История за учен, охлюв и пазар

Софийската "Алекс 1977" спечели награда за иновативно предприятие с козметичните си продукти

Александър Долашки
Александър Долашки    ©  Анелия Николова
Александър Долашки
Александър Долашки    ©  Анелия Николова

5



корпоративни истории на компании, които бяха наградени в Националния конкурс за иновативно предприятие на 2015 г., ще разкаже "Капитал Daily" през февруари. Той се организира за 11-а поредна година от фондация "Приложни изследвания и комуникации" и Enterprise Europe Network – България, с подкрепата на Представителството на Европейската комисия в България и Норвежкия финансов механизъм. За участие в конкурса бяха номинирани над 100 фирми.

Комбинацията от свръхпроизводството на охлюви в страната и дългогодишните научни разработки на биохимика Александър Долашки раждат идеята за бизнес на младата компания "Алекс 1977". Софийската фирма е на четири години, все още е с малък екип, но козметичните й продукти и хранителни добавки от слуз на охлюви вече се продават и на няколко чуждестранни пазара. В краткия хоризонт на компанията са нови продукти и служители, а в по-далечния - и собствена производствена база.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се