на много труден пазар - Европа, където всяка държава има различен език и култура", обяснява Филипов. Според него фактът, че Skyscanner успява да покори континента и да се насочи към Азия, позволява на компанията много по-лесно да влезе и на други пазари. Реално търсачките, които сравняват полети в САЩ, работят с много малък брой агенции, тъй като там има по-малко авиолинии и основни летища. Оттам и потребителите имат по-малък избор. В Европа има стотици авиолинии, които са на различни пазари. "Това е много важно за нас, тъй като ние работим на различни езици за разлика от много от нашите конкуренти. Освен това имаме и изключително много партньори - над 1200, докато голяма част от така наречените метатърсачки имат между 30 и 40", пояснява ръководителят на българския офис. Важно предимство на компанията е и нейният b2b екип, чиито решения вече се използват от много от конкурентите й.

Исторически Skyscanner е b2c платформа (бизнес за клиент) - тоест всеки един потребител може да отиде на сайта и да го използва. Това е основният модел, подобен на този на компании като Google и Facebook. Екипът b2b пък разработва решения за бизнеса - дава данни на партньори на компанията, помага им да създадат решение, подобно на това на Skyscanner, или им осигурява статични данни, които да използват за анализ. "Над 50 млн. различни потребители (както е известно в индустрията - "unique monthly visitors") идват всеки месец на нашия сайт - това са статичните данни", пояснява Филипов. "Тези потребители генерират 50 млн. различни търсения, което е много и ценна информация, защото показва къде, кога и с кого искат да пътуват. Събираме тази информация, която е изключително полезна за летища и авиолинии, които я използват." Интересен пример е, че благодарение на данните на Skyscanner летището в Единбург вижда, че много хора търсят полети от Единбург до Торонто, но реално осъществяват покупките от Глазгоу за канадския град. Причината е, че има директен полет между Глазгоу и Торонто на Air Canada, който е предпочитан от шотландците. Така, след като летището в Единбург анализира ситуацията и потенциалните клиенти, които губи, то започва също да предлага директни полети до тази дестинация.



Българският екип

Част от екипа, който разработва решения за бизнеса, е именно в София. "Когато започнахме с този екип в Единбург, бяхме пет души, а впоследствие наех двама души в България, които работеха от къщи. В един момент започнахме да обсъждаме с основателя и изпълнителен директор на компанията Гарет Уилямс да
Част от екипа в София работи по b2b решения.

Фотограф: ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
им наемем стая, където да работят. Той каза, че това може да се случи, при условие че наема още двама души в страната", разказва Филипов. Но вместо още двама те наемат още петима професионалисти в България, които допреди това са работили като екип за глобалната музикална платформа Soundcloud. Това се случва през октомври 2014 г., когато фирмата наема и малък офис в столицата. "Видяхме, че в България има страхотни програмисти и така взехме решението, че този офис трябва да се разраства. Тогава вече решихме, че трябва да намерим нов офис на ново място", обяснява Филипов. В момента компанията е наела дългосрочно офис в "Перформ бизнес център", в който планира да запълни всички 54 работни места. Мястото е решено като офисите на Skyscanner във всички точки на света и може да се конкурира по оригиналност с познатите с удобства, места за развлечения и уникален дизайн работни пространства на Google (виж фотогалерията горе).
"В момента екипът в София е от 27 души, но сме в процес на постоянно и сериозно търсене на нови кадри", разкрива Филипов. "Процесът на подбор не е лесен - имаме тестове, интервюта и в Единбург, и с нас тук, така че влизането не е лесно. Но хората, които успеят да минат през този дълъг процес, могат да се зарадват на един добре подбран екип, а нещата, с които се занимават, са сложни, интересни и много вдъхновяващи, понеже сме тех компания на глобално ниво", заявява директорът на b2b екипа.
 
Партньори в търсенето

Skyscanner е метатърсачка, което означава търсачка, подобна на добре познатите Google, Bing или Yandex, но фокусирана само върху една вертикала - пътуванията. Това значи, че потребителят може да търси полет например от София до Ню Йорк. А това, което Skyscanner ще направи, е, че ще провери стотици сайтове (всъщност 1200 на брой - партньорите, с които работи) и за няколко секунди ще даде резултатите за конкретна дата или за по-отворено търсене. Така услугата спестява на хората най-вече време - те не трябва да търсят и сравняват резултатите на 20 или повече сайта сами. Ако хората, които пътуват често, знаят, че между две дестинации има полет на British Airways и на " България ер", доста други не знаят за различните варианти. По този начин, когато някой иска да намери превоз между София и Ню Йорк, чрез Skyscanner може да види абсолютно всички опции и комбинации. "Ние не сме агенция, всъщност авиолиниите и туристическите агенции са нашите партньори", обяснява Филипов. Потребителят идва на сайта, избира продукт - полет, хотели или коли, избира датите, когато ще пътува, и Skyscanner му предлага хиляди резултати. След като избере резултата, който предпочита, потребителят натиска бутон "Продължи нататък" и това го препраща към сайта на агенцията или авиокомпанията, която прави самата резервация. "Ние като компания не продаваме билети, а само агрегираме информация", уточнява Филипов.
Компанията е основана през 2001 г. от тримa програмисти - Гарет Уилямс, Бари Смит и Бонами Гримс, след като Гарет установява колко е трудно да открие евтини билети до ски курортите. През 2014 г. приходите на компанията достигат 93 млн. паунда - повишение от 42% в сравнение с предходната година. Skyscanner оперира на 30 езика и има над 700 служители, работещи от Барселона, Будапеща, Единбург, Глазгоу, Маями, Шънджън, Пекин, Сингапур и София.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Nespresso отвори първия си магазин в България Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 426 прочитания

Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г. Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

15 дек 2019, 580 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдът освободи още честоти за мобилните оператори

Магистратите потвърдиха отнемането на лиценза на "4Джи ком", която не го беше платила

Още от Капитал
Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10