Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Все по-слаби европейски магазини

Падащи обороти, затворени магазини и голяма конкуренция са чертите на ритейл пазара, описани от Deloitte

Между Коледа и Нова година над 100 магазина на германската дискаунт верига Plus в нейния виенски вариант Zielpunkt бяха изпразнени и затворени. Повечето от тях още седят със заключени врати и мръсни стъкла, друга част са преотдадени на някой друг – банки, офиси, магазини за козметика или конкурентни вериги за храна.

Фалитът на Zielpunkt, макар и не масов случай, подсказва за нещо, което все повече броди из европейския ритейл пазар: свити продажби, падащи обороти, затворени магазини, голяма конкуренция. Поне такава картина рисува най-новият доклад за развитието на световната търговия на Deloitte: Global Power of Retailing 2016. В него за поредна година се изследва и анализира развитието на най-големите 250 търговски вериги във всички части на света. Основният извод сега е този: В Европа никога не е било по-зле.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kiro1234 avatar :-?
    kiro1234
    • - 1
    • + 25

    А некъдърното управление защо не е посочено като една от главните причини?

    Нередност?
  • 2
    bai_toz avatar :-|
    Без коз
    • - 2
    • + 12

    До коментар [#1] от "kiro1234":

    И умопомрачителните заплати на членоевете на Управителните Съвети.

    Нередност?
  • 3
    m_style avatar :-P
    m_style
    • - 12
    • + 6

    Просто има прекалено много "големи вериги" на пазара и е съвсем нормално да намалеят. На фона на увеличението на населението именно в географията на ключовите им пазари, което означава и повече търсене /на храни и битови стоки/, намаляването на обороти и печалби и закриване на обекти означава провал - неадекватно предлагане, лош мениджмънт, провал в качеството на услугата. От години съм коментирал, че това "не е модерна търговия" както обичат да я определят изданията на "Икономедия" и че все повече хора търсят и намират алтернативи да заобиколят т.нар. вериги. Лично аз съм свел посещенията си до 10-20 пъти ГОДИШНО, като оставям твърде малко пари там. За мен стоката в т.нар. вериги е по-скоро инфо какво да не си купя. Например всичко, което е в промоция не става за ядене...

    Нередност?
  • 4
    gogo2011 avatar :-|
    gogo2011
    • - 3
    • + 11

    До коментар [#3] от " m_style ": Уби ме с последното изречение. Нямаш никаква идея явно за търговията с хранителни стоки.

    Нередност?
  • 5
    dearblue avatar :-|
    dearblue
    • - 6
    • + 1

    Населението остарява и потреблението намалява а и нама персонал за магазините поради същата причина застаряване на населението

    Нередност?
  • 6
    _dan_ avatar :-?
    _dan_
    • - 4
    • + 5

    В България Пикадили и Карфур повлякоха крак, наред са Билла.

    До коментар [#4] от "gogo2011":

    От какво точно да има представа, че в големите магазини се продават предимно боклуци?

    Нередност?
  • 7
    loy30529393 avatar :-|
    loy30529393
    • - 2
    • + 6

    Високи цени, ниско качество на стоките.
    Няма нужда от повече коментари.

    Нередност?
  • 8
    m_style avatar :-P
    m_style
    • - 6
    • + 9

    До коментар [#4] от "gogo2011":

    Ти като имаш повече идея, светни ме с нещо конкретно! Що,то аз например лютеница в кофи за латекс не си купувам, както и пилешки хапки, които са били първо охладени, след това замразени и накрая киснати в марината и сготвени от "фууд-кортовете" на едни вериги.
    Или друг пример: 30м. щанд за кисело мляко, ама по БДС има само един вид срещу 10 имитационни продукта, за които клетите пенсионери по време на нЕкое голЕмо откриване се трепят, защото струват 10ст... Спирам, че всеки тук може да продължи с поне 10 подобни примера в минута... Живота на дъмпинга е къс!

    Нередност?
  • 9
    gogo2011 avatar :-|
    gogo2011
    • - 4
    • + 3

    До коментар [#8] от " m_style ": Всеки има глава на раменете. Има още много примери подобни на изброените от теб. Но не може да се изхвърлиш, че всяка стока в промоция не става.

    Нередност?
  • 10
    gogo2011 avatar :-|
    gogo2011
    • - 3
    • + 2

    До коментар [#6] от " _dan_ ": Предимно е хубава дума, не означава "само". Веригите предлагат това, което се търси. В Карфур Франция няма да намериш шунка под 5 евро за килограм - у нас такъв продукт е почти непродаваем. Потребителят трябва да е наясно, че няма как да купува нещо за 4 лв/кг, а суровината за изработката му да струва повече.

    Нередност?
Нов коментар