С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 яну 2016, 17:45, 2524 прочитания

Мобилните реклами подобряват резултатите на Facebook

Компанията започва да печели и от платформите WhatsApp и Instagram

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа Facebook е постигналa неочаквано високи резултати за последното тримесечие на миналата година, съобщава Financial Times. Подобрението, дължащо се на силен ръст при мобилните реклами, изненадващо преобръща тенденцията на забавяне в постъпленията на компанията.

Приходите на групата са скочили с 52% до 5.84 млрд. долара за последните три месеца на 2015 г. Това е значително над средната прогноза на анализаторите за 5.37 млрд. долара. Растежът на компанията се беше забавил до около 40% на годишна база през предходните тримесечия. Приходите от реклами са нараснали още по-силно – с 57%. Компанията изтъква, че повишението е 66%, ако се изключи ефектът от поскъпването на долара. Печалбата за периода е достигнала 1.6 млрд. долара, или 54 цента на акция, спрямо 701 млн. долара и 25 цента на акция година по-рано. Активните дневни потребители са нараснали със 17% на годишна база до 1.04 млрд.


Отплащане на инвестициите

Оперативният директор на Facebook Шерил Сандбърг изтъква, че тези резултати оправдават големите разходи за придобиване на мобилни приложения като WhatsApp, чрез което компанията се адаптира към променящото се поведение на потребителите. След публикуването на отчета акциите на компанията поскъпнаха с 13%, което добави 35 млрд. долара към пазарната й капитализация. Високата оценка на инвеститорите идва въпреки сигналите, че компанията се подготвя за период на високи разходи. Facebook изгражда нови центрове за обработка на данни, които да обслужват разрастването на операциите й, като същевременно инвестира в амбициозни проекти, свързани с виртуална реалност, изкуствен интелект и др.

Мобилните реклами вече отговарят за 80% от целия рекламен бизнес на Facebook спрямо 78% за предходното тримесечие. По-силното представяне на мобилния бизнес помага за повишаване на маржовете на печалба, тъй като при смартфони и таблети рекламите се появяват в новинарския поток на потребителите, откъдето Facebook може да прибира по-големи такси.



"Резултатите показват, че инвестициите, които направихме през последните няколко години, се отплащат. Очевидно е, че потребителите се местят към мобилните устройства и бизнесът трябва да се съобразява", заявява Сандбърг. Тя обаче подчертава нуждата Facebook да изготви повече инструменти за анализ, чрез които да докаже на рекламодателите, че мобилните платформи са ефективни. "Все още има нужда да доказваме на клиентите, че това движи напред резултатите ни", добавя Сандбърг.

Ръководството на Facebook подчертава и продължаващия ръст на потребителите на новите й мобилни приложения за текстови съобщения, както и Instagram. Макар да е сравнително нова платформа за реклама, Instagram вече се използва от 98 от стоте най-големи рекламодателя на компанията.

Нови платформи

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заявява, че скоро може да започне монетизирането и на приложението WhatsApp, което беше придобито от Facebook преди две години. Потребителите на WhatsApp вече са близо 1 млрд. Стратегията на компанията е първо да изгради голяма публика за новите си услуги и да окуражи известни личности и бизнеси да ги използват като форма на връзка с клиентите, и чак тогава да добавя рекламни услуги. "След като вече имаме тези екосистеми, можем да започнем да изграждаме бизнес около тях и да привличаме рекламодатели", заявява Зукърбърг. Той изтъква, че WhatsApp и Instagram вече са привлекли активно участие от много публични личности и бизнеси, а Facebook Messenger вероятно също ще постигне такива позиции в бъдеще.

Facebook прогнозира, че общите разходи ще се повишат с 45-55% през тази година. Това е повече от средната прогноза на анализаторите за ръст с 39%. Компанията планира да увеличи капиталовите си инвестиции до 4-4.5 млрд. долара спрямо 2.5 млрд. през 2015 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook Instagram WhatsApp

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1090 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1353 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Забавеният растеж в Китай не се отразява на Alibaba

Приходите на компанията са нараснали с 32% за миналото тримесечие

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10