С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 яну 2016, 19:11, 4100 прочитания

Бизнесът ще разчита на все по-автономни компютърни системи

Когнитивните технологии, виртуалната реалност и още по-бърз интернет са водещите тенденции за 2016 г., показва доклад на Deloitte

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Научната фантастика от години говори за изкуствен интелект (AI) и как компютрите стават по-умни от хората. За бизнеса това понятие започва да играе все по-голяма роля, но по един по-различен начин. Познатите като когнитивни технологии започват да навлизат все повече в големите корпорации, като това може първоначално да не се усети от крайните потребители, но постепенно ще промени изцяло начина, по който ще се предоставят продукти или услуги. Така например до края на 2016 г. се очаква 80 от 100-те най-големи компании за бизнес софтуер да интегрират подобни решения в своите системи. Когнитивните технологии ще бъдат важен елемент на пазара за корпоративен софтуер и постепенно ще оказват влияние и върху предприятията, които ги внедрят. Такива са изводите в годишния доклад "Прогнозите за технологиите, медиите и телекомуникациите" на консултантската компания Deloitte. Представяме някои от най-интересните тенденции, които ще окажат може би най-голямо влияние на бизнеса и пазарите в съответните области.

Когнитивните технологии в помощ на бизнеса


Водещите системи, които ще започнат да се налагат все повече през 2016 г., са машинното обучение и самообучение, гласовото разпознаване и обработване на човешкия език, както и автоматизацията на процесите. Те ще бъдат интегрирани в различна степен в съществуващите софтуерни бизнес решения и целта им ще бъде да подобрят и улеснят "невидимите" за крайните потребители процеси. Например при машинното самообучение се позволява на компютърните системи сами да се подобряват, като използват достъп до големи масиви от информация. По този начин може да се осигури автоматизирано персонализиране на продукти и услуги за клиенти, прогнозиране и анализиране на дадени процеси и други. Друг елемент са семантичните технологии или системи, които разбират контекст и могат да се справят (или пишат) с неструктурирана информация. Това е безценно средство за анализиране на текстове и бази данни, когато те не са подредени по начин, по който ги разчитат сегашните системи. Подобна е ситуацията и с решенията за разпознаване на говоримия език. Те са безценни не само като потенциален интерфейс за работа, но в комбинация със семантичните технологии се позволява да се извършват процеси без намесата на оператор. Като цяло в момента IT индустрията се опитва да автоматизира максимално количество процеси, които се случват в техните системи. Когнитивните технологии имат именно тази цел – да заменят колкото се може повече дейности, извършвани от хора, с компютърни системи и така да намалят човешката намеса. Идеята е да се съкратят времето и разходите за работа и да се оптимизира максимално процесът.

Виртуалната реалност – пазар за милиарди


Фотограф: MARIO ANZUONI
Очилата за виртуална реалност превзеха технологичните новини от началото на годината, а според Deloitte те ще се превърнат в пазар за милиард долара до края на 2016 г. Според прогнозата на консултантската компания продажбите на самите устройства ще достигнат 700 млн. долара до края на годината, а останалите 300 млн. долара ще дойдат от предлагане на специализирано съдържание. Основният проблем пред този тип устройства ще бъде високата крайна цена, отбелязват от Deloitte. Консултантската фирма очаква да бъдат продадени около 1-1.75 млн. очила за виртуална реалност през 2016 г., като главният фактор, който ще определя нивото на продажбите, ще бъде стойността на продуктите. Друго ограничение ще бъде малкият брой компютри и игрални конзоли, които ще могат да покрият изискваният на очилата за виртуална реалност. По оценки на Deloitte към края на 2016 г. около 30 млн. конзоли и 7 млн. РС-та висок клас ще могат да ползват новата технология.



Преувеличената смърт на РС-тата

При навлизането на смартфоните и особено на таблетите специалистите предричаха постепенната смърт на РС-тата. Както и че всички младежи ще преминат изцяло към мобилните технологии за достъп до интернет и потребление на съдържание. Спадащите продажби на настолни компютри като че ли следваха тенденцията. Всъщност младите наистина се ориентират към мобилните устройства, но ползват РС-та (настолни компютри или лаптопи) паралелно. Дори прогнозата, че таблетите ще изместят персоналните компютри за гледане на видео, се оказаха пресилени (виж графиката). Ако 89% от запитаните младежи между 14 и 25 години в развитите пазари имат смартфон, 85% от анкетираните имат и достъп до лаптоп или РС. Така се оказва, че почти всеки със смартфон има и компютър. Изводът на Deloitte е, че мобилната стратегия за всяка компания е ключова, но не трябва да бъде единствена и да се пренебрегва РС сегментът при разработването на приложения, решения и услуги.

Възходът на гигабитовия интернет

Телекомите, които в момента налагат следващото поколение мобилни мрежи (4G), се опитват да доставят скорости на достъп до глобалната мрежа, съпоставими с досегашната фиксирана връзка, като целта е с последните технологии да се достигне до 100 Mbps. В същото време доставчиците на стационарен интернет разработват нови мрежи, които да могат да осигурят връзка със скорост от 1Gbps. По оценки на Deloitte тази пазарна ниша все повече ще расте, като до края на 2016 г. броят на абонатите с подобни скорости ще достигне 10 млн., което е десетократен ръст спрямо техния обем през предходната година. Мрежите в същото време ще са достъпни за около 250 млн. потребители, които ще имат възможност да се включат. Прогнозата на Deloitte е, че към 2020 г. абонатите с гигабитов интернет ще достигнат 600 млн. души по света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 305 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 1 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 425 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber ще удвои развойния си център в България

Американската компания обяви, че ще набира IT инженери и че страната е от глобално стратегическо значение за нея

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10