Все по-слаби европейски магазини
Падащи обороти, затворени магазини и голяма конкуренция са чертите на ритейл пазара, описани от Deloitte
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Между Коледа и Нова година над 100 магазина на германската дискаунт верига Plus в нейния виенски вариант Zielpunkt бяха изпразнени и затворени. Повечето от тях още седят със заключени врати и мръсни стъкла, друга част са преотдадени на някой друг – банки, офиси, магазини за козметика или конкурентни вериги за храна.
Фалитът на Zielpunkt, макар и не масов случай, подсказва за нещо, което все повече броди из европейския ритейл пазар: свити продажби, падащи обороти, затворени магазини, голяма конкуренция. Поне такава картина рисува най-новият доклад за развитието на световната търговия на Deloitte: Global Power of Retailing 2016. В него за поредна година се изследва и анализира развитието на най-големите 250 търговски вериги във всички части на света. Основният извод сега е този: В Европа никога не е било по-зле.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
А некъдърното управление защо не е посочено като една от главните причини?
До коментар [#1] от "kiro1234":
И умопомрачителните заплати на членоевете на Управителните Съвети.
Просто има прекалено много "големи вериги" на пазара и е съвсем нормално да намалеят. На фона на увеличението на населението именно в географията на ключовите им пазари, което означава и повече търсене /на храни и битови стоки/, намаляването на обороти и печалби и закриване на обекти означава провал - неадекватно предлагане, лош мениджмънт, провал в качеството на услугата. От години съм коментирал, че това "не е модерна търговия" както обичат да я определят изданията на "Икономедия" и че все повече хора търсят и намират алтернативи да заобиколят т.нар. вериги. Лично аз съм свел посещенията си до 10-20 пъти ГОДИШНО, като оставям твърде малко пари там. За мен стоката в т.нар. вериги е по-скоро инфо какво да не си купя. Например всичко, което е в промоция не става за ядене...
До коментар [#3] от " m_style ": Уби ме с последното изречение. Нямаш никаква идея явно за търговията с хранителни стоки.
Населението остарява и потреблението намалява а и нама персонал за магазините поради същата причина застаряване на населението
В България Пикадили и Карфур повлякоха крак, наред са Билла.
До коментар [#4] от "gogo2011":
От какво точно да има представа, че в големите магазини се продават предимно боклуци?
Високи цени, ниско качество на стоките.
Няма нужда от повече коментари.
До коментар [#4] от "gogo2011":
Ти като имаш повече идея, светни ме с нещо конкретно! Що,то аз например лютеница в кофи за латекс не си купувам, както и пилешки хапки, които са били първо охладени, след това замразени и накрая киснати в марината и сготвени от "фууд-кортовете" на едни вериги.
Или друг пример: 30м. щанд за кисело мляко, ама по БДС има само един вид срещу 10 имитационни продукта, за които клетите пенсионери по време на нЕкое голЕмо откриване се трепят, защото струват 10ст... Спирам, че всеки тук може да продължи с поне 10 подобни примера в минута... Живота на дъмпинга е къс!
До коментар [#8] от " m_style ": Всеки има глава на раменете. Има още много примери подобни на изброените от теб. Но не може да се изхвърлиш, че всяка стока в промоция не става.
До коментар [#6] от " _dan_ ": Предимно е хубава дума, не означава "само". Веригите предлагат това, което се търси. В Карфур Франция няма да намериш шунка под 5 евро за килограм - у нас такъв продукт е почти непродаваем. Потребителят трябва да е наясно, че няма как да купува нещо за 4 лв/кг, а суровината за изработката му да струва повече.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.