Почти две трети от интернет потребителите в ЕС са пазарували онлайн през 2015 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Почти две трети от интернет потребителите в ЕС са пазарували онлайн през 2015 г.

Почти две трети от интернет потребителите в ЕС са пазарували онлайн през 2015 г.

4458 прочитания

Почти две трети от потребителите на интернет в ЕС са извършили онлайн покупки през 2015 г., като делът на тези от 16 до 54 години непрекъснато расте. Това показва изследване на Евростат, според което съществено се различава и делът на онлайн купувачите в различните региони на Европа. Пример за големите разминавания - в Румъния едва 18% от интернет потребителите пазаруват онлайн, докато във Великобритания са 87%.

Почти осем от всеки десет граждани на ЕС са използвали интернет през последните три месеца, а две трети влизат в мрежата на дневна база. В ЕС почти осем от всеки десет души на възраст 16-74 години са използвали интернет най-малко веднъж през трите месеца преди проучването, а над три четвърти - средно поне веднъж седмично у дома, на работа или на друго място.

Делът на лицата на възраст 16-74 години, които са пазарували онлайн през последните 12 месеца, се задържа на 53%. Потребителите ценят удобството да пазаруват по всяко време навсякъде, да имат достъп до по-широк спектър от продукти, да сравняват цени и споделят мнението си за стоките с други потребители, е изводът на Евростат.

Хората на възраст 25-54 години са с най-голям дял сред онлайн купувачите през периода 2007 - 2014 г., но през 2015 г. най-младата възрастова група (16-24 години) ги изпреварва и става водеща. Каналът на електронната търговия през периода 2007 - 2015 г. расте сред всички възрастови групи, но при 16-24-годишните показва най-голямо увеличение (24 процентни пункта).

Над осем от всеки десет потребители на интернет във Великобритания, Германия и Дания са закупили или поръчани стоки или услуги по интернет през последните 12 месеца. От друга страна, по-малко от 40% са пазарували онлайн в Румъния (18%), България (31%), Кипър (32%) и Италия (39%). Най-големият (повече от 10 процентни пункта) ръст за периода между 2012 г. и 2015 г. е регистриран в Литва, България, Чехия, Унгария, Испания и Латвия.

Какво повлиява активността

Пол, възраст, равнище на образование, ниво на заетост и доходи – всички тези фактори влияят върху активностите на онлайн пазара. При мъжете делът на онлайн купувачите сред интернет потребителите е малко по-висок, отколкото при жените (66% и 64% съответно), а потребителите на интернет на възраст 25-34 години са по-активни е-купувачи (74%) от останалите. Сред интернет потребителите с по-високо ниво на образование тази форма на пазаруване е най-разпространена - почти осем от 10 души купуват стоки или услуги онлайн. Делът на потребителите, които пазаруват онлайн, се увеличава пропорционално с ръста на доходите. Близо три четвърти от членовете на домакинствата в категорията с най-високи доходи са купили стоки или услуги по интернет през последните 12 месеца.

Три четвърти от запитаните предпочитат пред онлайн канала пазаруването на място в магазина. Като основна причина респондентите посочват предпочитанието си за пазаруване лице в лице, възможността стоката да бъде разгледана преди закупуването й, лоялността към магазина или силата на навика. Други, много по-малко важни, фактори са притеснения по отношение на личните данни и сигурността при плащане онлайн, опасения за неполучаване или връщане на стоки, липсата на подходяща карта за разплащане.

Почти две трети от потребителите на интернет в ЕС са извършили онлайн покупки през 2015 г., като делът на тези от 16 до 54 години непрекъснато расте. Това показва изследване на Евростат, според което съществено се различава и делът на онлайн купувачите в различните региони на Европа. Пример за големите разминавания - в Румъния едва 18% от интернет потребителите пазаруват онлайн, докато във Великобритания са 87%.

Почти осем от всеки десет граждани на ЕС са използвали интернет през последните три месеца, а две трети влизат в мрежата на дневна база. В ЕС почти осем от всеки десет души на възраст 16-74 години са използвали интернет най-малко веднъж през трите месеца преди проучването, а над три четвърти - средно поне веднъж седмично у дома, на работа или на друго място.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK