С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 13 яну 2016, 11:31, 11115 прочитания

Българите са сключили сделки за 40 млн. лева през онлайн сайта за безплатни обяви OLX

Компанията обяви ръст на приходите с 27.7% през 2015 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българските потребители са продали и купили продукти за общо 40 млн. лева през изминалата година чрез онлайн сайта за безплатни обяви OLX (бившият "Продавалник" - бел. ред.), обявиха от компанията. Сделките са сключени между частни потребители – физически лица, които не развиват търговска дейност, допълват от дружеството. На сайта се продват основно продукти втора употреба и обикновено на силно занижени цени. Според OLX обикновено стоките се продават на 50% от пазарната стойност на нови такива закупени в магазина. Потребителите могат да публикуват безплатно обяви на сайта (като ограниченията за броя им зависи от категорията), като не плащат комисионни за транзакцията. Платформата генерира приходи от спонсориране на обяви, за подновяването на изтекли такива, както и за някои специални услуги при транзакциите.

Тенденциите


Според данните, изнесени от OLX, се открояват някои тенденции. Например, че всеки втори българин е продал нещо през изминалата година, както и че 52% от посещенията на сайта са генерирани от мобилни устройства. Най-желаните за покупка стоки през 2015 г. от платформата са в категория електроника – мобилни телефони, лаптопи, таблети. На второ място следват дрехите и модните аксесoари, а веднага след тях сe нареждат авточастите, стоките за бебето и детето, продукти за дома и градината, спортни артикули и др., обявяват от компанията.

Най-много публикувани обяви има в София. Столичани са обявили 1.345 млн. артикула за продажба през изминалата година. След тях се подреждат пловдивчани и варненци с по близо половин милион обяви и бургазлии с 250 хил. обяви. При съотношението на пуснатите продукти и населението най-активни са жителите на Велико Търново. Спрямо общия брой на жителите на старата столица се падат по две публикувани обяви на човек. От компанията дават за сравнение средните показатели за другите големи градове, които варират между 1.1 и 1.3 обяви на човек. В София се пада по само една обява на човек на населението на столицата.

Сравнения и очаквания



От OLX не обявиха колко са осъществените транзакции през 2014 г. Причината според онлайн компанията е, че тогава са извършени множество промени в платформата. Дружеството обаче планира да превърне изнасянето на подобни данни в традиция, което да се прави всяка година. Така ще се следи този показател, както и ще се споделя друга интересна информация за потребителското поведение на купувачите и продавачите в страната.

По отношение на приходите платформата е отчела ръст на постъпленията с 27.67% през 2015 г. спрямо предходната година, без обаче да дава точното число на собствените си приходи. OLX е част от онлайн групата "Алегрогруп" (Allegro Group). Тя пък е собственост на южноафриканския гигант Naspers, а в портфолиото й в България се включват още онлайн магазините eMag и Fashion Days. "Алегрогруп" отчита приходи от 2.88 млн. лева за 2014 г. и загуба от 1.33 млн. лева.

От OLX не коментираха какви са очакванията за растеж през новата 2016 г., но обявиха, че основният им приоритет ще е увеличаване на потребителите на платформата през мобилни устройства.

"Приоритета ни за 2016 г. ще бъде продължаващото ни развитие в мобилната сфера и още по-сериозното налагане на приложението ни за смартфони и таблети. Вече 52 % от посещенията на платформата идват от мобилни устройства и ние следваме тази промяна в потребителското поведение", коментира пред "Капитал Daily" Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX за България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 1469 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 1000 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Македонско злато ще се преработва в България

Работещата и у нас канадска компания Euromax Resources подписа споразумение с "Аурубис"

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10