Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 фев 2016, 18:40, 3955 прочитания

Какво ще движи тенденциите в продажбите на дребно

Ограничените ресурси, време и пространство ще продължат да са основнитe двигатели за иновациите в сектора, прогнозира Mintel

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Чистата питейна вода ще става все по-ценен ресурс, стоките - все "по-безводни". Времето и пространство ще се стесняват, а решенията ще стават все по-бързи, гъвкави и споделени. Виртуалната реалност ще се припокрива все по-плътно с физическата, а потребителите все по-често ще пътуват между тях. Ще се търсят все повече натурални, чисти и произведени в Европа продукти. Връзката между търговците и потребителите ще минава все по-често през личния смартфон на клиентите. Тези водещи тенденции ще определят предпочитанията на европейските потребители и ще задават посоката в ритейл бизнеса през 2016 г., според прогнозния анализ Europe 16: Consumer Trends 2016 на агенцията за маркетингови проучвания Mintel.


Недостигът на водни ресурси

ще бъде все по-наболял глобален проблем. Близо 11% от жителите на планетата нямат пряк достъп до чиста питейна вода. Последиците от това ще се разпростират по цялата верига на доставки с траен ефект върху нагласите на крайните клиенти. Европейските потребители ще възприемат чистата вода като все по-ценна стока с хуманитарен характер. Те ще се опитват да намалят до минимум разхода й за всекидневни нужди. Разхищението й по безотговорен начин от страна на бизнеса ще се възприема като равно на престъпление.


Директен ефект от тази тенденция ще се усети в редица ключови FMCG сегменти. В почистващия сектор компаниите все по-целево ще прочистват продуктите си от вредни за околната среда химични съставки. Част от потребителите ще търсят по-концентрирани решения за лична хигиена. Все по-популярни ще стават продуктите за баня и душ геловете с гъста консистенция, както и напълно безводните продукти като сухите сапуни например.

Път към пазара в beauty сегмента ще си проправят водощадящи иновации като почистващи кърпички за лице, тяло и за устната кухина. Нишови продукти като растителни води (например от кактус), сухи почистващи пудри и други ще намират все повече почитатели сред клиентите в Европа, смятат експертите.

Трендът към по-отговорно използване на водните ресурси ще се засили и при храните и напитките. Сосовете ще стават все по-гъсти. Отзвукът ще е силен в бирения бранш - пазарът ще приветства все повече иновации от типа на испанската бира Boqueron, която се прави с чиста средиземноморска вода.



Сегментът на бутилираните води ще бъде поставен под все по-силен потребителски натиск. Данни на Mintel сочат, че средно близо половината от потребителите в Италия и Франция са загрижени за влиянието на бутилиращата индустрия върху околната среда. Трапезната бутилирана вода все по-явно ще губи мястото си на европейската трапеза.
През тази година в Европа все повече

Ще липсват време и пространство

и това ще превръща тези два ресурса във все по-луксозни стоки. Очаква се да продължи разцветът на алтернативните концепции, които целят да ги оползотворят до максимум – икономиката на наемането (renting) и споделянето (sharing). Тези модели на търговия ще придобиват все по-широка популярност сред европейските потребители.

Като тенденция личното и битовото пространство се стесняват прогресивно в цяла Европа през последните няколко години, казват анализаторите. Във все по-масов феномен се превръщат домакинствата от смесен тип, при които младите хора на възраст между 16 и 34 години (т.нар. millennial потребители) продължават да живеят с родителите си. През 2015 г. такъв е случаят при 37% от "потребителите на хилядолетието" във Великобритания. Именно тези групи ще бъдат основен двигател на ръста в икономиките на наемането и споделянето, казват от Mintel. Целта им ще бъде да оползотворят напълно временно свободни ресурси, назависимо дали са паркоместа, площи за складиране на вещи, временен подслон, превоз и прочие.

Sharing сегментът ще продължава да расте лавинообразно, въпреки многото "за" и "против" тези практики сред традиционния бизнес, смятат експертите. Плановете на големите (Airbnb, Uber и пр.) са за добре подплатена бюджетно, амбициозна експанзия. Значим ръст ще има и при стартиращите иновативни модели, които вече разклоняват пътеките на пионерите в бранша. Такава е например британската платформа Vrumi, която свързва частни домове с бизнеси за временното им отдаване като офис площи или зали за срещи.

В сегмента на потребителските стоки търсенето също ще се ръководи от принципите на оптимизацията. За да спестят битово пространство, потребителите ще предпочитат все по-малки разфасовки, миниварианти на домакински уреди и пр. Дизайнът в европейските домове също ще се диктува от изкуството да се пести място. Близо 35% от британските потребители нямат достатъчно място за готварска печка или фурна в кухните си, казват от Mintel. В този контекст все повече ще стават иновативните home design концепции като сгъваемите мебели Folditure, които при нужда могат да се слеят със стените, или наподобяващите детски конструктор сглобяеми решения за обзавеждане на френското ателие Meccano Home.

Новите практики прекрояват традициите и в туризма. Гостите на Banks Hotel в белгийския град Антверпен например могат да ползват под наем гардероб с модни дрехи и аксесоари по време на престоя си. Нищо чудно в близко бъдеще тази опция да замени изцяло досадното опаковане на багаж и мъкненето на тежки куфари при пътуване. Няма да има нужда, защото предварително подбраните
тоалети ще чакат клиентите в гардероба на хотелската им стая, казват анализаторите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 561 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 749 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Силният долар удря резултатите на американските технологични гиганти

Apple, Microsoft и IBM са сред компаниите, които отчитат негативни ефекти върху приходите си от валутните разлики

Още от Капитал
Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10