Продажбите на водещите световни ритейлъри са нараснали с 4.3%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на водещите световни ритейлъри са нараснали с 4.3%

С приходи от 485.7 млрд. долара за 2014 г. американската Walmart е далеч преди всички останали в класацията на най-големите търговци на дребно в света

Продажбите на водещите световни ритейлъри са нараснали с 4.3%

Увеличаването на оборотите през фискалната 2014 г. е двойно по-бавно в Европа, отчита доклад на Deloitte

Мария Иванова
3409 прочитания

С приходи от 485.7 млрд. долара за 2014 г. американската Walmart е далеч преди всички останали в класацията на най-големите търговци на дребно в света

© RICK WILKING


4.48

трлн. долара общи приходи на топ 250 компании за търговия на дребно.
3.65

млрд. долара приходи – минимален праг, за да попадне една компания в топ 250 на търговците на дребно.
4.3%

общ годишен ръст на приходите от търговия на дребно.
2.8%

общ нетен марж на печалбата.
23.4%

дял на приходите от международна дейност в общите приходи от търговия на дребно на компаниите от топ 250.

Общите приходи на най-големите търговци на дребно в света са достигнали 4.48 трлн. долара през фискалната 2014 г., като са се повишили с 4.3% спрямо година по-рано. Отбелязаният ръст е по-висок спрямо отчетеното за 2013 г. годишно нарастване от 4.1%, но остава под средногодишните 4.9% за периода 2009 - 2014 г. Това показват резултатите от годишната класация на консултантската компания Deloitte на най-големите 250 компании за търговия на дребно в глобален мащаб.

Различни скорости

Увеличаването на продажбите е добра новина за сектора, който не чак толкова отдавна – през 2011 г., регистрира спад на оборотите, отбелязват авторите на доклада Global Powers of Retailing 2016: Navigating the new digital divide. Картината обаче не е равномерна в отделните региони на света – в Северна Америка, Африка и Близкия изток бизнесът нараства, докато в Азиатско-Тихоокеанския регион, Европа и Латинска Америка темповете на растеж продължават да се забавят. Факторите са разнообразни и действат с различна сила в отделните страни – от по-слаб икономически растеж на някои пазари, през ниска инфлация и падащи цени на петрола до поскъпване на американския долар. Така например силните позиции на долара са повишили покупателната способност в САЩ и заедно с подобряването на местната икономика и пазара на труда са подпомогнали ритейл веригите в страната, обясняват анализаторите. От друга страна, въпреки значителното забавяне на китайската икономика в резултат на по-слабия износ и отслабващите инвестиции потреблението в страната се е запазило сравнително високо, макар и луксозният сегмент да е пострадал, се посочва още в изследването.

Проблемите с разрастването на бизнеса им са засегнали над половината от водещите 250 ритейл вериги в света през годината – една четвърт от компаниите отчитат спад на приходите са за годината, а при една трета от ритейл гигантите темповете на растеж са се забавили, макар и да са останали в положителни стойности.

Представянето по отношение на рентабилността също е било неравномерно в отделните географски региони, но като цяло тенденцията е низходяща. За фискалната 2014 г. (която при отделните компании обхваща различни периоди, включително до юни 2015 г. в някои случаи) отчетеният от най-големите търговци на дребно в света нетен марж на печалба е 2.8% при 3.4% година по-рано.

Забавянето в Европа

Годината е била най-неблагоприятна за ритейлърите в Европа, при които темповете на нарастване на бизнеса се забавят до петгодишно дъно – едва 2.1%. Една трета от компаниите на континента, които намират място сред водещите 250 в света, отчитат свиване на приходите си, а друга трета записват забавяне на растежа. На фона на ожесточената конкуренция – както при традиционните физически обекти, така и онлайн, редица европейски ритейлъри продължиха да свиват дейността си, като затваряха магазини, изтегляха се от трудни чуждестранни пазари, продаваха неключови дейности и изграждаха по-малки обекти, отбелязват от Deloitte. Отчетеният в Европа нетен марж на печалбите също е най-ниският измежду петте основни географски региона, наблюдавани от анализаторите – 2.4%.

Европейските представители на сектора имат и най-силно международно присъствие. Според резултатите от изследването средният брой държави, в които е присъствала една европейска компания от топ 250 ритейлъри в света, е бил 16.8 през 2014 г. в сравнение със средно 10.4 страни общо за топ 250. Над 38% от обединените им приходи идват от чуждестранни операции, като най-зависими от международните си подразделения са ритейлърите от Франция и Германия, които разчитат на задграничния си бизнес за над 40% от постъпленията си.

Автор: Капитал
4.48

трлн. долара общи приходи на топ 250 компании за търговия на дребно.
3.65

млрд. долара приходи – минимален праг, за да попадне една компания в топ 250 на търговците на дребно.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK