Ford Motor се изтегля от Япония и Индонезия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ford Motor се изтегля от Япония и Индонезия

Ford Motor се изтегля от Япония и Индонезия

Компанията не вижда възможности за растеж на тези пазари

2586 прочитания

© NYIMAS LAULA


Ford Motor ще прекрати всички свои операции в Япония и Индонезия през тази година, съобщава Reuters. Решението е обявено в писмо на директора на азиатско-тихоокеанските операции на компанията Дейв Скоч до всички служители в тези държави, цитирано от агенцията. Американската автомобилна компания заявява, че не вижда "реалистичен път към рентабилност" на тези два пазара, където усилията й за спечелване на пазарен дял не са се увенчали с успех.

Цялостно изтегляне

Ford ще излезе от всички видове бизнес в тези страни. Компанията ще затвори своите автокъщи и ще спре продажбите и вноса на всички превозни средства от марките Ford и Lincoln. Операциите по разработка на нови продукти, базирани в Япония, ще бъдат преместени на друго място. "За съжаление това означава, че членовете на нашите екипи, базирани в Япония и Индонезия, няма вече да работят за Ford Japan и Ford Indonesia", се казва в писмото на регионалния директор, разпространено сред служителите в понеделник.

С този ход Ford, която е една от "трите големи" автомобилни групи в САЩ, следва стъпките на конкурента си General Motors. През миналата година GM взе решение да спре производството на всички свои марки в Индонезия и да съкрати 500 души от персонала си в страната заради силната конкуренция от страна на японските автомобилни компании.

Ford започва да работи на пазара в Япония през 1974 г. В момента компанията има 52 дилъра и 292 служители в страната. През миналата година компанията е продала около 5000 автомобила в страната, което е едва 1.5% от пазара на вносни коли там. Ford среща затруднения да пласира моделите си Fiesta, Mustang и Explorers на японския пазар, който се доминира от местни производители като Toyota Motor, Honda Motor, Nissan Motor и др. Чуждестранните марки държат едва 6% от пазара. Отделно от това продажбите на автомобили в страната спадат заради застаряването на населението. През миналата година в Япония са били продадени 5 млн. автомобила спрямо 7.3% при пика на пазара през 1996 г.

В Индонезия, където Ford навлиза през 2002 г., компанията има персонал от 35 души и продава колите си чрез франчайз верига от 44 автокъщи. През 2015 г. на този пазар са продадени 6000 автомобила от марките на Ford, което представлява 0.6% от този пазар, който е най-големият в Югоизточна Азия. Представянето в Индонезия е затруднявано и от забавянето на икономическия растеж.

Японска доминация

Представители на компанията са коментирали пред Reuters, че липсата на местно производство прави на практика невъзможно конкурирането на индонезийския пазар. Той също е доминиран от японските производители, като Toyota и дъщерната й компания Daihatsu отговарят за половината превозни средства, продадени в страната. Заедно с Honda Motor и Suzuki японските марки държат 80% от индонезийския пазар.

"Вече стана напълно ясно, че няма начин за постигане на устойчива рентабилност, нито на приемлива възвращаемост на инвестициите ни в Индонезия и Япония", коментира говорителката на компанията за Азиатско-Тихоокеанския регион Карън Хамптън, цитирана от Bloomberg. "Тази стъпка беше предприета, след като бяха опитани всички възможни опции. Ford ще продължи да осигурява обслужване на гаранции, доставка на резервни части и поддръжка на други услуги за клиентите", заявява тя. По думите й компанията е решена да преструктурира всички операции, за които се прецени, че нямат перспективи за растеж.

Ford Motor ще прекрати всички свои операции в Япония и Индонезия през тази година, съобщава Reuters. Решението е обявено в писмо на директора на азиатско-тихоокеанските операции на компанията Дейв Скоч до всички служители в тези държави, цитирано от агенцията. Американската автомобилна компания заявява, че не вижда "реалистичен път към рентабилност" на тези два пазара, където усилията й за спечелване на пазарен дял не са се увенчали с успех.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    plamenhristov5 avatar :-?
    plamenhristov5

    Сигурно ще има негативно отражение за професионалната реализацията на учениците от техникума Хенри Форд в София

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "което е едва 1.5% от пазара на вносни коли там" - Извинете, ама ако се борят за 1,5% от пазара на вносни коли, който сам по себе си е 6% според статията, да са си тръгнали преди десетилетия. Поправете се малко. Много по-вероятно е да държат 1,5% от общия пазар според мен.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK