С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 яну 2016, 17:03, 2414 прочитания

Google търси партньори за разработката на самоуправляващи се автомобили

Компанията отчита подобрени резултати от тестовете на автономни коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Google обяви, че иска през тази година да формира партньорство с големи производители и доставчици на части от автомобилната индустрия, за да ускори работата по създаване на самоуправляващи се коли, съобщава Reuters. Тези намерения бяха заявени по време на автомобилния салон в Детройт от Джон Крафчик, който наскоро беше назначен за ръководител на този проект на технологичния гигант. Той не спомена конкретни имена, но изрази надежда, че компанията ще работи с много от производителите, представени на изложението.

В миналото представители на Google, която вече е дъщерна компания в холдинга Alphabet, са заявявали, че плановете не включват самостоятелно производство на автомобили. Вместо това Google иска да осигурява софтуера и картите, необходими за безопасно движение на автономните коли по натоварени пътища. "Никой не прави такова нещо сам. Затова ще създаваме нови и нови партньорства", изтъква Крафчик.


Надпревара за лидерство

Google вече си партнира с компании от автомобилната индустрия за изграждането на малък брой прототипи на самоуправляващи се автомобили. Компанията се съревновава с няколко други автомобилни и технологични фирми като Delphi Automotive, Continental и Mobileye за това кой да дефинира и да поеме лидерството в разработката на коли, използващи изкуствен интелект и други научни достижения, за да изместят човешките шофьори.

Според Крафчик създаването на само частично автоматизиран автомобил, който изисква водачите да поемат управлението при определени условия, ще доведе до нови проблеми със сигурността. Това е ключовият въпрос, по който позициите на Google се разминават с вижданията на повечето автомобилни компании.



Производители като General Motors, Tesla Motors, Daimler и Nissan Motor работят върху системи за управление, които да позволяват автономно движение само при определени условия и изискват човешки контрол в по-сложни ситуации като шофиране в градове.

Google обаче е уверен, че се доближава до реализиране на своята концепция за напълно автономни превозни средства. Компанията отчита, че софтуерните грешки в системите за самоуправляващи се коли стават все по-малко, тъй като "технологията се учи от грешките си". Прототипите й вече са изминали 424 хил. мили (680 хил. км), като по време на тестовете е имало 272 случая, в които шофьорите е трябвало да поемат контрол заради проблеми с автоматичното управление.

"С развитие на разработките и усъвършенстването на софтуера за автономно управление ние виждаме все по-малко такива проблеми въпреки увеличаването на изминатите разстояния", се заявява в доклад на компанията, представен пред автомобилните регулатори в щата Калифорния. По настояване на властите, на прототипите са инсталирани волани и тестовете се извършват с човешки шофьори. Докладът обхваща тестове, извършени в периода 24 септември 2014 - 30 ноември 2015 г. През първите месеци на изпитанията софтуерът е давал грешки на всеки 785 изминати мили, а в края – на всеки 5318. Основната част от грешките – 89%, са се случили в условия на градско шофиране.

Политическа подкрепа

Съобщенията на Google съвпадат със заявления от администрацията на президента Обама, че се подготвят мерки за стимулиране на развитието на автономните превозни средства. Очаква се тези административни мерки да бъдат представени от министъра на транспорта Антъни Фокс, който също ще посети автоизложението в Детройт. Google и други компании отдавна призовават властите да представят ясна законова рамка за въвеждане на самоуправляващи се коли по пътищата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията

Платените потребите на стрийминг услугите на компанията надхвърлиха 139 млн.

20 яну 2019, 398 прочитания

Samsung е продала соларните си паркове в България за 150 млн. лв. Samsung е продала соларните си паркове в България за 150 млн. лв.

Сделката е приключена в началото на януари, а купувач е новосъздадено дружество на германския фонд KGAL и чешката Portanero

20 яну 2019, 626 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Промени в закона ще стимулират пазара на корпоративни облигации

Посредниците предлагат бондове да могат да емитират и млади компании, а довереници да не са само банките

Какво се променя при обжалване на данъчни актове

Доскоро това ставаше само в пет административни съдилища. Сега са включени всички 28 в страната

Какво ще стане с кюрдите след изтеглянето на САЩ от Сирия

Кюрдските съюзници на Америка не са единствените, които ще пострадат от зигзагообразните ходове на Тръмп

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ангел Игов

Преводачът, литературен критик и писател Ангел Игов е новият носител на специалното отличие за превод "Кръстан Дянков"

Аз (вече) не пия

Как и защо се променя отношението към алкохола по света и у нас

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.01.2019 Прочетете