"Аглика" скоро ще има две нови текстилни фабрики
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Аглика" скоро ще има две нови текстилни фабрики

Административната сграда на компанията във Велико Търново<br>

"Аглика" скоро ще има две нови текстилни фабрики

Приходите на производителя растат с 13.3% през 2015 г. и надхвърлят 14 млн. лв.

Мара Георгиева
15827 прочитания

Административната сграда на компанията във Велико Търново<br>


След трите си предприятия в Твърдица, Велико Търново и град Ларго във Флорида текстилната компания "Аглика" скоро ще има две нови фабрики. Те ща са в сливенския град Твърдица и първата ще е за спално бельо, а втората - за изделия от полар. Общата инвестиция в терени, сгради и машини е около 8 млн. лв., а в производството ще бъдат наети нови 170 души към сегашните над 400. Сделките са финансирани с банкови кредити.

Семейната компания пораства като доставчик на IKEA. Вече не е, но пък през годините създава свои разработки, защитени с патент, и доставя кърпи и халати за брандове като Armani.

Почти готовата фабрика

Компанията вече е изградила нова фабрика в Твърдица, която ще заработи официално този февруари. За покупката на терена, строителството и оборудването са инвестирани около 4 млн. лева, уточни за "Капитал Daily" инж. Петко Петков, собственик и управител на фирмата.

"Аглика" е наследник на бившия завод "Петко Владов" в Твърдица, производител на текстил от 1968 г. През 1996 г. предприятието е приватизирано от тогавашния директор Петко Петков. През 2012 г. семейният бизнес се разширява с нова фабрика - "Аглика трейд" във Велико Търново.

Новият завод в Твърдица е разположен на 5200 кв.м площ, използва нова технология за производство и дигитален печат на спално бельо с нула процента свиваемост и ще осигури 70 нови работни места. Капацитетът е 30 000 кв.м на ден, обясни Елица Петкова, маркетинг директор на компанията.

Втората инвестиция

През 2015 г. "Аглика" прави втора инвестиция, като закупува терена и сградата на бившия дървообработващ завод "Победа" в Твърдица, фалирал след промените през 1989 г. За покупката, реконструкцията и оборудването са вложени около 4 млн. лв. Новата фабрика ще заработи след 3-4 месеца и заетите в нея ще са около 100. В момента в двете фабрики на "Аглика" заетите са 406, уточни инж. Петков.

"Амбициите ни са в новото предприятие да произвеждаме изделия от високотехнологични платове и материи. Става дума за употребата на полар и корал в комбинация с платове, които предпазват от вятър, вода и други нежелани температурни влияния. За целта сме назначили специалист от Италия, който има дългогодишен стаж като директор във фабриките на "Бенетон" и "Чемпиън" за производство на изделия от полар. Той е технолог със сериозен опит и разчитаме да внедри новата технология за т.нар. ламинирани платове и да обучи нашите инженери", обясни плановете за новата фабрика маркетинг директорът Елица Петкова.

Ръст и нови продукти

През 2014 дружеството отчита спад на продажбите - за двете фабрики те са общо близо 14.2 млн. лева приходи според отчетите в Търговския регистър. Обяснението е във фокусиране на усилията в производство, а не в маркетингови стратегии, както и в предпазливите в началото нагласи към новите продукти на компанията, обяснява Елица Петкова. През 2015 г. обаче по данни на фирмата  "Аглика" отбелязва 13.3% ръст спрямо 2014 г., т.е. приходите вече надхвърлят 16 млн. лв.

"През 2015 подменихме много от съществуващите машини при производството на хавлиените кърпи и платове. Разширихме и продуктовата гама", изброява Елица Петкова.

Фирмата е единствен производител на полар в страната. От миналата година тя е и единствен производител на корал флийс (вид мека материя).

Дружеството е притежател на два международни патента за тъкани - за технологията "Дабълфейс" (от англ. double face - двойно лице) и за т.нар. мембранна тъкан, която е с по-голяма еластичност, по-лека от конвенционалните материи и не пропуска въздух и вода.

Хавлията "Дабълфейс" е комбинация от памук и микрофибър и пести не само памук, но и енергия, тъй като при производствените процеси се ползват по-малко количество багрила. Освен това обработката е по-кратка, защото платът съхне три пъти по-бързо от традиционните аналози. Предимство е и това, че от кърпата с две лица е с висока износоустойчивост, което й осигурява по-дълъг живот. Технологията позволява върху лицето на кърпата, което е от микрофибър, да се печата дигитално с прецизността на фотоснимка. Това дава възможност за изпълнение на индивидуални заявки на клиенти - обикновено големи корпорации, обясняват експертите на дружеството.

Целите за 2016

Технологията "Дабълфейс" е в основата на проекта за американската Aglika LLC, която заработи на 1 септември 2014. Първоначалната инвестиция във фабриката е 10 милиона долара.

"2015 г. приключи със споразумение за ексклузивни права на една от трите най-големи компании в рекламния бизнес в САЩ – AA Mills. Целта е до три години българската кърпа и одеяло с дигитален печат да изместят всички китайски аналози и да се превърнат в лидер по качество", обясни Елица Петкова. И уточни, че през 2015 американската компания отчита продажби за 2 млн. долара.

Мениджърите обясняват, че през 2016 г. "Аглика" ще разполага с още по-богато портфолио. Експертите работят по създаването на нова колекция и бранд за домашен текстил, който ще бъде представен на изложения в Европа, САЩ и за пръв път – в Китай. "Освен дигитално напечатаните колекции от кърпи и халати, които работим за брандове като Armani, Misoni и Essenza, с новите инвестиции ще имаме възможност да произведем и колекциите им за спално бельо", обобщава Елица Петкова. И уточнява, че компанията планира 30% ръст на приходите през тази година.

След трите си предприятия в Твърдица, Велико Търново и град Ларго във Флорида текстилната компания "Аглика" скоро ще има две нови фабрики. Те ща са в сливенския град Твърдица и първата ще е за спално бельо, а втората - за изделия от полар. Общата инвестиция в терени, сгради и машини е около 8 млн. лв., а в производството ще бъдат наети нови 170 души към сегашните над 400. Сделките са финансирани с банкови кредити.

Семейната компания пораства като доставчик на IKEA. Вече не е, но пък през годините създава свои разработки, защитени с патент, и доставя кърпи и халати за брандове като Armani.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK