Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 яну 2016, 17:03, 1991 прочитания

Google търси партньори за разработката на самоуправляващи се автомобили

Компанията отчита подобрени резултати от тестовете на автономни коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Битката за колата на бъдещето

Традиционните автопроизводители са принудени да станат технологични гиганти, за да издържат на конкуренцията от Силициевата долина

26 мар 2016

Tesla обеща на инвеститорите да излезе на печалба през тази година

Производителят на електроавтомобили планира от 60 до 80% ръст на продажбите

11 фев 2016

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

7 окт 2015

Компаниите, които печелят, като променят света

Vodafone и Safaricom оглавяват първата класация на сп. Fortune за дружествата, които се развиват, като решават някои от най-сложните глобални проблеми

31 авг 2015

Автомобил, закарай ме вкъщи

С навлизането на Apple в сектора на автономните коли индустрията се приближава с още една крачка към безпилотното бъдеще

28 авг 2015
Google обяви, че иска през тази година да формира партньорство с големи производители и доставчици на части от автомобилната индустрия, за да ускори работата по създаване на самоуправляващи се коли, съобщава Reuters. Тези намерения бяха заявени по време на автомобилния салон в Детройт от Джон Крафчик, който наскоро беше назначен за ръководител на този проект на технологичния гигант. Той не спомена конкретни имена, но изрази надежда, че компанията ще работи с много от производителите, представени на изложението.

В миналото представители на Google, която вече е дъщерна компания в холдинга Alphabet, са заявявали, че плановете не включват самостоятелно производство на автомобили. Вместо това Google иска да осигурява софтуера и картите, необходими за безопасно движение на автономните коли по натоварени пътища. "Никой не прави такова нещо сам. Затова ще създаваме нови и нови партньорства", изтъква Крафчик.

Надпревара за лидерство

Google вече си партнира с компании от автомобилната индустрия за изграждането на малък брой прототипи на самоуправляващи се автомобили. Компанията се съревновава с няколко други автомобилни и технологични фирми като Delphi Automotive, Continental и Mobileye за това кой да дефинира и да поеме лидерството в разработката на коли, използващи изкуствен интелект и други научни достижения, за да изместят човешките шофьори.

Според Крафчик създаването на само частично автоматизиран автомобил, който изисква водачите да поемат управлението при определени условия, ще доведе до нови проблеми със сигурността. Това е ключовият въпрос, по който позициите на Google се разминават с вижданията на повечето автомобилни компании.



Производители като General Motors, Tesla Motors, Daimler и Nissan Motor работят върху системи за управление, които да позволяват автономно движение само при определени условия и изискват човешки контрол в по-сложни ситуации като шофиране в градове.

Google обаче е уверен, че се доближава до реализиране на своята концепция за напълно автономни превозни средства. Компанията отчита, че софтуерните грешки в системите за самоуправляващи се коли стават все по-малко, тъй като "технологията се учи от грешките си". Прототипите й вече са изминали 424 хил. мили (680 хил. км), като по време на тестовете е имало 272 случая, в които шофьорите е трябвало да поемат контрол заради проблеми с автоматичното управление.

"С развитие на разработките и усъвършенстването на софтуера за автономно управление ние виждаме все по-малко такива проблеми въпреки увеличаването на изминатите разстояния", се заявява в доклад на компанията, представен пред автомобилните регулатори в щата Калифорния. По настояване на властите, на прототипите са инсталирани волани и тестовете се извършват с човешки шофьори. Докладът обхваща тестове, извършени в периода 24 септември 2014 - 30 ноември 2015 г. През първите месеци на изпитанията софтуерът е давал грешки на всеки 785 изминати мили, а в края – на всеки 5318. Основната част от грешките – 89%, са се случили в условия на градско шофиране.

Политическа подкрепа

Съобщенията на Google съвпадат със заявления от администрацията на президента Обама, че се подготвят мерки за стимулиране на развитието на автономните превозни средства. Очаква се тези административни мерки да бъдат представени от министъра на транспорта Антъни Фокс, който също ще посети автоизложението в Детройт. Google и други компании отдавна призовават властите да представят ясна законова рамка за въвеждане на самоуправляващи се коли по пътищата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Високоскоростни амбиции 1 Високоскоростни амбиции

Свръхбързите влакове все по-често се оказват конкурентна алтернатива на самолетния транспорт

19 яну 2018, 854 прочитания

Бавни Държавни Железници Бавни Държавни Железници

До началото на март 80 жп гари, или 1/3 от всички, трябва да продават билети в реално време. Системата обаче напредва изключително бавно

19 яну 2018, 845 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Промени в закона ще стимулират пазара на корпоративни облигации

Посредниците предлагат бондове да могат да емитират и млади компании, а довереници да не са само банките

Георги Самуилов: От "Мулти" до близост с всички управляващи

Производителят на горива често е обвиняван в укриване на акциз, но винаги съдът е отменял наказанията

Учебната година на Румен Радев

Къде успя и в какво сбърка в първите месеци от мандата си президентът

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Ibeco

Ibeco е шоурум, посветен на кафето, чая и виното

Много преди фалшивите новини

Писателят Милош Урбан, когото наричат чешкия Умберто Еко, за мистификацията, порно хоръра и бежанците

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сделката за Общинска банка и още от по-важните теми в седмичния "Капитал"

Емисия

DAILY @7PM // 19.01.2018 Прочетете