С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 12 яну 2016, 17:22, 13490 прочитания

"Дженерали" ще развива само общо застраховане в България

След вливането на "Виктория" "Дженерали" е шеста по премиен приход в сегмента към ноември

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Generali очаква добри резултати от застрахователните проверки в България

Италианската група преструктурира глобалното си присъствие, но не напуска пазарите в Централна и Източна Европа

28 ное 2016

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

15 мар 2016

Светла Несторова оглави Асоциацията на българските застрахователи

Неин заместник в ръководството на браншовата организация ще бъде Константин Велев

10 дек 2015

"Виктория" се влива с активи за 78 млн. лв. в "Дженерали България"

КФН все още не е издала разрешение за сделката

18 авг 2015

"Булстрад" ще купи "ОББ - Ей Ай Джи" срещу 3.2 млн. евро

Малката компания е специализирана в продажба на застраховки при сключване на кредити

19 май 2015

Данчо Данчев: Ако има потенциал в застраховането, той е в полиците "Живот"

Липсата на перспектива за развитие извън автомобилните полици е една от причините за напускането на чужди инвеститори, казва председателят на АБЗ и изпълнителен директор на "Виктория" и "Дженерали"

15 апр 2015
8.6% пазарен дял към ноември би имало обединеното дружество. Преди сливането "Виктория" беше на 8-о място, а "Дженерали" на 11-о по привлечени средства.

Обединената компания между "Виктория" и "Дженерали" ще се фокусира само в общото застраховане и няма да се занимава с животозастраховки. Това обяви Данчо Данчев, главен изпълнителен директор и председател на управителния съвет на "Дженерали България холдинг". Той допълни, че обединението между двете български поделения на италианския застрахователен концерн вече е приключило и в момента тече ребрандиране на бившите офиси на "Виктория".

Доскоро италианската застрахователна група Generali развиваше две дружества в България - "Дженерали България" и "Виктория". До ноември 2014 г. 67% от капитала на "Виктория" бяха собственост на Fata Assicurazioni, дъщерно дружество на Generali, а останалите бяха притежание на "Мел финанс", свързано с банкера Цветан Василев. Италианският застраховател придоби 33% дял от "Виктория" и в началото на 2015 г. започна процедура по сливане на двете дружества.

По думите на Лучано Чирина, главен изпълнителен директор на групата Generali за Централна и Източна Европа, обединената компания "Дженерали застраховане" е шеста по пазарен дял в този сегмент. Към края на ноември "Виктория" има 61.3 млн. лв. премийни приходи, а "Дженерали България" - 55.9 млн. лв. Кумулативно двете дружества имат общ пазарен дял от 8.6%, с което изпреварват "Бул инс". До момента те бяха съответно на 8 и 11 място по привлечени средства, основно по застраховки "Автокаско", "Гражданска отговорност" и имуществени полици при пожар и природни бедствия.

По-малко коли

По думите на Данчо Данчев "Дженерали" си поставя за цел да бъде водеща компания в ритейл сектора. Въпреки че по думите му около 72% от общото застраховане са автомобилни застраховки, компанията не смята те да бъдат основен приоритет в работата й. "Никога не сме били активен играч в този сектор, защото резултатите там не могат да бъдат оптимистични. Загадка е как някои компании излизат на печалба в автомобилното застраховане", коментира Данчев.



Според него планът е автомобилното застраховане да заема около 55-60% от премийните й приходи, като компанията смята да постави акцент върху развитието на имущественото застраховане, застраховките за селското стопанство, да предложи нов продукт за автогрижа и да продължи традициите си в здравното застраховане, в което е сред първите по пазарен дял компании.

В момента застрахователните компании изчакват окончателното разделяне на услугите на здравната каса на основен и допълнителен пакет. Касата ще покрива напълно лечението от основния пакет, а за да се получи операция или процедура по допълнителния пакет, трябва да се изчака няколко месеца или да се плати в брой. Именно в този сегмент застрахователите смятат, че могат да открият допълнителна ниша за ръст. В момента застраховките за здравни услуги са насочени предимно към корпоративни клиенти, а премийните приходи от застраховка "Заболяване" са близо 39 млн. лв. към ноември 2015 г. В същото време бюджетът на здравната каса е 3.2 млрд. лв.

Без застраховки "Живот"

Данчев обясни, че компанията не смята да развива животозастраховането. Основен канал за продажба на тези продукти са банките, а по-голямата част от тях са обвързани с ипотечни кредити. В момента дружеството е с 2.1% пазарен дял в този сегмент със 7.5 млн. лв. премийни приходи към ноември 2015 г., като лидерът в този сегмент е с над 91 млн. лв. премийни приходи. От застрахователя не поясниха дали ще продадат на друга компания портфейла си, или ще продължат да го управляват. Почти половината от сключените договори могат да бъдат прехвърлени в общото застраховане, като например злополука, заболяване и други.

"Няма да предлагаме животозастраховане или докато условията не се подобрят, или докато не намерим друг канал за предлагане освен банковия", коментира Данчев. По думите му целта на обединената компания е да мине успешно стрес тестовете и да има 120% покритие на капитала.

В момента за "Дженерали" работят 500 служители, компанията разполага със 130 офиса в страната и 15 ликвидационни центъра, като нейните застраховки се предлагат от 1570 агенти и 317 застрахователни брокера.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Изложителите на техническия панаир в Пловдив продължават да намаляват Изложителите на техническия панаир в Пловдив продължават да намаляват

През 2017 г. компанията на Георги Гергов заличава изкуствената си печалба от предната година

25 сеп 2018, 894 прочитания

"Габинвест" очаква 43% ръст на продажбите през 2018 г. "Габинвест" очаква 43% ръст на продажбите през 2018 г.

Производителят на компоненти за оръжия инвестира 15 млн. лв. в новия си завод в Габрово

25 сеп 2018, 663 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фармацевтичната Shire купува Baxalta за 32 млрд. долара

Сделката е продължение на рекордните сливания и придобивания в сектора през 2015 г.

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: И Каракачанов в битка срещу поскъпването на хляба, Франция сваля данъци от 2019 г

Емисия

DAILY @7PM // 25.09.2018 Прочетете