Забавеният растеж в Китай не се отразява на Alibaba
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Забавеният растеж в Китай не се отразява на Alibaba

Reuters

Забавеният растеж в Китай не се отразява на Alibaba

Приходите на компанията са нараснали с 32% за миналото тримесечие

2844 прочитания

Reuters

© Reuters


Забавянето на китайската икономика доведе до сътресения на световните пазари, но, изглежда, не се отразява на компанията за електронна търговия Alibaba, пише Financial Times. Групата, която държи 80% от този пазар в Китай, представи неочаквано висок ръст на приходите си от 32% за предишното тримесечие. Повишението е значително по-бавно от зашеметяващия ръст от 79%, постигнат от компанията преди две години. Въпреки това представлява впечатляващо постижение за бизнес с толкова големи експозиции към китайския пазар.

Бурен растеж

Брутната стойност на продуктите, продадени през платформите за онлайн търговия на компанията като Taobao и Tmall, е нараснала с 23% до 964 млрд. юана, или 149 млрд. долара. Разрастването на бизнеса на Alibaba в по-отдалечени региони на Китай е спомогнало да се компенсира ефектът от забавения икономически растеж в страната. Приходите на групата за тримесечието са достигнали 34.5 млрд. юана спрямо 26.2 млрд. преди година. Средната прогноза на анализаторите беше за резултат от 33.2 млрд. юана. Нетната печалба е нараснала повече от двойно до 12.4 млрд. юана.

Благодарение на бързия си възход Alibaba успя да осъществи рекордно първично публично предлагане в САЩ преди 17 месеца, при което набра 25 млрд. долара. От началото на годината обаче акциите на компанията се обезцениха с близо 14% заради притесненията, че икономическите проблеми и сътресенията на финансовите пазари ще се отразят негативно на потребителските разходи в Китай. В сряда акциите на компанията завършиха търговията на нива само с 1.5 долара над цената от борсовия й дебют от 68 долара. Финансовите й резултати обаче показват, че тези притеснения вероятно са преекспонирани.

"Електронната търговия в Китай продължава да се разраства бързо, дори докато икономиката се забавя. Това трябва да помогне на Alibaba да расте в обозримо бъдеще. Резултатите й показват, че успешно се адаптира към развитието на потребителското поведение и увеличеното използване на мобилни устройства", коментира анализаторът от eMarketer Йорам Вурмсер.

Мобилен бизнес

Продажбите през мобилни устройства представляват 68% от всички, осъществени през платформите на Alibaba. За същото тримесечие на предходната година този дял е бил 42%. Някои анализатори смятат, че пазаруването през мобилни устройства може да навреди на Alibaba, тъй като то носи по-ниски печалби за компанията в сравнение с поръчките, направени от персонални компютри. Компанията обаче показва, че се адаптира успешно и успява да монетизира големия си брой потребители. Монетизацията, измерваща приходите й като процент от стойността на продажбите, е нараснала до 2.98% спрямо 1.7% преди година.

Alibaba все пак работи върху намаляване на зависимостта си от Китай. Основателят на групата Джак Ма е поставил за цел увеличаване на приходите от чуждестранни пазари до 50% от всички спрямо 4% в момента.

Забавянето на китайската икономика доведе до сътресения на световните пазари, но, изглежда, не се отразява на компанията за електронна търговия Alibaba, пише Financial Times. Групата, която държи 80% от този пазар в Китай, представи неочаквано висок ръст на приходите си от 32% за предишното тримесечие. Повишението е значително по-бавно от зашеметяващия ръст от 79%, постигнат от компанията преди две години. Въпреки това представлява впечатляващо постижение за бизнес с толкова големи експозиции към китайския пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK