С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 яну 2016, 17:13, 14821 прочитания

"Аглика" скоро ще има две нови текстилни фабрики

Приходите на производителя растат с 13.3% през 2015 г. и надхвърлят 14 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След трите си предприятия в Твърдица, Велико Търново и град Ларго във Флорида текстилната компания "Аглика" скоро ще има две нови фабрики. Те ща са в сливенския град Твърдица и първата ще е за спално бельо, а втората - за изделия от полар. Общата инвестиция в терени, сгради и машини е около 8 млн. лв., а в производството ще бъдат наети нови 170 души към сегашните над 400. Сделките са финансирани с банкови кредити.

Семейната компания пораства като доставчик на IKEA. Вече не е, но пък през годините създава свои разработки, защитени с патент, и доставя кърпи и халати за брандове като Armani.


Почти готовата фабрика

Компанията вече е изградила нова фабрика в Твърдица, която ще заработи официално този февруари. За покупката на терена, строителството и оборудването са инвестирани около 4 млн. лева, уточни за "Капитал Daily" инж. Петко Петков, собственик и управител на фирмата.

"Аглика" е наследник на бившия завод "Петко Владов" в Твърдица, производител на текстил от 1968 г. През 1996 г. предприятието е приватизирано от тогавашния директор Петко Петков. През 2012 г. семейният бизнес се разширява с нова фабрика - "Аглика трейд" във Велико Търново.



Новият завод в Твърдица е разположен на 5200 кв.м площ, използва нова технология за производство и дигитален печат на спално бельо с нула процента свиваемост и ще осигури 70 нови работни места. Капацитетът е 30 000 кв.м на ден, обясни Елица Петкова, маркетинг директор на компанията.

Втората инвестиция

През 2015 г. "Аглика" прави втора инвестиция, като закупува терена и сградата на бившия дървообработващ завод "Победа" в Твърдица, фалирал след промените през 1989 г. За покупката, реконструкцията и оборудването са вложени около 4 млн. лв. Новата фабрика ще заработи след 3-4 месеца и заетите в нея ще са около 100. В момента в двете фабрики на "Аглика" заетите са 406, уточни инж. Петков.

"Амбициите ни са в новото предприятие да произвеждаме изделия от високотехнологични платове и материи. Става дума за употребата на полар и корал в комбинация с платове, които предпазват от вятър, вода и други нежелани температурни влияния. За целта сме назначили специалист от Италия, който има дългогодишен стаж като директор във фабриките на "Бенетон" и "Чемпиън" за производство на изделия от полар. Той е технолог със сериозен опит и разчитаме да внедри новата технология за т.нар. ламинирани платове и да обучи нашите инженери", обясни плановете за новата фабрика маркетинг директорът Елица Петкова.

Ръст и нови продукти

През 2014 дружеството отчита спад на продажбите - за двете фабрики те са общо близо 14.2 млн. лева приходи според отчетите в Търговския регистър. Обяснението е във фокусиране на усилията в производство, а не в маркетингови стратегии, както и в предпазливите в началото нагласи към новите продукти на компанията, обяснява Елица Петкова. През 2015 г. обаче по данни на фирмата  "Аглика" отбелязва 13.3% ръст спрямо 2014 г., т.е. приходите вече надхвърлят 16 млн. лв.

"През 2015 подменихме много от съществуващите машини при производството на хавлиените кърпи и платове. Разширихме и продуктовата гама", изброява Елица Петкова.

Фирмата е единствен производител на полар в страната. От миналата година тя е и единствен производител на корал флийс (вид мека материя).


Дружеството е притежател на два международни патента за тъкани - за технологията "Дабълфейс" (от англ. double face - двойно лице) и за т.нар. мембранна тъкан, която е с по-голяма еластичност, по-лека от конвенционалните материи и не пропуска въздух и вода.

Хавлията "Дабълфейс" е комбинация от памук и микрофибър и пести не само памук, но и енергия, тъй като при производствените процеси се ползват по-малко количество багрила. Освен това обработката е по-кратка, защото платът съхне три пъти по-бързо от традиционните аналози. Предимство е и това, че от кърпата с две лица е с висока износоустойчивост, което й осигурява по-дълъг живот. Технологията позволява върху лицето на кърпата, което е от микрофибър, да се печата дигитално с прецизността на фотоснимка. Това дава възможност за изпълнение на индивидуални заявки на клиенти - обикновено големи корпорации, обясняват експертите на дружеството.

Целите за 2016

Технологията "Дабълфейс" е в основата на проекта за американската Aglika LLC, която заработи на 1 септември 2014. Първоначалната инвестиция във фабриката е 10 милиона долара.

"2015 г. приключи със споразумение за ексклузивни права на една от трите най-големи компании в рекламния бизнес в САЩ – AA Mills. Целта е до три години българската кърпа и одеяло с дигитален печат да изместят всички китайски аналози и да се превърнат в лидер по качество", обясни Елица Петкова. И уточни, че през 2015 американската компания отчита продажби за 2 млн. долара.

Мениджърите обясняват, че през 2016 г. "Аглика" ще разполага с още по-богато портфолио. Експертите работят по създаването на нова колекция и бранд за домашен текстил, който ще бъде представен на изложения в Европа, САЩ и за пръв път – в Китай. "Освен дигитално напечатаните колекции от кърпи и халати, които работим за брандове като Armani, Misoni и Essenza, с новите инвестиции ще имаме възможност да произведем и колекциите им за спално бельо", обобщава Елица Петкова. И уточнява, че компанията планира 30% ръст на приходите през тази година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка от над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 186 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дот-ком балона Акциите на Intel достигат върха от дот-ком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 297 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Млада българска компания създава нанотехнологии за медицината

"Нанотехплазма" очаква до 3 години да има производство за 5 млн. евро

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10