Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 18 яну 2016, 18:10, 29058 прочитания

Два завода за автокомпоненти ще има край Димитровград

Общо 36 млн. лв. инвестиции и близо 4000 работни места ще осигурят турската Sa-ba и неназована японска компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Турската Sa-ba произвежда фарове, стопове, мигачи за много автомобилни компании, сред които Ford, Renault, Volkswagen и Aston Martin.

Фабриките за авточасти, които са сред малкото нови чужди инвестиции в България, се разширяват към нов адрес - Димитровград. Там турската Sa-ba планира да произвежда външно и вътрешно осветление за автомобили. Покупката на парцела, върху който ще се разположи новият завод, се очаква да приключи до края на януари. За региона това означава 6 млн. лв. инвестции и 300 нови работни места.

Още по-голяма инвестиция в региона, която ще отвори няколко хиляди работни места в сектора на автомобилните компоненти, ще бъде обявена в средата на февруари, каза кметът на Димитровград Иво Димов, но не уточни името на компанията. По описанието на проекта обаче може да се съди, че става дума за японската "Язаки", която още преди време обяви, че търси място за разширение на производството си в България. Според Димов и двата завода могат да започнат работа в началото на следващата година.


В основата на избора на Димитровград стоят новата магистрала Марица и наличието на персонал.

До една година

За пръв път Sa-ba е установила контакт с местните власти преди около шест месеца, каза Димов. По думите му интересът на компанията към Димитровград е провокиран от добрата инфраструктура и близостта до магистрала "Марица", както и от оказаното съдействие. "Първоначалните планове на Sa-ba бяха да закупи 20 дка общински терен, но след анализ установи, че той не я устройва", обясни Димов. По думите му в момента компанията е избрала 30 дка частен терен между Хасково и Димитровград, а покупката евентуално се очаква да се финализира в края на този месец. "Надявам се, че през пролетта ще започнат дейностите по проекта", каза Димов и уточни, че строителството ще отнеме най-много година.



Турската компания

Турската Sa-ba Endustriyel Urunler Imalat ve Ticaret е създадена през 1976 г. и произвежда осветление за много автомобилни компании, сред които Ford, Renault, Volkswagen и Aston Martin. Продуктите й включват фарове, стопове, мигачи и т.н. При представянето на проекта в края на миналата година изпълнителният директор на компанията Серкан Караоглу каза, че в завода в Турция работят 295 души. Това означава, че с фабриката си край Димитровград предприятието на практика ще удвои дейността си.

Sa-ba вече е регистрирала собствена компания в България. В края на миналата година в Търговския регистър е вписано дружеството с ограничена отговорност "Са-ба България" с капитал 1000 лв. и седалище в Кърджали. В него 75% държи Sa-ba, а останалите 25% са собственост на трима турски граждани. Това са Махмут Йозлю, Хюсейин Йозлю и Серкан Куруоглу, които са и като управители на компанията. Предметът на дейност е проектиране и производство на високотехнологични осветителни тела и пластмасови изделия за автомобилната промишленост, производствени и битови помещения, офиси и т.н.

Тайнственият инвеститор

За предстоящата голяма инвестиция между Димитровград и Хасково беше съобщено на бизнес форум миналата есен, но подробности не бяха обявени. Иво Димов потвърди за "Капитал Daily", че разговори се водят вече от две години, а в средата на февруари проектът официално ще бъде обявен. Инвестицията е за 30 млн. лв., а очакваните работни места са 3500. Първата копка на новия завод ще бъде в края на април или началото на май, а строителството трябва да приключи в началото на следващата година.

По думите на Димов във фабриката ще се произвеждат кабели за автомобилната индустрия, а инвестицията ще бъде направена от японска компания, която вече работи в България. Това на практика стеснява избора до едно дружество. От общо пет фирми, произвеждащи кабели за коли в страната, две са турска собственост ("Аркомат" и "Нурсан отомотив"), една е германска ("Електрокабел България"), една е германско-японска ("СЕ Борднетце – България") и една е японска - "Язаки България". Последната е и най-вероятният тайнствен инвеститор. Още преди време компанията, която има заводи в Сливен и Ямбол, обяви, че търси място за трети. По данни от ДАКСИ в дружеството в България вече работят над 5000 души. От "Язаки" не бяха открити за коментар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

eBay отложи с месец таксите за търговци заради пандемията eBay отложи с месец таксите за търговци заради пандемията

Онлайн платформата няма да снижава рейтинги на търговци в затруднение заради COVID-19

31 мар 2020, 351 прочитания

Кризата в развитие: Въпроси и отговори за работодатели 6 Кризата в развитие: Въпроси и отговори за работодатели

Какви мерки и действия може да предприеме бизнесът в условията на извънредно положение

31 мар 2020, 10186 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ALD Automotive придобива компанията за управление на автопаркове "MKБ-Аутопарк"

Сделката утвърждава амбициите й за лидерска позиция в България

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10