С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 яну 2016, 17:46, 3443 прочитания

Застрахователи са инвестирали 1 млрд. долара в стартъп компании

Фирмите наваксват изоставането си от други представители на финансовия сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Някои от най-големите застрахователни компании в света са инвестирали над 1 млрд. долара в технологични стартъпи, съобщава Financial Times. По този начин те се опитват да наваксат изоставането си спрямо други представители на финансовия сектор, както и да си осигурят подобрени финансови резултати.

Рискови фондове


Европейски застрахователни компании като Axa, Aviva и Allianz, щатските MassMutual и American Family, както и азиатската Ping An са създали специални рискови инвестиционни фондове за финансиране на стартиращи компании. Инвестициите са насочени към стартъпи, развиващи технологии, потенциално свързани със застрахователния бизнес. През тази седмица беше обявена поредната такава сделка, в която Aviva инвестира 1 млн. британски паунда в разработката на мобилното приложение Appyparking, което помага за намиране на свободни места за паркиране.

Анализаторите отбелязват, че застрахователите изостават от другите големи играчи от финансовия сектор по отношение на инвестициите в дигитални иновации. През последните месеци обаче се наблюдава рязко повишение на интереса от страна на тези компании, които искат да останат конкурентни и да си осигурят позиции при анализа на данни.

"Ние сме инвестирали значителни средства в дигитални технологии и насърчаваме служителите си да бъдат иновативни. Също толкова важно обаче е да интегрираш иновациите, идващи отвън", коментира Франсоа Робине, председател на борда на Axa Strategic Ventures. Този фонд на групата Axa първоначално е създаден с капитал от 10 млн. евро за инвестиции само във Франция. В момента той вече е инвестирал 230 млн. евро в световен мащаб.



През миналата година е достигнат рекорд при този тип сделки, показват данните на CB Insights. Към ноември инвестициите на застрахователи в технологични стартъпи са били с 43% повече, отколкото за цялата 2014 г. Повишението спрямо 2013 г. достига внушителните 725%. "Приоритетът ни при избиране на инвестиции е финансовата възвращаемост", коментира Ерик Емънс, управляващ директор на инвестиционни фонд на MassMutual - MassMutual Ventures.

Други застрахователи като MetLife и Generali са приели по-различен подход и инвестират в сътрудничество със съществуващи венчър фондове. През миналата година Generali обаче отиде по-напред и придоби пълен контрол над британската фирма за телематика MyDrive.

Широка дефиниция

При този тип инвестиции застрахователите са приели доста широка дефиниция за това какво би могло да е свързано с техния бизнес. Според CB Insights между 2010 и 2015 г. само 13% от инвестициите на специализираните фондове към компаниите са били в технологии, пряко свързани със застраховането. Освен приложението за паркиране Aviva Ventures например е инвестирала и в бизнеса за системи за сигурност Cocoon. От своя страна Axa подкрепя разработки за прогнозиране на цените на самолетните билети. "Ние се оглеждаме за технологии, които ще са актуални след три или пет години, особено във връзка с интернет на нещата", заявява Бен Лъкет, управляващ директор на Aviva Ventures.

Друг основен фокус на инвестициите на застрахователните компании е обработката големи масиви от данни, известни като Big Data. "Напоследък Big Data е сред основните теми. Като застраховател всичко, което произвеждаме, са данни и голяма част от енергията ни отива в усилия те да се използват по-добре в полза на клиентите и на финансовите резултати", заявява Франсоа Робине.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

19 юни 2019, 4585 прочитания

Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка

Операционната система KaiOS ще свали цените на устройствата за хора от слабо развитите страни

19 юни 2019, 738 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" ще събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век