Uber ще удвои развойния си център в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber ще удвои развойния си център в България

България е приоритет за Uber, казва Димитър Радуков, генерален мениджър за България

Uber ще удвои развойния си център в България

Американската компания обяви, че ще набира IT инженери и че страната е от глобално стратегическо значение за нея

Юлиян Арнаудов
10508 прочитания

България е приоритет за Uber, казва Димитър Радуков, генерален мениджър за България

© Юлия Лазарова


Uber започна кампания за набиране на IT инженери за развойния си център в България, обявиха от дружеството в прессъобщение до медиите. Стремежът на компанията, която стои зад едноименното мобилно приложение за споделен превоз, е да удвои техническия си персонал до края на 2016 г., каза Туан Фам, главен технически директор на американското дружество, в интервю за "Капитал".

Силициевата долина на Европа

От компанията обявиха, че продължават да инвестират в страната, като наемат висококвалифицирани специалисти. Uber откри своя център за софтуерна разработка "Юбер България софтуер енд девелопмент" през лятото на 2014 г., като към август миналата година за това българско дружество работят 19 души. Това е един от шестте центъра на Uber в света, които предоставят и създават дигитални услуги, използвани в над 360 града в 66 държави.

"Нашият инженерен център в София е от глобално стратегическо значение за Uber. Нямам търпение да привлечем още талантливи хора от страната, която с право е известна като Силициевата долина на Европа", обяви Туан Фам в прессъобщение до медиите.
В интервю за "Капитал" Фам допълни, че плановете на компанията са до края на 2016 г. персоналът на развойния център да се удвои. Ако дружеството реализира своето намерение, в R&D звеното вече ще работят към 40 души. Uber разполага с още пет развойни центъра по света, които развиват дигиталните услуги и платформа на компанията.

"Много способни млади ИТ инженери търсят работа в чужбина, но ние връщаме висококвалифицирани специалисти обратно в страната, предлагайки интересна работа и заплащане значително над средното за ИТ сектора. България е приоритет за Uber и това е инвестиция не просто в страната ни, а инвестиция в нашите граждани, които са известни в световен мащаб с постиженията си в сферата на информационните технологии", коментира в съобщение до медиите Димитър Радуков, генерален мениджър на Uber за България. Компанията смята доста активно да търси специалисти. Тя е предвидила рекламна кампания и микросайт, които да привлекат вниманието на българските инженери.

Все още забранена

Американската компания разполага и с друга фирма - "Юбер България", която отговаря за търговската дейност в страната. Услугата на компанията за споделен превоз стартира в България през декември 2014 г., но през изминалата година започна разследване на антимонополния регулатор за нелоялна конкуренция спрямо таксиметровите компании. През юли Комисията за защита на конкуренцията реши, че услугата на Uber не отговаря на българското законодателство заради нерегламентирана таксиметрова дейност и трябва да прекрати незабавно тази практика. През септември съдът потвърди незабавното изпълнение на решението на КЗК и оттогава услугите на мобилното приложение на Uber са недостъпни за българските потребители. Компанията обжалва във Върховния административен съд решението на регулатора, но все още магистратите не са се произнесли по казуса, като е насрочено дело за 11 октомври тази година.

Очаквайте интервю с главния технически директор на Uber Туан Фам в съботния брой на "Капитал"

Uber започна кампания за набиране на IT инженери за развойния си център в България, обявиха от дружеството в прессъобщение до медиите. Стремежът на компанията, която стои зад едноименното мобилно приложение за споделен превоз, е да удвои техническия си персонал до края на 2016 г., каза Туан Фам, главен технически директор на американското дружество, в интервю за "Капитал".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    majormajormajor avatar :-|
    Hans

    Значително над средното как да го разбираме, няма ли накрая да се появи фирма, която да си обяви рейнджовете на заплатите, както е на запад? Ако наистина плащат много, просто да си обявят рейнджа и ще приберат сумати народ, ако наистина е добър.

  • 2
    tarikata avatar :-|
    Петър Петров

    IT инженер - нема такова животно.Инженерните науки са коренно различни от безмисленото цъкане.

  • 3
    plam1980 avatar :-|
    Плам

    Обжалване на решението на съда от октомври миналата година е насрочено за дело за октомври тази година, ей това е българското правосъдие...

  • 4
    majormajormajor avatar :-|
    Hans

    До коментар [#3] от "Плам":

    Да, а им спряха лиценза за дни буквално, по средата на лятото се събраха и за няколко дена го решиха. Това разбира се, пре*бава яко клиентите, тоест българите, ама откога на държавен орган му пука за нас.

    Те си гледат техните рушвети и игри, а аз се съмнявам, че компания от този ранг ще им слезе на селското ниво.

    Всички са за разстрел, трябва ресет на системата.

  • 5
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Американското приложение Uber беше незабавно забранено в България, но руската му имитация Максим работи без никакви пречки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK