Веригата "Т-Маркет" отчита ръст на оборота с над 10%

През миналата година веригата продължи да се разширява, включително с нов магазин в кв. "Дружба"

Веригата "Т-Маркет" отчита ръст на оборота с над 10%

Продажбите на собственика "Максима България" са достигнали 72.4 млн. евро през миналата година

8466 прочитания

През миналата година веригата продължи да се разширява, включително с нов магазин в кв. "Дружба"

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Оборотът на магазините за хранителни стоки "Т-Маркет" продължава да се увеличава и през 2015 г. В сравнение с предходната година продажбите на "Максима България", която управлява търговската верига, са нараснали с 10.4% до 72.4 млн. евро без ДДС, съобщиха от собственика Maxima Grupe. Нарастващият оборот на компанията показва, че клиентите оценяват формата на магазините "Т-Маркет", цените, качеството и асортимента им, посочват от международната група.

Разширяване

През миналата година компанията в България се разшири с още няколко магазина. В съобщението на Maxima Grupe се казва, че в страната са инвестирани 2.3 млн. евро в четири нови магазина и в основен ремонт на съществуващ обект. По информация на групата в България компанията оперира 48 магазина. В края на годината "Максима България" получи разрешение от Комисията за защита на конкуренцията да придобие контрол върху още два обекта на веригата "Европа" на Христо Ковачки, с което общият брой на магазините "Т-Маркет" ще достигне 50. Плановете бяха магазините да бъдат наети.

По-рано през миналата година "Максима България" добави към мрежата си още два обекта от веригата на Ковачки. Отделно от договореностите с "Европа" от фирмата продължиха да наемат магазини и на други локации в столицата. Над половината от обектите "Т-Маркет" са в София.

В класацията "Капитал 100" веригата "Т-Маркет" е на 11-а позиция в сектор "Търговия" за 2014 г., като се изкачва с едно място от предходната година. Без веригите за техника тя е на 9-о място. По данни от класацията през 2014 г. "Максима България" е имала 9.1 млн. лв. загуба, като обяснението на ръководството е, че тя се дължи на вложенията в нови обекти и разширение на бизнеса. За сравнение, година по-рано отрицателният финансов резултат е бил 11.2 млн. лв.

Растяща група

Положителен резултат за изминалата година отчита и Maxima Grupе, която включва компании, опериращи в пет страни - България, Литва, Латвия, Естония и Полша. През 2015 г. консолидираният оборот на групата достига 2.7 млрд. евро, като нараства с 3.6% спрямо 2014 г. Всички компании в групата са отчели ръст в оборотите си.

Дружествата и в петте държави са разширили мрежата си от магазини. През 2015 г. са отворени общо 25 нови магазина, а 16 други са обновени. Към края на годината групата притежава общо 535 магазина от веригите Maxima X, Maxima XX, Maxima XXX, Aldik и "Т-Маркет". Общите годишни инвестиции за развитие и подкрепа на бизнеса са в размер на 75.2 млн. евро. В края на годината в компаниите работят над 31 хил. служители. От тях в България заети са малко над 1000 души.

 

Оборот на "Максима България"
 Млн. евроГодишна промяна
2011627.3%
2012620.0%
201362.91.5%
201465.64.2%
201572.410.4%
 

Източник: Maxima Grupe

Оборотът на магазините за хранителни стоки "Т-Маркет" продължава да се увеличава и през 2015 г. В сравнение с предходната година продажбите на "Максима България", която управлява търговската верига, са нараснали с 10.4% до 72.4 млн. евро без ДДС, съобщиха от собственика Maxima Grupe. Нарастващият оборот на компанията показва, че клиентите оценяват формата на магазините "Т-Маркет", цените, качеството и асортимента им, посочват от международната група.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


11 коментара
  • 1
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    Кои са собствениците?

  • 2
    peshope avatar :-|
    peshope

    Специално се регистрирах в сайта, за да изразя възмущението си от магазин на Т-Маркет в Дианабад до 105 СОУ. Храните с изтекъл срок на годност не се изхвърлят ами се слагат на щанд с по-ниска цена. Също така храната от топлата им витрина не става за ядене. Освен това ако отидете към 8:30-9 в магазина ще усетите много неприятни миризми. Сами може да си отговорите откъде им идва тази печалба - от продаването на некачествени стоки на средни цени, които все някой ги купува, незнайно защо.

  • exp

    Най мизерната верига за храни стъпвала във България.Най отговорно го заявявам.Продават се храни със изтекъл срок.Топлата им витрина се състои от кебабчета,кюфтета,пилета на грил които се пекът заради изтекъл срок на годност на пилетата и каймата.Вечер идиотите си гасят хладилните витрини за да пестят ток,представете си какво става със храната.Такива фирми трябва да се гонят от България,а Г.Д Москов тръгнал да ми забранява някакви си бисквити.

  • 4
    bojko84 avatar :-|
    Компетентен

    Потвърждавам - това е най-мизерната верига за храна, която оперира в БГ. Избягвайте пазаруване там на всичко, което не е пакетирано..и проверявайте винаги срока на годност.

  • 5
    gwg1454685858487802 avatar :-|
    Boiko Djambazki

    Действително Т-Маркет в Дианабад до 105 СОУ е много мизерен магазин никога не е зареден стилажите празни, месото вмирисано и опаковани храни с изтекъл срок, тъй като явно персонала не достига и се управлява от бездарни управители и помощници. Сигурно и мининалното възнаграждение им оказва влияние.

  • 6
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Потвърждавам, това са най-гадните магазини в които съм влизал и ги избягвам на всяка цена. Причините са безброй.

  • 7
    x3m avatar :-P
    x3m

    Хахаха, хората се нахвърлиха на платеното съобщение и анонимните минусите летят :D

  • 8
    pecan avatar :-|
    pecan

    В Дианабад от страната на Т МАРКЕТ има и много други магазини ВМВ , ПРОМАРКЕТ , ЦАНА и няколко по малки в които може да се намерят по качествени продукти .

  • 9
    its32487564 avatar :-|
    дебелият

    До горните коментари с критики:

    Сигурно сте прави, влизал съм 1-2 пъти и изглеждаше мизерно. Но тези вериги са за най-бедните, които не могат да си позволят да пазаруват в кауфланд, била, пикадили например.

  • 10
    exp avatar :-|
    exp

    До коментар [#9] от "дебелият":

    Само ще ти кажа че изброените от теб скъпи вериги са по евтини от въпросната мръсна и гнусна верига.Явно никога не си пазарувал.
    Само една стока ще публикувам за отговор за да не пиша роман.
    Кисело мляко от (Х) фирма във скъпите според вас вериги струва средно между 0.75/0.77 стотинки.Във мизерната верига същият артикул струва 0.99 стотинки.И така е със всички стоки.Гнусната верига не само е гнусна но е и скъпа.Хайде остани си със здраве и не стъпвай във магазините им.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход