Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 яну 2016, 18:13, 5517 прочитания

Toyota отново е лидер на световния автопазар

За 2015 г. японската компания е произвела 10.08 млн. коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Toyota отново е номер 1 сред автомобилните производители в света. За календарната 2015 г. японската компания е произвела 10.08 млн. автомобила, като по този начин изпреварва с около 150 хил. коли германската Volkswagen, която е доставила 9.93 млн. превозни средства на клиентите си за периода. На третата позиция остава General Motors с 9.8 млн. автомобила, пише Forbes.

Данните на Международната организация на производителите на автомобили (OICA) показват, че Toyota е начело на глобалния пазар от 2008 г., когато изпревари GM като най-голям световен производител. През 2009 г., когато Мартин Винтеркорн стана главен изпълнителен директор на заемащата тогава третото място Volkswagen, глобалната доминация в сектора беше заложена като една от целите в "Стратегия 2018" на германската компания. До 2010 г. Toyota запази челната позиция, но мощното земетресение и последвалото цунами, които удариха Япония през 2011 г., събориха дружеството от върха, който отново беше зает от GM. На следващата година Toyota си върна лидерското място, а през 2014 г. Volkswagen за първи път изпревари GM като номер 2 в света.


Размерът има значение

Фокусът на автомобилната индустрия върху големите числа може да изглежда за външните наблюдатели като чисто самохвалство, но важността на размера в този капиталово интензивен бизнес с ниски маржове на печалба е неоспорима, изтъква Forbes. Същевременно вътрешни източници от Volkwagen обвиняват именно фиксацията върху постигането на заложените в "Стратегия 2018" цели за една от основните причини, довели до скандала "дизелгейт" с преправените тестове за вредните емисии на дизеловите автомобили на компанията, продавани в САЩ. Стремежът към реализиране на стратегията е оказал на всички подразделения на германския концерн огромен натиск за постигане на резултати на всяка цена, независимо дали използваните за целта мерки са били донякъде необосновани.

Според високопоставен източник от Volkswagen, цитиран от изданието, дори отбелязаното от медиите през лятото на 2015 г. изкачване на германския производител на върха на подреждането е било скалъпено. По думите му данните за продажбите на концерна в Китай от години са завишавани, с между 60 и 100 хил. броя годишно, а компанията има собствен акроним за тези надути продажби – UBAR (Unsold, But AAK Reported), или "непродадени, но отчетени като доставени до клиентите". AAK (Auslieferungen an Kunden) е термин на VW за "доставки до клиенти", или, с други думи, UBAR са измислени доставки, твърди източникът на Forbes.



В търсене на гъвкавост

След като Матиас Мюлер стана главен изпълнителен директор на Volkswagen на мястото на дискредитирания Винтеркорн, токсичната "Стратегия 2018" беше бракувана без много шум и ще бъде заменена от по-гъвкавата "Стратегия 2025", която поставя във фокуса си рентабилността вместо продажбите на всяка цена. Междувременно през годините в Toyota не обръщат толкова внимание на водещата роля на продажбите на бройки, като и понастоящем отношението им не е много по-различно. Или както коментира пред Forbes говорителят на компанията Рьо Сакаи: "Броят на продажбите ни отразява изборите, направени от клиентите ни, за което сме истински благодарни."

Потенциални сделки
Toyota съобщи, че обмисля да изкупи оставащия дял в производителя на малки автомобили Daihatsu Motor в сделка за 3.2 млрд. долара по текущи пазарни цени, но отрече да води преговори с конкурента на Daihatshu – Suzuki Motor. Пълният контрол над Daihatsu, в която в момента Toyota притежава 51.2%, би помогнал на световния лидер в сектора да намали задлъжнялостта на бюджетния си бранд и да свие разходите за доставки на Daihatsu. Капиталови връзки със Suzuki пък биха улеснили навлизането в Индия, където Suzuki контролира около половината от пазара на пътнически автомобили, пише Reuters.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа

Днес тарифата е почти 12 евро/мВтч, а вчера беше три пъти по-ниска

5 апр 2020, 656 прочитания

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 714 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Пикадили" - между кредиторите и плащането

Веригата явно не се е издължавала на всички свои доставчици в срок, но обещава скоро да им плати

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10