Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 яну 2016, 17:03, 2654 прочитания

Google търси партньори за разработката на самоуправляващи се автомобили

Компанията отчита подобрени резултати от тестовете на автономни коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Google обяви, че иска през тази година да формира партньорство с големи производители и доставчици на части от автомобилната индустрия, за да ускори работата по създаване на самоуправляващи се коли, съобщава Reuters. Тези намерения бяха заявени по време на автомобилния салон в Детройт от Джон Крафчик, който наскоро беше назначен за ръководител на този проект на технологичния гигант. Той не спомена конкретни имена, но изрази надежда, че компанията ще работи с много от производителите, представени на изложението.

В миналото представители на Google, която вече е дъщерна компания в холдинга Alphabet, са заявявали, че плановете не включват самостоятелно производство на автомобили. Вместо това Google иска да осигурява софтуера и картите, необходими за безопасно движение на автономните коли по натоварени пътища. "Никой не прави такова нещо сам. Затова ще създаваме нови и нови партньорства", изтъква Крафчик.


Надпревара за лидерство

Google вече си партнира с компании от автомобилната индустрия за изграждането на малък брой прототипи на самоуправляващи се автомобили. Компанията се съревновава с няколко други автомобилни и технологични фирми като Delphi Automotive, Continental и Mobileye за това кой да дефинира и да поеме лидерството в разработката на коли, използващи изкуствен интелект и други научни достижения, за да изместят човешките шофьори.

Според Крафчик създаването на само частично автоматизиран автомобил, който изисква водачите да поемат управлението при определени условия, ще доведе до нови проблеми със сигурността. Това е ключовият въпрос, по който позициите на Google се разминават с вижданията на повечето автомобилни компании.



Производители като General Motors, Tesla Motors, Daimler и Nissan Motor работят върху системи за управление, които да позволяват автономно движение само при определени условия и изискват човешки контрол в по-сложни ситуации като шофиране в градове.

Google обаче е уверен, че се доближава до реализиране на своята концепция за напълно автономни превозни средства. Компанията отчита, че софтуерните грешки в системите за самоуправляващи се коли стават все по-малко, тъй като "технологията се учи от грешките си". Прототипите й вече са изминали 424 хил. мили (680 хил. км), като по време на тестовете е имало 272 случая, в които шофьорите е трябвало да поемат контрол заради проблеми с автоматичното управление.

"С развитие на разработките и усъвършенстването на софтуера за автономно управление ние виждаме все по-малко такива проблеми въпреки увеличаването на изминатите разстояния", се заявява в доклад на компанията, представен пред автомобилните регулатори в щата Калифорния. По настояване на властите, на прототипите са инсталирани волани и тестовете се извършват с човешки шофьори. Докладът обхваща тестове, извършени в периода 24 септември 2014 - 30 ноември 2015 г. През първите месеци на изпитанията софтуерът е давал грешки на всеки 785 изминати мили, а в края – на всеки 5318. Основната част от грешките – 89%, са се случили в условия на градско шофиране.

Политическа подкрепа

Съобщенията на Google съвпадат със заявления от администрацията на президента Обама, че се подготвят мерки за стимулиране на развитието на автономните превозни средства. Очаква се тези административни мерки да бъдат представени от министъра на транспорта Антъни Фокс, който също ще посети автоизложението в Детройт. Google и други компании отдавна призовават властите да представят ясна законова рамка за въвеждане на самоуправляващи се коли по пътищата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 475 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 965 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Промени в закона ще стимулират пазара на корпоративни облигации

Посредниците предлагат бондове да могат да емитират и млади компании, а довереници да не са само банките

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10