С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 26 яну 2016, 17:53, 2488 прочитания

Ford Motor се изтегля от Япония и Индонезия

Компанията не вижда възможности за растеж на тези пазари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ford Motor ще прекрати всички свои операции в Япония и Индонезия през тази година, съобщава Reuters. Решението е обявено в писмо на директора на азиатско-тихоокеанските операции на компанията Дейв Скоч до всички служители в тези държави, цитирано от агенцията. Американската автомобилна компания заявява, че не вижда "реалистичен път към рентабилност" на тези два пазара, където усилията й за спечелване на пазарен дял не са се увенчали с успех.

Цялостно изтегляне


Ford ще излезе от всички видове бизнес в тези страни. Компанията ще затвори своите автокъщи и ще спре продажбите и вноса на всички превозни средства от марките Ford и Lincoln. Операциите по разработка на нови продукти, базирани в Япония, ще бъдат преместени на друго място. "За съжаление това означава, че членовете на нашите екипи, базирани в Япония и Индонезия, няма вече да работят за Ford Japan и Ford Indonesia", се казва в писмото на регионалния директор, разпространено сред служителите в понеделник.

С този ход Ford, която е една от "трите големи" автомобилни групи в САЩ, следва стъпките на конкурента си General Motors. През миналата година GM взе решение да спре производството на всички свои марки в Индонезия и да съкрати 500 души от персонала си в страната заради силната конкуренция от страна на японските автомобилни компании.

Ford започва да работи на пазара в Япония през 1974 г. В момента компанията има 52 дилъра и 292 служители в страната. През миналата година компанията е продала около 5000 автомобила в страната, което е едва 1.5% от пазара на вносни коли там. Ford среща затруднения да пласира моделите си Fiesta, Mustang и Explorers на японския пазар, който се доминира от местни производители като Toyota Motor, Honda Motor, Nissan Motor и др. Чуждестранните марки държат едва 6% от пазара. Отделно от това продажбите на автомобили в страната спадат заради застаряването на населението. През миналата година в Япония са били продадени 5 млн. автомобила спрямо 7.3% при пика на пазара през 1996 г.



В Индонезия, където Ford навлиза през 2002 г., компанията има персонал от 35 души и продава колите си чрез франчайз верига от 44 автокъщи. През 2015 г. на този пазар са продадени 6000 автомобила от марките на Ford, което представлява 0.6% от този пазар, който е най-големият в Югоизточна Азия. Представянето в Индонезия е затруднявано и от забавянето на икономическия растеж.

Японска доминация

Представители на компанията са коментирали пред Reuters, че липсата на местно производство прави на практика невъзможно конкурирането на индонезийския пазар. Той също е доминиран от японските производители, като Toyota и дъщерната й компания Daihatsu отговарят за половината превозни средства, продадени в страната. Заедно с Honda Motor и Suzuki японските марки държат 80% от индонезийския пазар.

"Вече стана напълно ясно, че няма начин за постигане на устойчива рентабилност, нито на приемлива възвращаемост на инвестициите ни в Индонезия и Япония", коментира говорителката на компанията за Азиатско-Тихоокеанския регион Карън Хамптън, цитирана от Bloomberg. "Тази стъпка беше предприета, след като бяха опитани всички възможни опции. Ford ще продължи да осигурява обслужване на гаранции, доставка на резервни части и поддръжка на други услуги за клиентите", заявява тя. По думите й компанията е решена да преструктурира всички операции, за които се прецени, че нямат перспективи за растеж.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 342 прочитания

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 344 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
McDonald’s се връща на печалба

Обновените менюта са осигурили ръст на продажбите в САЩ

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10