С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 яну 2016, 20:18, 3209 прочитания

Продажбите на водещите световни ритейлъри са нараснали с 4.3%

Увеличаването на оборотите през фискалната 2014 г. е двойно по-бавно в Европа, отчита доклад на Deloitte

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
4.48
трлн. долара общи приходи на топ 250 компании за търговия на дребно.
3.65
млрд. долара приходи – минимален праг, за да попадне една компания в топ 250 на търговците на дребно.
4.3%
общ годишен ръст на приходите от търговия на дребно.
2.8%
общ нетен марж на печалбата.
23.4%
дял на приходите от международна дейност в общите приходи от търговия на дребно на компаниите от топ 250.
Общите приходи на най-големите търговци на дребно в света са достигнали 4.48 трлн. долара през фискалната 2014 г., като са се повишили с 4.3% спрямо година по-рано. Отбелязаният ръст е по-висок спрямо отчетеното за 2013 г. годишно нарастване от 4.1%, но остава под средногодишните 4.9% за периода 2009 - 2014 г. Това показват резултатите от годишната класация на консултантската компания Deloitte на най-големите 250 компании за търговия на дребно в глобален мащаб.

Различни скорости


Увеличаването на продажбите е добра новина за сектора, който не чак толкова отдавна – през 2011 г., регистрира спад на оборотите, отбелязват авторите на доклада Global Powers of Retailing 2016: Navigating the new digital divide. Картината обаче не е равномерна в отделните региони на света – в Северна Америка, Африка и Близкия изток бизнесът нараства, докато в Азиатско-Тихоокеанския регион, Европа и Латинска Америка темповете на растеж продължават да се забавят. Факторите са разнообразни и действат с различна сила в отделните страни – от по-слаб икономически растеж на някои пазари, през ниска инфлация и падащи цени на петрола до поскъпване на американския долар. Така например силните позиции на долара са повишили покупателната способност в САЩ и заедно с подобряването на местната икономика и пазара на труда са подпомогнали ритейл веригите в страната, обясняват анализаторите. От друга страна, въпреки значителното забавяне на китайската икономика в резултат на по-слабия износ и отслабващите инвестиции потреблението в страната се е запазило сравнително високо, макар и луксозният сегмент да е пострадал, се посочва още в изследването.

Проблемите с разрастването на бизнеса им са засегнали над половината от водещите 250 ритейл вериги в света през годината – една четвърт от компаниите отчитат спад на приходите са за годината, а при една трета от ритейл гигантите темповете на растеж са се забавили, макар и да са останали в положителни стойности.

Представянето по отношение на рентабилността също е било неравномерно в отделните географски региони, но като цяло тенденцията е низходяща. За фискалната 2014 г. (която при отделните компании обхваща различни периоди, включително до юни 2015 г. в някои случаи) отчетеният от най-големите търговци на дребно в света нетен марж на печалба е 2.8% при 3.4% година по-рано.



Забавянето в Европа

Годината е била най-неблагоприятна за ритейлърите в Европа, при които темповете на нарастване на бизнеса се забавят до петгодишно дъно – едва 2.1%. Една трета от компаниите на континента, които намират място сред водещите 250 в света, отчитат свиване на приходите си, а друга трета записват забавяне на растежа. На фона на ожесточената конкуренция – както при традиционните физически обекти, така и онлайн, редица европейски ритейлъри продължиха да свиват дейността си, като затваряха магазини, изтегляха се от трудни чуждестранни пазари, продаваха неключови дейности и изграждаха по-малки обекти, отбелязват от Deloitte. Отчетеният в Европа нетен марж на печалбите също е най-ниският измежду петте основни географски региона, наблюдавани от анализаторите – 2.4%.

Европейските представители на сектора имат и най-силно международно присъствие. Според резултатите от изследването средният брой държави, в които е присъствала една европейска компания от топ 250 ритейлъри в света, е бил 16.8 през 2014 г. в сравнение със средно 10.4 страни общо за топ 250. Над 38% от обединените им приходи идват от чуждестранни операции, като най-зависими от международните си подразделения са ритейлърите от Франция и Германия, които разчитат на задграничния си бизнес за над 40% от постъпленията си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 650 прочитания

Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

21 окт 2019, 1004 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Италианската хапка на местния белгиец

Компанията на Винсент Ромбаут купи българското кетъринг поделение на италианската CIR Food

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10