С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 яну 2016, 17:03, 2597 прочитания

Google търси партньори за разработката на самоуправляващи се автомобили

Компанията отчита подобрени резултати от тестовете на автономни коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Google обяви, че иска през тази година да формира партньорство с големи производители и доставчици на части от автомобилната индустрия, за да ускори работата по създаване на самоуправляващи се коли, съобщава Reuters. Тези намерения бяха заявени по време на автомобилния салон в Детройт от Джон Крафчик, който наскоро беше назначен за ръководител на този проект на технологичния гигант. Той не спомена конкретни имена, но изрази надежда, че компанията ще работи с много от производителите, представени на изложението.

В миналото представители на Google, която вече е дъщерна компания в холдинга Alphabet, са заявявали, че плановете не включват самостоятелно производство на автомобили. Вместо това Google иска да осигурява софтуера и картите, необходими за безопасно движение на автономните коли по натоварени пътища. "Никой не прави такова нещо сам. Затова ще създаваме нови и нови партньорства", изтъква Крафчик.


Надпревара за лидерство

Google вече си партнира с компании от автомобилната индустрия за изграждането на малък брой прототипи на самоуправляващи се автомобили. Компанията се съревновава с няколко други автомобилни и технологични фирми като Delphi Automotive, Continental и Mobileye за това кой да дефинира и да поеме лидерството в разработката на коли, използващи изкуствен интелект и други научни достижения, за да изместят човешките шофьори.

Според Крафчик създаването на само частично автоматизиран автомобил, който изисква водачите да поемат управлението при определени условия, ще доведе до нови проблеми със сигурността. Това е ключовият въпрос, по който позициите на Google се разминават с вижданията на повечето автомобилни компании.



Производители като General Motors, Tesla Motors, Daimler и Nissan Motor работят върху системи за управление, които да позволяват автономно движение само при определени условия и изискват човешки контрол в по-сложни ситуации като шофиране в градове.

Google обаче е уверен, че се доближава до реализиране на своята концепция за напълно автономни превозни средства. Компанията отчита, че софтуерните грешки в системите за самоуправляващи се коли стават все по-малко, тъй като "технологията се учи от грешките си". Прототипите й вече са изминали 424 хил. мили (680 хил. км), като по време на тестовете е имало 272 случая, в които шофьорите е трябвало да поемат контрол заради проблеми с автоматичното управление.

"С развитие на разработките и усъвършенстването на софтуера за автономно управление ние виждаме все по-малко такива проблеми въпреки увеличаването на изминатите разстояния", се заявява в доклад на компанията, представен пред автомобилните регулатори в щата Калифорния. По настояване на властите, на прототипите са инсталирани волани и тестовете се извършват с човешки шофьори. Докладът обхваща тестове, извършени в периода 24 септември 2014 - 30 ноември 2015 г. През първите месеци на изпитанията софтуерът е давал грешки на всеки 785 изминати мили, а в края – на всеки 5318. Основната част от грешките – 89%, са се случили в условия на градско шофиране.

Политическа подкрепа

Съобщенията на Google съвпадат със заявления от администрацията на президента Обама, че се подготвят мерки за стимулиране на развитието на автономните превозни средства. Очаква се тези административни мерки да бъдат представени от министъра на транспорта Антъни Фокс, който също ще посети автоизложението в Детройт. Google и други компании отдавна призовават властите да представят ясна законова рамка за въвеждане на самоуправляващи се коли по пътищата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен

Предлаганите инсталации са допълнителни към "Топлофикация", която има разрешение да използва алтернативното гориво

11 ное 2019, 671 прочитания

Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат 1 Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат

Увеличението е 4.5% на годишна база и идва основно от българските туристи, показва националната статистика

11 ное 2019, 976 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Промени в закона ще стимулират пазара на корпоративни облигации

Посредниците предлагат бондове да могат да емитират и млади компании, а довереници да не са само банките

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10