С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 4 фев 2016, 19:06, 7774 прочитания

BMW продаде с 5% повече автомобили в България

От години най-търсените модели в страната са X5 и X6

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският производител на автомобили BMW е продал 901 коли в България през миналата година, което е с 5% повече от 2014 г. Друг бранд на BMW Group - Mini, също е увеличил продажбите си - с над 15% до 104 автомобила, като за пръв път те надхвърлят 100. Това съобщи изпълнителният директор за страната Александър Миланов при представянето на резултатите на компанията за 2015 г.

"Премиум сегментът на пазара за нови коли в България е около 10% от общите продажби", заяви Миланов. Делът е малко по-нисък от средния в останалите държави в Централна и Източна Европа от около 12%. От години най-търсените модели на BMW на българския пазар са X5 и X6, следвани от пета и трета серия. Почти 90% от купувачите избират автомобил с дизелов двигател.


Общите продажби на нови автомобили в България през миналата година са се повишили с над 15% до 23 500 коли според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). Съществен дял продължава да има реекспортът (износът на автомобили извън територията на България и декларирането им като продадени у нас). Наблюдатели го оценяват на около 20% от всички продажби, което размива реалния обем на пазара. Според Миланов такъв реекспорт се забелязва в целия регион и става въпрос за организиран проблем, а не единични сделки.

Данък "уикенд" обърква пазара

"Забелязваме известно стъписване на пазара в началото на годината заради новите данъчни правила", заяви Александър Миланов. Според него потребителите все още не са наясно как ще се прилага тъй нареченият данък "уикенд" (за всеобхватно облагане с ДДС на фирмените активи, използвани частично и за лични цели), което ги кара да са предпазливи при покупката на нов автомобил. Миланов смята, че промените ще свият разликата между традиционните продажби и тези с право на данъчен кредит (със сертификат N1).

Силна година

През 2015 г. не е имало месец, в който европейският автомобилен пазар да не отчете по-високи продажби спрямо същия период на предишната година. Най-голям растеж отчитат Ирландия, Португалия, Испания и Чехия. Европа е и най-големият пазар за BMW, където през изминалата година германският гигант е продал почти 1 млн. автомобила (999 700), с над 9% повече от 2014 г., обяви Александър Миланов. От тях над 220 000 са в Германия. В световен план групата е пласирала над 2.247 млн. автомобила, с над 6% спрямо 2014 г. От тях тези с марка BMW са 1.9 млн., с 5% повече спрямо предишната година. По-голям световен растеж отчита Mini - с 12% до 338 000 коли. Единствено луксозната марка Rolls-Royce отчита спад през годината - от 6.8% до 3786 автомобила. Причината се крие в забавянето в Китай.   



Според Миланов развитието на световния пазар през тази година ще зависи от няколко фактора и събития. Сред тях се открояват състоянието на международните борси и Китай, референдумът за евентуалното излизане на Великобритания от Европейския съюз (тъй наречения Brexit), президентските избори в САЩ, олимпийските игри в Рио и др.  
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Пречистено. От "ЕРМАКС БГ" Пречистено. От "ЕРМАКС БГ"

Компанията произвежда пречиствателни станции според индивидуалните потребности на клиента

20 сеп 2019, 293 прочитания

Меките начини да се пораздвижи железницата Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

20 сеп 2019, 491 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на "Нова броудкастинг груп" растат през 2015 г.

Оборотът от онлайн бизнеса на медийната група сe е увеличил с 29% през миналата година

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев