Новият брой:
Скъпото спасяване на Силициевата долина

"Струма" през Кресненското дефиле: между българските строители и еколозите

Алтернативното трасе е по-евтино и екологично, твърдят местните потенциални изпълнители на отсечката

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

350

млн. евро

е най-ниската споменавана цена за 20-километровия двулентов път. В документ към Брюксел е заложена почти двойно повече

Месец преди излизането на екологичната оценка на новия проект за преминаване на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле Строителната камара, която обединява всички местни компании от сектора, излезе с декларация срещу строежа на първоначално обмисляния 15-километров тунел.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dkolov avatar :-|
    dkolov
    • - 25
    • + 10

    "Това са гранитни масиви, които имат радиоактивност."

    Тука започва да става интересно. Не знам на какви нива е тази радиоактивност, ама нищо чудно да се окаже че разполагаме с естествена ядрена централа. Достатъчно е да пуснем едни петнайсет километра тръби по които тече вода и вероятно на единия и край тя ще бъде топла.

    След това ще я пуснем през турбини, а изкарания електрически ток може да се използва за роботи управлявани дистанционно, които да копаят тунели.

    Интересно кой ще мине след това през тези тунели при положение че се говори за радиоактивост. Демек преминаваш през тунелите и след това дълго време колата няма нужда от акумулатор - тя сама ще си свети.

    Така хубаво ги пишете тия работи за радиоактивност, ама е добре да се провери какви са нивата, защото едва ли има нужда от тунел в които има високи нива на радиоактивност.

    Не знам ама според мен трбява да се пусне един малък тунел по трасето през който да вървят само сензори, защото може да се окаже че ще построим един тунел или няколко тинела през които никой няма да се движи.

    Нередност?
  • 2
    kadiyata avatar :-P
    Белият Негър
    • - 33
    • + 15

    Поредната Екоталибанска простащина.
    Дано Ви приседнат платени несретници.

    Нередност?
  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 16
    • + 48

    Никой не говори за това, че един 15 километров тунел е на няколко порядъка по-несигурен отколкото един открит път. Отделно - че има нужда от активна вентилация и скъпа поддръжка.

    Някой има ли престава какво е човек да кара в тунел 15 километра в тунел с ограничение от 80 км/ч? Какво ще стане при една катастрофа там? Само една? Какво ще стане ако започнат да карат там с 120 км/ ч. че и повече?

    Нередност?
  • 4
    k7 avatar :-|
    k7
    • - 50
    • + 18

    Какъв тунел бе, както карат местните там, ке се изтепат с 200 без фарове

    Нередност?
  • 5
    Consumer avatar :-(
    Consumer
    • - 46
    • + 13

    Стига с тия екопростотии и екоталибански рекет. Всички развити държави имат развита магистрална мрежа. Спрете да се офлянквате и започвайте да строите, че докато коментирам ми се допи узо във Вурвуру :)

    Нередност?
  • 6
    smileislife avatar :-|
    SML
    • - 42
    • + 9

    Екоталибанския рекет в Капитал продължава. Добре е да напшиете и колко ще струва прогнозно поддръжката на един такъв тунел на година!

    Нередност?
  • 7
    ivcho123 avatar :-(
    ivcho123
    • + 23

    Здравейте,

    моля ви като си правите труда да правите графики, да не ги смалявате, човек нищо не може да прочете или разбере от графиката. Във всички ваши медии това е голям проблем. Било то мобилно или на компютър, било в дневник, капитал, градът и строителство. Не разбирам как никой от отдела не е и не решава този проблем.

    Нередност?
  • 8
    nikolayrangelov avatar :-|
    Николай Рангелов
    • - 2
    • + 10

    Интересно е кои всъщност компании застават зад Декларацията от Строителната камара. Отдавна за този проект са се разделили фирмите на 2 лобита (най-общо описано "пътищари" и "тунелджии"), и всеки дърпа чергата към себе си.
    Цена, екологични оценки, целесъобразност... вярвайте, всичко е на втори план.
    Най-вероятно това е поредната декларация от едно от двете лобита.

    Нередност?
  • 9
    k__ avatar :-|
    K.
    • - 6
    • + 6

    Ако не се направи дългия тунел, ще трябва да връщаме европарите, които вече са дадени за построените участъци от "Струма", защото така е договорката с ЕС.

    По първоначален план идеята беше да се построи първо дългият тунел и изкопаната маса да се използва за строителството на част от останалите участъци.

    И е забавно как с течение на времето цената на дългия тунел става все по-малко по-висока от цената на алтернативния вариант, с който искат да краднат част от европаричките, както досега.

    Нередност?
  • 10
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 5
    • + 10

    До коментар [#9] от "K.":

    15 километра тунел не е шега работа, особено когато не спестява много време.. а екологично е доста спорен.

    Вие бихте ли пътували през тунела? Особено като знаете как се поддържат сегашните ни 500-1000 метрови тунели. Ами ако се заплаща тунела 15евро на преминаване?

    Аз се чудя как досега не са осъдили тия дето са подписали тоя безумен проект. За застрашаване на живота на хората и за ограбването им. Щото да построиш 15 километра тунел без да има смисъл.. и да увеличиш риска от огромни катастрофи няколко пъти.. си е престъпление.

    В коя друга държава има толкова безмислен тунел? 15 километра!?!?! за да се спестят 5 минути... и уж няколко костенурки.. сякаш няма друг начин това да се направи.

    Нередност?
Нов коментар