С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 яну 2016, 17:50, 2725 прочитания

Забавеният растеж в Китай не се отразява на Alibaba

Приходите на компанията са нараснали с 32% за миналото тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Забавянето на китайската икономика доведе до сътресения на световните пазари, но, изглежда, не се отразява на компанията за електронна търговия Alibaba, пише Financial Times. Групата, която държи 80% от този пазар в Китай, представи неочаквано висок ръст на приходите си от 32% за предишното тримесечие. Повишението е значително по-бавно от зашеметяващия ръст от 79%, постигнат от компанията преди две години. Въпреки това представлява впечатляващо постижение за бизнес с толкова големи експозиции към китайския пазар.

Бурен растеж


Брутната стойност на продуктите, продадени през платформите за онлайн търговия на компанията като Taobao и Tmall, е нараснала с 23% до 964 млрд. юана, или 149 млрд. долара. Разрастването на бизнеса на Alibaba в по-отдалечени региони на Китай е спомогнало да се компенсира ефектът от забавения икономически растеж в страната. Приходите на групата за тримесечието са достигнали 34.5 млрд. юана спрямо 26.2 млрд. преди година. Средната прогноза на анализаторите беше за резултат от 33.2 млрд. юана. Нетната печалба е нараснала повече от двойно до 12.4 млрд. юана.

Благодарение на бързия си възход Alibaba успя да осъществи рекордно първично публично предлагане в САЩ преди 17 месеца, при което набра 25 млрд. долара. От началото на годината обаче акциите на компанията се обезцениха с близо 14% заради притесненията, че икономическите проблеми и сътресенията на финансовите пазари ще се отразят негативно на потребителските разходи в Китай. В сряда акциите на компанията завършиха търговията на нива само с 1.5 долара над цената от борсовия й дебют от 68 долара. Финансовите й резултати обаче показват, че тези притеснения вероятно са преекспонирани.

"Електронната търговия в Китай продължава да се разраства бързо, дори докато икономиката се забавя. Това трябва да помогне на Alibaba да расте в обозримо бъдеще. Резултатите й показват, че успешно се адаптира към развитието на потребителското поведение и увеличеното използване на мобилни устройства", коментира анализаторът от eMarketer Йорам Вурмсер.



Мобилен бизнес

Продажбите през мобилни устройства представляват 68% от всички, осъществени през платформите на Alibaba. За същото тримесечие на предходната година този дял е бил 42%. Някои анализатори смятат, че пазаруването през мобилни устройства може да навреди на Alibaba, тъй като то носи по-ниски печалби за компанията в сравнение с поръчките, направени от персонални компютри. Компанията обаче показва, че се адаптира успешно и успява да монетизира големия си брой потребители. Монетизацията, измерваща приходите й като процент от стойността на продажбите, е нараснала до 2.98% спрямо 1.7% преди година.

Alibaba все пак работи върху намаляване на зависимостта си от Китай. Основателят на групата Джак Ма е поставил за цел увеличаване на приходите от чуждестранни пазари до 50% от всички спрямо 4% в момента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Nespresso отвори първия си магазин в България 2 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 3136 прочитания

Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г. Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

15 дек 2019, 1557 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Едва един на 21 хил. автомобила в България е електрически

Анализ на секторния клъстер показва, че интерес има предимно от компании

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10