Компанията за търсене на полети Skyscanner откри офис в София
Там ще работят 27 програмисти, планира се до средата на юни българският екип да се удвои


Деница Симеонова

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Базираната в Единбург компания за търсене на полети Skyscanner отвори офис с 27 програмисти в сърцето на София, а до юни планира да удвои броя им. Skyscanner съвсем скоро може да се превърне в една от стартъп компаниите "еднорози", получили оценка от инвеститорите над 1 млрд. долара. Очаква се търсачката да набере още 100 млн. долара от нови инвеститори, за да финансира експанзията си, съобщи в края на миналата година The Sunday Times.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Този сегмент е вече добре разработен и консолидиран, не ми е ясно как точно Skyscanner планира да конкурира други не по-малко ефикасни търсачки, примерно Google Flights, Matrix, Momondo, Kayak. Редовно купувам билети по различни направления и съм добре запознат с тези търсачки и със Skyscanner. Другото е, че самите авиокомпании са заинтересувани те да си продават билетите от техните си сайтове, а не чрез посредници. Посредниците, като споментатите търсачки могат понякога да предложат малко по-ниски цени, но малцина клиенти знаят, че при купуване на билет от търсачка - ако възникне проблем - те трябва да го решават чрез търсачката, а не авиокомпанията, която няма ангажименти към купени по този начин билети. Пример - преди две години възникна проблем в Москва с купен чрез "Вайяма" билет по маршрут на "Аэрофлот". В момента в който служителката на "Аэрофлот" забеляза от къде е купен билета - върна ми талона и каза да се оправям с "Вайяма" (САЩ). Нямаше време и просто се наложи да си купя нов (същия) билет директно от гишето на "Аэрофлот" срещу 400 долара. "Вайяма" след това отказа да ме компенсира въпреки че грешката беше тяхна. Можех да се обърна към съд, но с оглед на съдебните разноски, времето и нервите - не си струваше за 400 долара. Ако билетът беше изначално купен от сайта на авиокомпанията - тя има ангажимент и щеше да реши проблема или да ме компенсира.
Дават заплати на работниците, печелят пари, плащат наеми и кетъринг. Какво лошо видя та написа коментара по-горе? :)
@zumz Ако поне веднъж беше пробвал да купуваш билети през Skyscanner, щеше да знаеш, че билетите не се купуват през тях, а имаш няколко варианта от където да ги вземеш, като един от тях е сайта на превозвача. Решение на купувача е да прецени от къде иска да си вземе билет. Другият път, като се опитваш да тролиш, поне си напиши домашното, че да не се излагаш :-D
Дават заплати и това е ОК. Продукта им не е особено добър. Дава странни резултати.
@zumz Мисля, че не правите разлика между травъл агенция и метатърсачка. Конкуренция в сектора има, но не разбирам защо казвате 'не ми е ясно как точно Skyscanner планира да конкурира'.
Ако тези 50 милиона UMV, които цитират са верни мога само да им завиждам. Скептика в мен разбира се реши да провери как са позиционирани и това е което виждам: https://goo.gl/C3d2YJ
Според Google, на практика, те вече са най-големия метасърч. Ползвал съм и трите сайта и Скайскенър имат най-ниските цени почти винаги. Не винаги са точни, но същото се отнася и за Kayak/Momondo/Google Flights. Не намирам нищо за този Matrix (Какво е това? Коя е компанията?).
Мога само да се радвам, че са в София. Заедно с Uber изглежда вече имаме втори unicorn :)
Ако към крайната цена мижеше да добавят и таксите, които плаща потребителя към превозвача/брокера щеше да е чудесно. В момента ти дават една цена, но крайната се оказва с да кажем 5-10 евро по-висока.
Наистина е радостно, че отварят голям офис в София, но в случая @zumz е донякъде прав, че няма да им е много лесно.
Аз ползвам предимно момондо, която години наред е обявавявана за най-добрата метатърсачка, защото дори засича не само редовни и нискотарифни превозвачи, но и чартърните.
Сега вече от любопитство ще започна да сравнявам и резултатите в скайсканер
ползвам услугите им от доста време, предлагат невероятно лесен начин да се проверят всички връзки за възможни дестинации и съответно да се комбинират полети между различни превозвачи.
за съжаление, дори аз, в последствие си купувам билетите директно от сайтовете на превозвачите, но винаги първото ми търсене е в skyscanner.
[quote#6:"gogo2011"]Ако към крайната цена мижеше да добавят и таксите, които плаща потребителя към превозвача/брокера щеше да е чудесно. В момента ти дават една цена, но крайната се оказва с да кажем 5-10 евро по-висока.[/quote]
Разбира се, щеше да е прекрасно, но уви това е извън възможностите им. Проблемът е при източника, тъй като те зависят на инфото предоставено от продавача на билета.
Разбира се, скенерът може да подходи от силна позиция и притисне поне по-малките си партньори да предоставят изчерпателна информация, както и сами да събират подобна. Все пак повечето компании имат стандартни условия за куфар, такса обслужване, такса плащане и т.н., която може да се предоставя още на ниво скенер за по-обективна сравнимост, а не да се налага потребителят собственоръчно да минава през целия процес на (няколко) продавача, за да стигне до реалната крайна цена.
[quote#1:"zumz"]Този сегмент е вече добре разработен и консолидиран, не ми е ясно как точно Skyscanner планира да конкурира други не по-малко ефикасни търсачки, примерно Google Flights, Matrix, Momondo, Kayak. Редовно купувам билети по различни направления и съм добре запознат с тези търсачки и със Skyscanner.[/quote]
Ако беше добре запознат със сектора щеше да знаеш, че Skyscanner са един от лидерите и по скоро въпросът е как останалите смятат да се конкурират с него.
Ако беше ползвал освен това Skyscanner, щеше да знаеш, че те не продават директно билети, а те препращат на сайта на авиокомпанията или агенция за продажба на билети!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.