След скандала "Дизелгейт" еврокомисията предложи нови авто тестове

Сред идеите е автомобилите да могат да бъдат спирани от движение в целия Европейски съюз

Част от основните предложения

- Тестовете да се извършват от независими оценители, които не са свързани с автомобилните производители.

- ЕК да може да спира коли от движение в целия регион и да извършва внезапни проверки на пътя.

- Лабораториите вече няма да получават пари директно от автомобилните компании.

- Новият план за измерване на нивото на азотни оксиди и фини прахови частици от автомобилите ще важи във всички страни от ЕС.

- Брюксел ще може да налага сериозни глоби на производителите, които са пуснали "незаконни" модели на пазара.

Eвропейската комисия обяви амбициозни предложения за по-строга регулация над автомобилния сектор, сред които и нови правила за тестване на колите. Чрез новите мерки институцията иска да отговори на притесненията в Европа след т. нар. "Дизелгейт" във Volkswagen.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ijj avatar :-|
    ijj
    • + 1

    "Колкото да са добри или лоши новите правила, неприятната новина е, че ще са нужни месеци и дори години преди евродепутатите и националните правителства да стигнат до работещо решение."

    При това всички тези мерки се отнасят за сравнително нови автомобили. А нормите за емисиите станаха много по-строги в последните години. Пример в това отношение са нормите за азотните оксиди, пряко свързани с историята с Фолксваген. Съгласно Euro 3 (в сила за нови автомобили категория М от януари 2000 г.) максимално допустимата стойност е била 0,5 грама на километър. А по нормите Euro 6 (в сила за нови автомобили от януари 2014 г.) тази стойност е вече 0,08 г/км. Данните са от:

    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал