Забавянето на Китай сви печалбата на Hyundai до най-ниското ниво от пет години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Забавянето на Китай сви печалбата на Hyundai до най-ниското ниво от пет години

Забавянето на Китай сви печалбата на Hyundai до най-ниското ниво от пет години

По-слабият растеж в развиващите се страни и обезценяването на валутите им се очаква да продължат да тежат върху печалбата на южнокорейската компания

1919 прочитания

© Lee Jae Won


14.9%

е намаляла годишната печалба на южнокорейската компания.

Hyundai Motor отчете най-ниската си годишна печалба от пет години, като основна причина за спада са намалелите продажби в Китай и другите развиващи се пазари. Южнокорейският производител на автомобили също така предупреди, че перспективата за 2016 г. остава "облачна", тъй като е малко вероятно автомобилният пазар в Китай да расте толкова бързо, колкото през последните години, на фона на икономическото забавяне на страната, съобщава Financial Times.

Резултатите

Годишната нетна печалба на компанията е намаляла с 14.9% до 6.4 трлн. вона (5.3 млрд. долара), което е малко под очакванията на анализаторите за 6.35 трлн. вона. Продажбите са се увеличили с 3% до почти 92 трлн. вона. Чистата печалба за последното тримесечие също е намаляла - със 7.7% до 1.5 трлн. вона, което е осмо поредно с влошаване на резултата.

Главният финансов директор на групата Ли Вон Хи прогнозира, че темпът на нарастване на китайския автомобилен пазар ще продължи да намалява през тази година, въпреки че понижаването на данъците при покупка на малки автомобили се очаква да стимулира търсенето им. Трудно е да се очаква двуцифреният темп на растеж от миналото да продължи, въпреки че пазарът ще расте, заяви той. Според него ценовата конкуренция в страната ще се увеличи и големите компании в сектора ще разширят производствения си капацитет.

По-слабо представяне на развиващите се пазари

Доставките на компанията в Китай са намалели с 5.1% през миналата година, подкопани от промяната в предпочитанията на клиентите към по-евтини спортни модели, произведени от местни компании. Работещите на газ ванове са увеличили популярността си за сметка на седаните като Hyundai Sonata. Въпреки това анализаторите очакват по-бавно възстановяване на продажбите на южнокорейската компания в Китай тази година, след като Пекин намали наполовина данъка за компактни автомобили през октомври.

"Продажбите на компанията в Китай ще се възстановят донякъде, подпомогнати от по-ниския данък, но маржинът ще остане под натиск", смята Ким Джин-Уо, анализатор в Korea Investment & Securities.

Забавянето на растежа в развиващите се пазари, които са твърде важни за Hyundai, както и обезценяването на валутите им се очаква да продължат да тежат върху печалбата на южнокорейската компания и през тази година. Продажбите й в Русия и Бразилия са намалели съответно с 3.2 и 2.7% през миналата година.

Според финансовия директор на Hyundai позитивните ефекти от поевтиняването на вона спрямо долара са били неутрализирани от негативното влияние на обезценяването на валути на развиващи се страни като Русия и Бразилия.

Hyundai се опитва да разшири продажбите на луксозни автомобили за подобряване на рентабилността си, след като представи Genesis като самостоятелна луксозна марка през ноември. Компанията също така се очаква да ускори разработването на екоавтомобили, тъй като търсенето им се увеличава след дизеловия скандал с германската Volkswagen. По-рано този месец компанията представи първия си специален хибриден модел Ioniq като част от плана за увеличаване на гамата екоавтомобили до над 26 модела до 2020 г.

14.9%

е намаляла годишната печалба на южнокорейската компания.

Hyundai Motor отчете най-ниската си годишна печалба от пет години, като основна причина за спада са намалелите продажби в Китай и другите развиващи се пазари. Южнокорейският производител на автомобили също така предупреди, че перспективата за 2016 г. остава "облачна", тъй като е малко вероятно автомобилният пазар в Китай да расте толкова бързо, колкото през последните години, на фона на икономическото забавяне на страната, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK