BMW продаде с 5% повече автомобили в България
54 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW продаде с 5% повече автомобили в България

Според Александър Миланов реекспорт на автомобили има на всички пазари в региона

BMW продаде с 5% повече автомобили в България

От години най-търсените модели в страната са X5 и X6

Константин Николов
8149 прочитания

Според Александър Миланов реекспорт на автомобили има на всички пазари в региона

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Германският производител на автомобили BMW е продал 901 коли в България през миналата година, което е с 5% повече от 2014 г. Друг бранд на BMW Group - Mini, също е увеличил продажбите си - с над 15% до 104 автомобила, като за пръв път те надхвърлят 100. Това съобщи изпълнителният директор за страната Александър Миланов при представянето на резултатите на компанията за 2015 г.

"Премиум сегментът на пазара за нови коли в България е около 10% от общите продажби", заяви Миланов. Делът е малко по-нисък от средния в останалите държави в Централна и Източна Европа от около 12%. От години най-търсените модели на BMW на българския пазар са X5 и X6, следвани от пета и трета серия. Почти 90% от купувачите избират автомобил с дизелов двигател.

Общите продажби на нови автомобили в България през миналата година са се повишили с над 15% до 23 500 коли според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Съществен дял продължава да има реекспортът (износът на автомобили извън територията на България и декларирането им като продадени у нас). Наблюдатели го оценяват на около 20% от всички продажби, което размива реалния обем на пазара. Според Миланов такъв реекспорт се забелязва в целия регион и става въпрос за организиран проблем, а не единични сделки.

Данък "уикенд" обърква пазара

"Забелязваме известно стъписване на пазара в началото на годината заради новите данъчни правила", заяви Александър Миланов. Според него потребителите все още не са наясно как ще се прилага тъй нареченият данък "уикенд" (за всеобхватно облагане с ДДС на фирмените активи, използвани частично и за лични цели), което ги кара да са предпазливи при покупката на нов автомобил. Миланов смята, че промените ще свият разликата между традиционните продажби и тези с право на данъчен кредит (със сертификат N1).

Силна година

През 2015 г. не е имало месец, в който европейският автомобилен пазар да не отчете по-високи продажби спрямо същия период на предишната година. Най-голям растеж отчитат Ирландия, Португалия, Испания и Чехия. Европа е и най-големият пазар за BMW, където през изминалата година германският гигант е продал почти 1 млн. автомобила (999 700), с над 9% повече от 2014 г., обяви Александър Миланов. От тях над 220 000 са в Германия. В световен план групата е пласирала над 2.247 млн. автомобила, с над 6% спрямо 2014 г. От тях тези с марка BMW са 1.9 млн., с 5% повече спрямо предишната година. По-голям световен растеж отчита Mini - с 12% до 338 000 коли. Единствено луксозната марка Rolls-Royce отчита спад през годината - от 6.8% до 3786 автомобила. Причината се крие в забавянето в Китай.   

Според Миланов развитието на световния пазар през тази година ще зависи от няколко фактора и събития. Сред тях се открояват състоянието на международните борси и Китай, референдумът за евентуалното излизане на Великобритания от Европейския съюз (тъй наречения Brexit), президентските избори в САЩ, олимпийските игри в Рио и др.  


5 коментара
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Та колко от тия премум коли са купени с приспаднат ДДС? И отделно плащат всички разходи по тях с приспадане на ДДС? Че и данък печалба? бензин, ремонти, данък МПС .. застраховки и т.н.

    Законно източване на държавата.. в полза на богатите за сметка на бедните.

  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Защо изобщо луксозните коли се считат за разход и им се приспада ДДС?

    Ако за един вид МПС има по-евтин заместител - трябва това да е базата за която да се разрешава приспадане на ДДС и се приема за разход на фирмата.

  • 3
    aussie avatar :-|
    aussie

    Чудно защо след като се изръсиш над 100к за кола после се скъпиш за жълти стотинки в разликата между дизел и бензин???

  • 4
    rrn10393129 avatar :-|
    rrn10393129

    аусси-защото българите сме помияри-това е отговора.

  • 5
    cbn_ps_and_co. avatar :-|
    cbn_ps_and_co.

    Бизнеса с търговия на автомобили в България е сериозен, ако някой се интересува от общия му обем от независим източник: http://blog.cbn-bulgaria.com/2016/02/50-top-50-ranked-by-revenue-in-business.html


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK